728 x 90

شورای ملی مقاومت ایران,

در جلسه‌یی در پاریس به‌مناسبت ۱۰اکتبر روز جهانی علیه اعدام - مریم رجوی: طرح ما یک ایران بدون اعدام است

-

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
هر گونه مراوده با رژیم باید به توقف مجازات اعدام در ایران مشروط شود تا زمانی که امواج اعدام در ایران ادامه دارد، هیچ توجیهی برای فشردن دست آخوندها وجود ندارد

حمایت از اسد و ادامه حکومت او باعث رشد داعش است، خلع‌ید از رژیم ایران تنها راه غلبه بر داعش است
خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، در یک کنفرانس بین‌المللی در پاریس به‌مناسبت 10اکتبر، روز جهانی علیه اعدام، اعلام کرد: طرح ما یک ایران بدون اعدام و برچیدن احکام شریعت آخوندی است.
وی تأکید کرد: شکنجه و اعدام باید متوقف شود. این خواست همهٴ مردم ایران است. به دولتهای غرب می‌گوییم سکوت و بی‌عملی نسبت به اعدامها و جنایتهای فاشیسم دینی را کنار بگذارید و مقاومت مردم ایران برای آزادی را محترم بشمارید. اگر دولتهای غرب، در مقابل نقض حقوق‌بشر در ایران می‌ایستادند، ملاها هرگز نمی‌توانستند وحشیگری خود را به سوریه و عراق گسترش دهند.
خانم رجوی هشدار داد: هر گونه رابطه و مراوده با این رژیم باید به توقف اعدامها در ایران مشروط گردد. تا زمانی که این روند شوم ادامه دارد، هیچ توجیهی برای فشردن دست سرکردگان رژیمی با 120هزار اعدام سیاسی وجود ندارد.
 
خانم رجوی با تأکید بر این‌که تمام جهان باید در مقابل کشتار بیرحمانهٴ مردم سوریه بایستد، گفت: بعضیها دجالانه استدلال می‌کنند سقوط رژیم سوریه دروازه‌های دمشق را به روی داعش باز می‌کند، این استدلال در کارخانهٴ آخوندهای حاکم برای نجات رژیم دست‌نشانده‌شان ساخته شده است. به عکس حمایت از اسد و ادامه حکومت او باعث ادامه حیات و رشد داعش است و تنها راه غلبه بر داعش، خلع‌ید از رژیم ایران در سوریه و عراق و سرنگونی اسد است.

سخنرانان این جلسه که به‌دعوت کمیته حمایت از حقوق‌بشر در ایران زیر عنوان «ایران، حقوق‌بشر، توقف اعدام» و با شرکت شماری از شخصیتهای بین‌المللی و اروپایی، منتخبان مردم فرانسه، فعالان حقوق‌بشری و حقوق زنان برگزار شد، عبارت بودند از:
از فرانسه ژیلبر میتران، نماینده سابق مجلس و رئیس بنیاد فرانس‌لیبرته (دانیل میتران) ؛ حقوقدانان و وکلای برجسته از جمله هانری لوکلرک، فرانسوا کلکومبه و پاتریک بودوئن؛ راما یاد، وزیر سابق حقوق‌بشر؛ شماری از منتخبان مردم فرانسه از جمله ژان فرانسوا لوگاره، شهردار منطقه یک پاریس و ژان پیر بکه، شهردار سابق اورسوراواز و ژان پیر برار نماینده سابق مجلس ملی و پیر برسی، رئیس سابق «سازمان حقوق‌بشر نوین» و اسقف ترقیخواه ژاک گایو؛

فوملا ماگازیوه ماندلا، فعال حقوق زنان و دختر نلسون ماندلا رهبر فقید آفریقای جنوبی؛ از آلبانی خانم ارمونلا فلای وزیر رابط دولت با مجلس؛ ادموند اسپاهو، معاون پارلمان و شماری از نمایندگان مجلس این کشور شامل خانمها اویس کوشی، بلرینا گیومتی؛ و آقایان طاهیر موحدینی، آربن چوکو، موسی یولکینی، بدری هوجا که به‌نمایندگی از سوی یک هیأت بزرگ سیاسی که در این برنامه شرکت کرده بودند، همچنین ژانی ویکتور چیکو، رهبر ارکسترسمفونیک آلبانی نیز که برنامه هنری زیبایی را به همراه هیأتی از هنرمندان این کشور به اجرا درآورد؛ سخنرانی کردند. دیوید جونز و مارک ویلیامز، از اعضای سابق مجلس عوام انگلستان، حنان البلخی، نماینده ائتلاف سوریه در اسلو؛ و طاهر بومدرا، رئیس سابق حقوق‌بشر ملل‌متحد در عراق؛ از دیگران سخنرانان این برنامه بودند.

خانم رجوی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد که ابعاد نقض حقوق‌بشر در همهٴ زمینه‌ها به‌نحوی بی‌سابقه گسترش یافته و تمام مردم ایران را هدف قرار داده؛ از مدافعان حقوق‌بشر تا زنان و جوانان و معلمان و از مسیحیان، بهاییها و اهل تسنن، تا هموطنان عرب و بلوچ و کرد. وی تداوم سیاست مماشات با رژیم ایران را تقبیح کرد و گفت: «راستی چرا زندانیان سیاسی در ایران، زجرکش یا حلق‌آویز می‌شوند و جهان خاموش است؟ چرا نوجوانان در ایران اعدام می‌شوند و جهان نسبت به آن ساکت است؟ امروز در زندانهای سراسر کشور، تعداد زیادی از هموطنان بی‌دفاع ما مخفیانه اعدام می‌شوند. و چند هزار نفر زیر حکم اعدام‌ قرار دارند. به مادران و پدرانشان فکر کنیم و به همسران‌ و بچه‌هایشان که روز و شب در چه اضطرابی زندگی می‌کنند. به زنانی فکر کنیم که برای پرداخت دیه و نجات همسرانشان از اعدام، کلیه‌های خود را می‌فروشند... کسانی که بر این همه نقض حقوق‌بشر ایران چشم‌ می‌پوشند، شرم کنند».

مریم رجوی تصریح کرد: «کسانی که می‌خواهند دست رئیس‌جمهور این رژیم را از این جنایتها بشویند، باید بدانند که راه جنایت و آدمکشی را در منطقه و سراسر جهان باز می‌کنند. روحانی صریحاً گفته است که این اعدامها ”یا بر اساس قانون خداست یا قانونی است که مجلس تصویب کرده... و ما مجری هستیم “. آخوندهای حاکم هر اختلافی که با هم داشته باشند، درباره اعدام و سرکوب اشتراک نظر دارند. آنها برای حفظ رژیمشان از اعدامها سود می‌برند. اما جنایتکاران بدانند که از این خونها که هر روز از پیکر ملت ایران می‌ریزد، سرانجام سیلابی برخواهد خاست و به‌کار رژیم آخوندها پایان خواهد داد».

مریم رجوی در تشریح برنامه مقاومت در ایران آزاد فردا گفت: طرح ما برای آینده، یک ایران بدون اعدام و برچیدن احکام شریعت آخوندی و پی‌ریزی یک قضاییه مستقل است، دفاع از ارزشهای دموکراتیک و از آزادی، برابری و حریم زندگی خصوصی آحاد مردم، طرحی که در آن هیچ‌کس خودسرانه دستگیر نمی‌شود، شکنجه ممنوع است.

شهادت فرزاد مددزاده، یک زندانی سیاسی که پس از تحمل 5سال حبس در شکنجه‌گاههای رژیم به‌تازگی از زندان آزاد شده و پریا کهندل، دختر جوان یکی از زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت کرج؛ که هر دو از هواداران مجاهدین خلق در داخل ایران بوده و به‌تازگی از ایران خارج شده‌اند، در مورد وضعیت اسفبار تحمیل شده بر مردم ایران و اوضاع وخامت‌بار زندانهای رژیم از قسمتهای قابل‌توجه جلسه «ایران، حقوق‌بشر، توقف اعدام» بود. آنها از مجامع بین‌المللی خواستند که به محکوم کردن لفظی این رژیم اکتفا نکنند و سردمداران رژیم ایران را به‌خاطر جنایتهایشان به‌خصوص قتل‌عام 30هزار زندانی و اعدامهای مستمر و روزانه، به دادگاههای بین‌المللی بکشانند.

در این اجلاس نمایشگاهی که به یاد 120هزار تن از زندانیان سیاسی اعدام شده به دستور سران نظام ولایت‌فقیه از جمله 30هزار زندانی سیاسی قتل‌عام شده برپا شده بود و مجسمه ها و نمادهای زیبایی که توسط هنرمندان مقاومت ایران ساخته شده، مورد استقبال شرکت کنندگان در جلسه قرار گرفت.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
18مهر1394 (10اکتبر 2015)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4328d6f6-4722-40a7-908f-4ca9ce099b4a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات