728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۲شهر از ۲۳۴هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۲شهر از ۲۳۴هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

 

  • رئیس بیمارستان شهدای ایذه: به‌دلیل افزایش بیماران کرونایی تحت فشار و بحران هستیم. مجبور شدیم که بخش کرونایی دو را راه‌اندازی کنیم و بیماران از اورژانس به این بخش منتقل شدند
  • دانشگاه پزشکی اهواز: شمار بستریها در خوزستان به ۱۷۱۵نفر در دو روز گذشته رسید
  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: مبتلایان کرونای انگلیسی به ۲۰۷نفر رسید. شمار فوتیها ۳۳درصد بیشتر از هفته قبل است
  • دانشگاه پزشکی یزد: در شبانه روز گذشته ۱۱۷مبتلای قطعی به کرونا به ثبت رسید که در چند ماه اخیر یک رکورد است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۳۰اسفند۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۲۲شهر از ۲۳۴هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۹۱۷۸نفر، در البرز به ۵۸۱۳نفر، در اصفهان به ۱۵۲۴۵نفر، در تهران به ۵۴۷۱۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۸۸۰نفر، در خراسان رضوی به ۱۵۳۰۰نفر، در خوزستان به ۱۳۲۹۹نفر، در فارس به ۶۹۱۲نفر، در کردستان به ۴۰۴۷نفر، در کرمانشاه به ۴۷۰۹نفر، در لرستان به ۹۸۶۸نفر و در مازندران به ۱۰۰۲۰نفر رسیده است.

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «۳۱۷بیمار جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ساعت اخیر شناسایی شده است. طی یک روز اخیر یک‌هزار و ۲۸۲بیمار مشکوک به کرونا در استان اصفهان به جز دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به مراکز درمانی اصفهان مراجعه کرده‌اند. در حال حاضر ۴۸۵نفر بستری هستند که ۶۳بیمار در بخش ICU نگهداری می‌شوند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۰اسفند).

 

در خوزستان، «رئیس دانشگاه پزشکی اهواز از افزایش بستریهای خوزستان به ۱۷۱۵نفر خبر داد و گفت: در دو روز گذشته میزان بستریها بار دیگر روند افزایشی شد». رئیس بیمارستان شهدای ایذه گفت: «به‌دلیل افزایش مراجعه بیماران کرونایی تحت فشار و بحران قرار گرفته است. به‌دلیل تکمیل بودن تختها و به‌خاطر افزایش بیماران کرونایی در ایذه مجبور شدیم که بخش داخلی کرونایی دو را راه‌اندازی کنیم و بیماران از اورژانس به این بخش منتقل شدند. فشار روی کادر درمان زیاد است و مجبور هستند که هر روز شیفت دهند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۰اسفند).

 

در هرمزگان سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «جمع مبتلایان کرونای انگلیسی به ۲۰۷نفر رسید. شمار جان‌باختگان طی هفته گذشته ۳۳درصد بیشتر از هفته قبل از آن بود» (ایسنا ۳۰اسفند).

در یزد، مدیر روابط عمومی دانشگاه پزشکی گفت: «تاکنون ۳۵سرخوشه مبتلا به کرونای جهش‌یافته در یزد، اردکان، میبد، ابرکوه، تفت و خاتم شناسایی و به ثبت رسیده است. در شبانه روز گذشته ۱۱۷مبتلای قطعی به کووید۱۹ در استان به ثبت رسید که در چند ماه اخیر یک رکورد محسوب می‌شود. تعداد کل بیماران بستری ۱۵۰نفر که از این تعداد ۴۱نفر در بخش ICU خدمات دریافت می‌کنند» (ایرنا ۲۹اسفند).

 

در اردبیل، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در حال حاضر ۱۳۹بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان بستری هستند، از این تعداد ۵۲بیمار بدحال در بخش ICU تحت درمان می‌باشند. تاکنون هزار و ۴۳۴بیمار مبتلا به کرونا در استان اردبیل جان‌باخته‌اند» (خبرگزاری صدا و سیما ۳۰اسفند).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: «۹۶بیمار مبتلا به کرونای دیگر در استان بستری شدند که ۶۰درصد کل مبتلایان ۲۴ساعت گذشته است. از کل بستری شدگان مبتلا به سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی طی ۲۴ساعت گذشته ۴۳درصد مربوط به ارومیه است» (ایرنا ۳۰اسفند).

در فارس دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «هم اکنون ۵۹۳نفر در بیمارستانهای استان بستری هستند. از این تعداد، ۹۶بیمار در بخشهای icu هستند. مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به ۳۳۲۶نفر رسیده است» (ایرنا ۳۰اسفند).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۰اسفند۱۳۹۹ (۲۰مارس۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/682d869d-0794-48dc-85a1-55f842a002ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات