728 x 90

اخبار سوريه,

پیشروی رزمندگان سوریه در حومه ادلب

-

رزمندگان سوریه در ادلب
رزمندگان سوریه در ادلب
رزمندگان سوریه در حومه ادلب دست به پیشروی زدند و ضرباتی را به نیروهای دشمن وارد آوردند:
تلویزیون الجزیره3مرداد94
رزمندگان سوریه اعلام کردند که مواضعی را در شهرهای کفریا و فوعه در حومه ادلب بعد از درگیریهای سنگینی به تصرف خود درآورده‌اند. همچنین رزمندگان به مواضع نظامیان اسد در استان درعا در چارچوب طرح تصرف این مناطق، تهاجم کردند.
رزمندگان به سرعت در تلاش و فعالیت هستند تا شهر زبدانی را که در زیر فشار رژیم اسد و شبه‌نظامیان حزب‌الشیطان قرار دارد، نجات دهند. در جریان این درگیریها که به‌طور گسترده ادامه دارد، رزمندگان توانستند سه خط دفاعی نظامیان اسد را در شهرهای کفریا و فوعه در غرب ادلب تصرف کنند. ارتش فتح در بیانیه‌ای که صادر کرد این عملیات را پاسخ به سیاست کشتاری که رژیم اسد دنبال می‌کند، توصیف کرد. این بیانیه، نظامیان اسد و مزدورانش در این دو شهر را تهدید می‌کند که سرنوشت آنها با سرنوشت شهروندان در زبدانی مرتبط است.
اهمیت دو شهرک کفریا و فوعه در این است که رژیم اسد آن را به‌عنوان یک پادگان نظامی برای تهاجم و توپ‌باران مناطق دیگر در آورده و از آن بهره می‌برد. در همین راستا رزمندگان گفتند: عملیات آزادسازی درعا شروع شده و به نظامیان رژیم اسد و شبه‌نظامیان آن تهاجم کرده و دایره عملیات را علیه آنها گسترش داده‌اند.
نظامیان اسد نیز در پاسخ به‌عملیات رزمندگان و در انتقام از آنها، مناطقی از درعا را با بشکه‌های انفجاری هدف قرار دادند که تعدادی از شهروندان قربانی این جنایت شدند. نظامیان جنایتکار اسد همچنین چند شهرک در حومه شمالی حلب را بمباران کردند که باعث ویرانی منازل و آوارگی شهروندان گردید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a2dac84c-c862-469f-954d-f322ef8729ab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات