728 x 90

-

تظاهرات ایرانیان آزاده در استرالیا علیه نقض حقوق‌بشر و اعدام و در حمایت از معلمان بپاخاسته

-

تظاهرات حامیان مقاومت در استرالیا
تظاهرات حامیان مقاومت در استرالیا
روز دوشنبه 19اکتبر تظاهرات مشترک اتحادیه معلمین و آموزش و پرورش ایالت ویکتوریا در مرکز این ایالت در شهر ملبورن و در حمایت از معلمین و کارگران به‌پاخاسته برگزار شد. این تظاهرات که در مقابل مجلس ایالتی در شهر ملبورن برگزار می‌شد ابتدا توسط آقای دیو کرین رهبر اتحادیه‌های این ایالت افتتاح گردید و سپس سخنرانان در حمایت از معلمین و کارگران و دیگر اقشار به‌پا خاسته ایران سخنرانی کردند و همگی خواستار آزادی معلمین زندانی شدند.
سخنرانان و تجمع‌کنندگان در این برنامه همچنین موج افسار گسیخته اعدام که طی دو سال گذشته به بیش از 2000زندانی در مدت کوتاه روی کارآمدن آخوند روحانی رسیده است، را به‌شدت محکوم کرده و خواستار لغو حکم اعدام در ایران شدند. همچنین در این برنامه از سوی جامعه ایرانیان استرالیا حامی مقاومت ایران آقای دکتر علی زاهدی سخنرانی ایراد نمودند. و از سوی حامیان استرالیایی مقاومت رئیس کمیته حامیان آقای پیتر مورفی نیز سخنانی ایراد کرد.


آقای دیو کرین رئیس اتحادیه‌های ایالت ویکتوریا (ملبورن) :
دراین صبح ما اینجا هستیم که ساکنان شهر ملبورن و نمایندگان مجلس را از وضعیت آنچه در مورد معلمان و پرستاران ایران می‌گذرد، مطلع کنیم. معلمان در ایران امروز در زیر خط فقر حقوقشان است و رهبران آنان دستگیر و در زندان به‌سر می‌برند و بعضی از آنها متأسفانه کشته شده‌اند. امروز نمایندگان اتحادیه‌های استرالیا را در اینجا داریم که به مرکز شورای بازرگانی آمده‌اند، تا یک پروسه‌یی را شروع کنیم و ما هم‌اکنون در آغاز این مرحله می‌باشیم.

ما می‌خواهیم که مردم استرالیا را در مورد وضعیت حال و آینده مردم ایران مطلع کنیم و بگوییم که مردم ایران متحمل چه مشکلاتی هستند که نه تنها مردم عادی بلکه فعالان اجتماعی و نمایندگان آنها و فعالان اتحادیه‌های کارگری دستگیر و کشته می‌شوند. این تظاهراتی که ما امروز در اینجا برگزار می‌کنیم اگر در ایران برگزار می‌شد، بی‌شک تعدادی دستگیر و به زندان روانه می‌شدند و تعدادی هم نا پدید می‌شدند. بنابراین ما معتقدیم اگر فشارها بر روی رژیم ایران آورده نشود، همزمان که توافق هسته‌یی بنوعی انجام شده، فشارهای بیشتری بر روی فعالان وارد خواهد آمد. در دو سال گذشته که دولت جدید به روی کار آمده بیش از 2000نفر اعدام شده‌اند. صدها نفر در شش ماه گذشته اعدام شده‌اند، وقتی که خانم جولی بی‌شاپ سه روز را در ایران امسال می‌گذراند، 81نفر اعدام شدند. استرالیاییها به‌خوبی می‌فهمند که شما نمی‌توانید دموکراسی را بر اساس قانون اعدام به‌وجود بیاورید. ما معتقدیم هر چه بیشتر استرالیائیها متوجه شوند، بیشتر به ما ملحق می‌شوند و هر روز تعداد بیشتری خواهان متوقف شدن اعدام می‌شوند.


در طول سال آینده که ما این در حال ساختن این جنبش هستیم، ما اعمال رژیم ایران را زیر نظر خواهیم داشت و شما را مطلع می‌کنیم مشاهده خواهیم کرد که پیشرفت دموکراسی در ایران رو به بهبود خواهد گذاشت. امروز ما تعدادی سخنران از اتحادیه‌ها داریم که مهمترین آنها آقای متیو کانکل، مسئول سازماندهی مرکز شورای بازرگانی است.

سخنرانی مت کانکل: نام من مت کانکل مسئول سازماندهی مرکز شورای بازرگانی می‌باشم. ما امروز در پله‌های پارلمان ایالت ویکتوریا جمع شده‌ایم که از آزادیهای انسانی خودمان شامل آزادی بیان و آزادی تجمع و آزادی حق مشارکت در اجتماعات به‌خوبی استفاده کنیم اما در همین لحظات تعداد زیادی از فعالان اجتماعی در ایران در زندان به‌سر می‌برند فقط به‌خاطر این‌که می‌خواهند همین آزادیها را داشته باشند. آنها از اقشار مختلف از جمله معلمان، پرستاران، اعضای اتحادیه‌های کارگری و دیگران هستند که تنها جرمی که مرتکب شده‌اند این است که می‌خواهند سازماندهی داشته باشند، تنها جرمی که مرتکب شده‌اند این است که می‌خواهند علیه بی‌عدالتی صحبت کنند. حقوق معلمان در ایران سه بار کمتر حد معمول و زیر خط فقر است که این یک شرمندگی برای دولت ایران و یک شرمندگی جهانی است. مسأله دیگر این‌که آنها برای دریافت حقوق‌شان مجبورند که تظاهرات کنند و بعد مورد تعقیب و دستگیری قرار می‌گیرند. سه، شش، ده و یازده سال احکامی است که برای اعضای اتحادیه‌های ایرانی است صادر شده است. یکی از آنها مجدد دستگیر شده و به شش سال زندان محکوم شده، یکی دیگر در موقع تشیع جنازه یکی دیگر از اعضای اتحادیه کارگری که خودش در زندان و به‌دلیل فشارهای وارده در زندان کشته شده بود، دستگیر شد.
حلق آویزها باید متوقف شود، اعدامها باید متوقف شود، سنگسار باید متوقف شود، ناپدید شدنها باید متوقف شود. شورای اجرایی مرکز شورای بازرگانی ایالت ویکتوریا، بتازگی قطعنامه‌یی صادر کرده است که مایلم آن را دراینجا برای شما قرائت کنم.


مرکز شورای بازرگانی ویکتوریا رژیم ایران را به‌خاطر سرکوبهایش محکوم می‌کند و از دولت ایران می‌خواهد که همه معلمان و فعالان اتحادیه‌ها را آزاد کند. همچنین مرکز شورای بازرگانی خواهان پرداخت حقوق پرستاران، معلمان و ... می‌باشد. مبارزه علیه سرکوب کارگران یک مبارزه بین‌المللی می‌باشد و این افتخار ماست که همبستگی خودمان را با معلمان ایران اعلام کنیم. بی‌عدالتی به یک نفر، بی‌عدالتی به همه می‌باشد. اجازه بدهید که فریاد معلمان ایرانی در شهر ملبورن و سرتاسر دنیا شنیده شود. معلمان علیه تبعیض قیام کنند. زندانیان معلمان آزاد باید گردند.


سخنرانی کلن لونگ ریس اتحادیه آموزش و پرورش و معلمین ایالت ویکتوریا:
همان‌طور که این روزها مشاهده می‌کنیم در قسمتهای مختلف دنیا مخصوصاً در خاورمیانه و ایران و کشورهای اطراف ایران، بنیادگرایی و استعمار آشفتگی و قتل‌عام برای مردم ببار آورده‌اند و به‌طور واقعی کسانی که امروز در مقابل این پارلمان ایستاده‌اند، به‌طور واقعی برای دستیابی به آزادی و حقوق‌بشر مبارزه می‌کنند و در بسیاری مواقع در کشورهایی مانند ایران این مبارزه توسط اتحادیه‌ها دنبال می‌شود. ما امروز اینجا ایستاده‌ایم تا از کسانی که در زندانهای ایران به‌سر می‌برند، دفاع کنیم. آیا این مسأله این را به ما نمی گوید که دولت ایران تحصیل کرده‌ها، معلمان، پرستاران و دیگران را زندانی می‌کند، کسانی که برای بهتر شدن وضعیت مردم در رابطه با تحصیل بهتر، بهداشت و غیره مبارزه می‌کنند و حاضرند در این رابطه جان خود را برای وضع بهتر مردم فدا کنند. آیا این به این معنی نیست که رژیم ایران همه را در زندان دارد، و اگر دولتی حمایت مردم خودش را ندارد، نباید که حمایت بین‌المللی هم داشته باشد و ما اینجا ایستاده‌ایم که این دولت را به‌خاطر زندان کردن معلمان و اعضای اتحادیه‌ها محکوم کنیم و ما اینجا ایستاده‌ایم که از این دولت بخواهیم که آزادیهای اجتماعی و همه آزادیهای حقوق‌بشر که ما در این کشور از آن لذت می‌بریم گسترش بدهد. این افتخار ماست که امروز اینجا با رفقای ایرانی مان هستیم و همراه شما خواهان آزادی معلمان می‌باشیم.

اتحادیه‌های ما، عضو سازمان بین‌المللی معلمان می‌باشد که یکی از اعضای این دستگیرشده این سازمان بین‌المللی یک معلم ایرانی است که وقتی قصد داشت برای شرکت در کنفرانسی به کانادا بیاید دستگیر و هم‌اکنون در زندان به‌سر می‌برد.
ما خواهان آزادی او همه معلمان زندانی و همه زندانیان سیاسی می‌باشیم. از همه شما متشکرم که برای این مبارزه به اینجا آمده‌ایم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/131562bb-b8a4-4675-a2f1-8f448383715c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات