728 x 90

اخبار سوريه,

آموزش مهندسی و خنثی‌سازی مین توسط ارتش آزادی سوریه

-

آموزش مهندسی و خنثی‌سازی مین توسط ارتش آزادی سوریه
آموزش مهندسی و خنثی‌سازی مین توسط ارتش آزادی سوریه
لشکر اسود السنه وابسته به ارتش آزادی در جبهه جنوبی، یک پادگان آموزشی را در درعا تأسیس کرده است. فرمانده مهندسی رزمی در این پادگان شیوه‌های خنثی‌سازی مین و نحوه برخورد با آن را به رزمندگان آموزش می‌دهد.

تلویزیون اورینت:
این رزمندگان در یک میدان مین آموزش می‌بینند. 40 رزمنده ارتش آزادی سوریه در این آموزشها شرکت دارند. آنها وارد یک دوره آموزشی فشرده شده‌اند که به آنها مهارتهای لازم را برای خنثی‌سازی مین می‌دهد و در پایان نیز گواهینامه مهندسی و خنثی‌سازی مین دریافت می‌کنند. رزمندگان با وجود شیوه‌های ابتدایی و کمبود امکانات در حین آموزش، اما هیچ‌گونه تلفات انسانی در حین تمرین با مینهای واقعی نداشته‌اند.

یک هنرجوی رزمنده:
ورود به این دوره آموزشی به‌دنبال تهاجم رزمندگان به نظامیان رژیم اسد، صورت گرفت به‌طوری‌که در هر عملیاتی ما با میادین گسترده مین مواجه هستیم و دشمن اطراف خود را مین کاری می‌کند. آنها از مینهای سنگین و ضدتانک و ضد نفر و خوشه‌ای یا والمارا استفاده می‌کند. الحمدلله ما در این دوره، تمامی این مینها را آموزش دیدیم که چگونه آن را خنثی کرده بدون این‌که تلفات جانی داشته باشیم.
ما برای دیدن تطبیق درسهای نظری با عمل در میدان واقعی، رزمندگان را در این پادگان که اولین پادگان آموزشی مهندسی در منطقه جنوبی سوریه است، همراهی کردیم. ابو محمد، فرماندهی این پادگان را برعهده دارد زیرا وی از مهارت و تجارب زیادی در ساخت بمب و برخورد با مین برخوردار است. او ایده تأسیس این پادگان را به ارتش آزادی داد زیرا شاهد قطع اعضای بدن رزمندگان در حین تهاجم به مواضع دشمن و در حین نبردها بود.
ابو محمد فرمانده پادگان آموزشی مهندسی ارتش آزادی:
ما این ایده به ذهنمان زد که یک دوره اختصاصی مهندسی نظامی برگزار کنیم و شیوه خنثی کردن مین و بمبهای انفجاری و انواع موشکها از جمله خوشه‌ای و گلوله تانک و توپخانه را که عمل نکرده‌اند آموزش دهیم. حتی ما بشکه‌های انفجاری را که رژیم اسد بر سر شهروندان فرو می‌ریزد به رزمندگان آموزش می‌دهیم که نحوه برخورد با آن و خنثی‌سازی آن چگونه است؟
میادین مین گسترده که در اطراف پایگاهها و مراکز تجمع نظامیان رژیم اسد وجود دارد، اولین خطر برای رزمندگان در هنگام تهاجم و عملیات علیه نظامیان اسد محسوب می‌شود. زیرا مین، عنصر اصلی نبرد یعنی رزمندگان را هدف قرار می‌دهد. آموزش جدید رزمندگان ضرورت گسترش نبرد آنان است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8cc62348-41ef-4751-9025-b1c9f6cefb0c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات