728 x 90

اخبار اروپا,اخبار امريكا,

اجلاس آمریکا و چهار قدرت بزرگ اروپا در هانوفر آلمان

-

اجلاس آمریکا و چهار قدرت بزرگ اروپا در هانوفر آلمان
اجلاس آمریکا و چهار قدرت بزرگ اروپا در هانوفر آلمان
سران کشورهای آلمان، فرانسه، انگلستان، آمریکا و ایتالیا طی جلسه‌یی در هانوفر آلمان روز گذشته به مدت دو ساعت بحث و تبادل نظر کردند.

آنگلا مرکل در جمع خبرنگاران گفت: "ما درباره مسائل مهمی که برای آمریکا و اروپا اهمیت حیاتی دارند گفتگو کردیم و بر سر این اصل اتفاق‌نظر داشتیم که این مسائل باید به‌صورت مشترک حل شود. نحوه مقابله با داعش، برخورد با بحران سوریه، تقویت ثبات لیبی، مسأله اوکراین، تقویت ناتو در شرق اروپا، بحران پناهجویان و پیشبرد مذاکرات مربوط به عقد پیمان تجارت آزاد ماورای آتلانتیک در شمار این مسائل بودند“ .

باراک اوباما در این اجلاس تأکید کرده است که آمریکا دیگر در موقعیتی نیست که نقش ژاندارم جهان را ایفا کند. آنگلا مرکل به‌نقل از اوباما گفته است: «آمریکا پشتیبان اروپا خواهد بود، اما اروپا باید در زمینه حل مشکلات جهانی، به‌ویژه مسأله اوکراین و تقویت ناتو در شرق اروپا، مسئولیتهای بیشتری به عهده بگیرد».

در طول دو روز اقامت اوباما در آلمان، رسانه‌ها و شبکه‌های خبری و اجتماعی این کشور بیش از همه روی پیمان تجارت آزاد ماورای آتلانتیک متمرکز بودند. ٣٥ هزار تن از مخالفان این پیمان در تمام مدت در هانوفر اجتماع کردند و به راه پیمایی و تظاهرات علیه آن پرداختند.

برخی از تظاهر کنندگان در گفتگو با رسانه‌ها ابراز نگرانی می‌کردند که با عقد این پیمان و نزدیک شدن سرمایه‌ها در آمریکا و اروپا، حقوق مصرف‌کنندگان و سطح زندگی آنها تنزل پیدا کند و به حفظ محیط زیست کمتر توجه شود. آنگلا مرکل در کنفرانس خبری مشترکی با باراک اوباما تأکید کرد عکس این اتفاق خواهد افتاد و عقد پیمان تجارت آزاد در دو سوی آتلانتیک، علاوه بر بالابردن سطح زندگی همگان، دست‌کم دو میلیون فرصت شغلی جدید در دوسوی اقیانوس ایجاد خواهد کرد.

با این همه، روز دوشنبه، همزمان با نشست هانوفر، نظرسنجی تلفنی شبکه ناخریشتن تی وی که ساعت ها ادامه داشت، نشان داد که ٧٣ درصد از آلمانیها با پیمان تجارت آزاد ماورای آتلانتیک مخالفند و تنها ٢٧ درصد از آن طرفداری می‌کنند. گزارش دیگری حاکی از آن بود که تعداد موافقان این پیمان در فاصله سالهای ٢٠١٤ تا ٢٠١٦ در آلمان از ٢٥ درصد به ١٧ درصد کاهش پیدا کرده است.

در آمریکا نیز اکثریت مردم مخالف پیمان تجارت آزاد هستند.
 
بیشتر بخوانید:

سفر باراک اوباما به آلمان

آنگلا مرکل - باراک اوباما

روز یکشنبه 5اردیبهشت باراک اوباما در جریان سفر دو روزه خود به آلمان از سوی آنگلا مرکل مورد استقبال قرار گرفت.

در این سفر، رئیس‌جمهور آمریکا در مورد مجموعه‌یی از مسائل از جمله پیمان تجارت آزاد میان اروپا و امریکا، جنگ علیه تروریسم و موضوع پناهجویان بحث و تبادل نظر می‌کند.

در آستانه سفر اوباما به آلمان دهها هزار نفر علیه پیمان تجاری آمریکا و اروپا تظاهرات کردند.

اعتراضات در آلمان به طرح تجارت آزاد اروپا و آمریکا در جریان سفر باراک اوباما

در آستانه سفر باراک اوباما به آلمان روز شنبه 4اردیبهشت 95هزاران تن در شهر هانوفر در اعتراض به طرح تجارت آزاد بین اروپا و آمریکا تظاهرات کردند. تظاهر‌کنندگان که رسانه‌های آلمان شمار آنها را حدود 35هزار نفر برآورد کردند در اعتراض به پیمان تجاری و سرمایه‌گذاری بین دو سوی اطلس معروف به ـ تی تی آی پی ـ شعار می‌دادند.

باراک اوباما قبل از سفر به آلمان در انگلستان نیز با تظاهرات و اعتراضاتی روبه‌رو شد. شهروندان انگلیسی اظهارات او در مورد ماندن انگلستان در اتحادیه اروپا را دخالت در امور کشورشان دانستند.

هزاران تن در شهر هانوفر آلمان در اعتراض به طرح تجارت آزاد بین اروپا و آمریکا تظاهرات کردند

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8baa58e3-5dc7-488d-b925-4593f7b90fd3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات