728 x 90

اخبار اقتصادی,مذاكرات هسته اي,تحریم‌ها علیه ایران,

اعتراف رئیس کل اسبق بانک مرکزی به شرایط دارایی‌های رژیم ایران در چین

-

طهماسب مظاهری
طهماسب مظاهری
طهماسب مظاهری، وزیر سابق اقتصاد و دارایی در دولت پاسدار محمود احمدی‌نژاد ضمن اعلام این مطلب که در حدود ٢٠ تا ٢٥ میلیارد دلار از درآمدهای رژیم در بانکهای خارج بلوکه شده است گفت: آمار دارایی‌های بلوکه شده رژیم در اختیار بانک مرکزی است و هر کس غیر از بانک مرکزی در این رابطه عددی بدهد، تخمین شخصی است و مبنایی غیر از حدس و گمان ندارد.
مظاهری همچنین گفت: بر اساس قرارداد در دوره پاسدار محمود احمدی‌نژاد بخشی از دارایی‌های ایران در اختیار دولت چین قرار گرفت که البته باید بگویم دارایی‌های ما در چین به‌عنوان دارایی‌های بلوکه شده منظور نمی‌شود. چون ’شرایط‌ش بدتر از بلوکه شدن’ است.
وی تصریح کرد: غربی‌ها بلوکه می‌کنند و اعلام می‌کنند که بلوک کردیم. وقتی هم که توافق کردند آزاد می‌کنند. چینی‌های بی‌انصاف پول را می‌گیرند و پس نمی‌دهند و حداکثر این‌که یک مقدار جنس بنجل به قیمت بسیار گران می‌دهند آن هم با شرط و شروط از جمله شرط حق حساب و کمیسیون به دلال‌های خودشان.
این کارگزار رژیم هماهنگ با مقامات اقتصادی دولت حسن روحانی با کوچک‌نمایی داراییهای بلوکه شده، میزان آن را ۲۹ میلیارد دلار اعلام کرد، در حالی که پیش از این ۱۳۰ تا 150میلیارد دلار گفته بودند. از جمله آخوند غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده مجلس ارتجاع در نمایش جمعه رژیم در روز ۲۷ تیر (۱۷ ژوئیه) ضمن اعلام ۱۳۰ میلیارد دلار دارایی خارجی ایران گفته است بخشی از ذخایر به‌عنوان وثیقه برای فاینانس چین قرار گرفته که حدود ۲۲ میلیارد یورو است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/19972dde-6ea4-4ef9-adb8-6bbc14591ca4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات