728 x 90

بنیادگرایی اسلامی,دخالتهای ایران,

وال استریت ژورنال: دستان خون آلود رژیم ایران

-

دخالت نیروی تروریستی قدس در خاورمیانه
دخالت نیروی تروریستی قدس در خاورمیانه
روزنامه وال استریت ژورنال روز جمعه 6شهریور 94 در سرمقاله خود با عنوان ”دستان خون آلود رژیم ایران“ به اقدامهای تروریستی رژیم ایران در چند دهه گذشته پرداخته است.
در این مقاله آمده است: باراک اوباما اولین رئیس‌جمهور آمریکا نیست که تلاش دارد دستان خون آلود رژیم ایران را نادیده بگیرد، بیل کلینتون نیز همین کار را در تحقیقات اف.بی.ای در مورد انفجار برجهای خوبر در عربستان در سال 1996 انجام داده بود. انفجاری که باعث کشته شدن 19 سرباز آمریکایی شد.
وال استریت ژورنال در سرمقاله خود می‌افزاید لوئیس فری که در زمان تحقیقات انفجار خوبر مدیر وقت اف.بی.ای بود نوشته است، چگونه تلاشهای وی برای فشار به دولت بیل کلینتون در جهت انجام تحقیقات در مورد نقش رژیم ایران در این اقدام تروریستی به هیچ نتیجه‌یی نرسید. ولی در سال 2001 یک هیأت منصفه در دادگاههای آمریکا 13 تبعه عربستان و لبنان را متهم به انجام این انفجار کرد و مقامهای رژیم ایران را شریک جرم در این اقدام تروریستی تشخیص داد.
در سال 2006 قاضی رویس لمبرت در آمریکا حکم داد که رژیم ایران باید به خانواده قربانیان این انفجار 254 میلیون دلار بپردازد او همچنین در حکم خود قید کرد که علی خامنه‌ای شخصاً این انفجار را مورد تأیید قرار داده است.
عربستان سعودی گزارش کرده است که احمد المغسل عامل اصلی این انفجار را بعد از ورود به بیروت از ایران دستگیر کرده است.
وال استریت ژورنال اضافه کرد اوباما ترجیح می‌داد که این دستگیری بعد از نهایی شدن توافق اتمی دولت وی با رژیم ایران صورت می‌گرفت، به این دلیل این امر مهمی است که اعضای کنگره آمریکا با دقت به این موضوع و نقش رژیم ایران در اقدامات تروریستی آن در کشورهای خاورمیانه از لبنان تا افغانستان در چند دهه گذشته توجه نمایند.
سرمقاله وال استریت ژورنال در ادامه می‌افزاید همان‌طوریکه باراک اوباما نیز گفته است ابهامی وجود ندارد که رژیم ایران بخشی از 100میلیارد دلاری که در صورت نهایی شدن توافق اتمی به‌دست خواهد آورد صرف تأمین مالی تروریسم خواهد کرد.
وال استریت ژورنال در پایان چشم‌پوشی دولتهای باراک اوباما و بیل کلینتون را اقدامی بسیار غیرصادقانه نامیده که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/58bb56ff-03b1-429a-8a62-ad9aff63f359"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات