728 x 90

وال استریت ژورنال: رژیم ایران موشکهای بالستیک برد کوتاه را برای استفاده در جنگ علیه اوکراین ارسال کرده است

موشک بالستیک - عکس از آرشیو
موشک بالستیک - عکس از آرشیو

نماینده رژیم در سازمان ملل ارسال موشکهای بالستیک به روسیه را از اساس تکذیب کرد. ارسال موشک بالستیک توسط رژیم به روسیه برای جنگ اوکراین در آمریکا و اروپا به‌طور گسترده منعکس شده و به‌خاطر آن بحث تحریم‌های افزوده بر رژیم ایران در دستور کار آمریکا و اروپا قرار گرفته است.

نمایندگی رژیم در سازمان ملل در پاسخ به سؤال سی.ان.ان در این باره اعلام کرد که رژیم ایران ارسال کمک نظامی به طرفین درگیر را که موجب گسترش خسارات انسانی و زیرساختها، و فاصله گرفتن از گفتگوهای آتش‌بس می‌شود، امری غیرانسانی می‌داند. بنابراین، نه تنها خود چنین اقدامی نمی‌کند بلکه کشورهای دیگر را نیز به توقف ارسال سلاح به طرفین درگیر در منازعه دعوت می‌کند.

اما این پاسخ رژیم را کسی باور نکرده است. وال استریت ژورنال ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ نوشت: به‌گفته مقامات آمریکایی و اروپایی، رژیم ایران موشکهای بالستیک برد کوتاه را برای استفاده در جنگ علیه اوکراین ارسال کرده است. به‌رغم هشدارهای شدید کشورهای غربی به رژیم ایران، این موشکها بالاخره تحویل داده شده‌اند. وال استریت ژورنال به واکنش متقابل آمریکا و اروپا به این اقدام رژیم اشاره کردو نوشت: در ماه مارس، رهبران گروه هفت هشدار دادند که در صورت انتقال این موشکها، تحریم‌های هماهنگی را علیه رژیم ایران اعمال خواهند کرد. اروپایی‌ها احتمالاً شرکت هواپیمایی ایران‌ایر را از پرواز به فرودگاههای اروپایی منع خواهند کرد، که می‌تواند بر روابط تجاری رژیم تأثیر به‌سزایی داشته باشد. آنها هم‌چنین قرار است یک سری از معاملات و افراد رژیم ایران را که در انتقال موشک نقش داشته‌اند، از جمله شرکت‌های حمل و نقل هدف قرار دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec93c522-c02a-4834-a92a-9a2be40136d1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات