728 x 90

اخبار يمن,اخبار خاورمیانه,اخبار خليج فارس,

عملیات توفان قاطع برای چهارمین روز متوالی در یمن

-

بمباران مواضع حوثی‌ها در یمن
بمباران مواضع حوثی‌ها در یمن
منابع خبری اعلام کردند شدیدترین بمبارانها طی سه روز عملیات بر روی مواضع حوثیها صورت گرفت و این نتایج به‌دست آمد:
1. هواپیماهای ائـتلاف پایگاه دیلمی را در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی صنعا مجدداً بمباران کردند.
2. مقر دانشکده هوایی و دفاع ضدهوایی و تیپ موشکی در منطقه فجعتان مقر فرماندهی نیروهای ویژه در صنعا بمباران شد.
3. انبارهای سلاح و مهمات در منطقه عصر در غرب صنعا بمباران شد.
4. انبارهای دیگری در جبل نقم در شرق صنعا و مواضع دیگری در استان مأرب بمباران شدند.
5. مواضع نیروهای ویژه طرفدار علی عبدالله صالح در کوههای اطراف صنعا به‌شدت بمباران شد. در این مواضع تسلیحات استراتژیک مانند موشکهای بالستیکی وجود دارد.
6. بمبارانهای ائتلاف پایگاه اصلی حوثیها در صعده را نیز در بر گرفت. موشکهای ائتلاف مواضع و انبارهای تسلیحات حوثیها را در منطقه قحزه صعده هدف قرار داد. در صعده همچنین انبارهای مهمات حوثی هادر جبل العین و وادی الحبال در بخش ساقین بمباران شد.
سخنگوی ائتلاف منطقه‌ای گفت: حوثیها هیچ هواپیما و هلیکوپتری در اختیار ندارند و در مرکز ارتباطات پایگاههای هوایی فاقد قدرت کنترل و فرماندهی شده‌اند.
سخنگو اضافه کرد که هواپیماهای ائتلاف آسمان یمن را در کنترل خود دارند و اشاره کرد که بمبارانها بر روی صنعا و استان صعده در شمال یمن متمرکز شده است.
برای جلوگیری از گسترش حوثیها در مناطق دیگر یمن هواپیماهای ائـتلاف کاروانهای امدادرسانی آنها را که به سمت استانهای جنوبی حرکت می‌کردند هدف قرار دادند و در یکی از بمبارانها خودرو حامل یکی از فرماندهان حوثیها منهدم شد.
حوثیها هنگام بمباران هواپیماهای ائتلاف به منازل مردم گلوله خمپاره شلیک می‌کنند تا بگویند هواپیماهای ائتلاف آنها را هدف قرار می‌دهند. این گروه به ساختمانهای مسکونی و مناطق پرجمعیت پناه برده‌اند و تسلیحات ضدهوایی‌شان را در پشت‌بام این ساختمانها مستقر کرده‌اند.
درگیریها در روی زمین نیز ادامه دارد.

1. در یکی از این درگیریها دهها تن از حوثیها در کمینی که کمیته‌های مردمی در استان ضالع در جنوب یمن برای این گروه گذاشته بودند کشته شدند.
2. در منطقه دیگری از همین استان طی درگیریهایی که میان کمیته‌های مردمی و حوثیها وجود داشت دهها حوثی و سرباز طرفدار علی عبدالله صالح کشته و زخمی شدند.
3. در استان شبوه نیز عشایر مسلح با تهاجم به حوثیها دهها تن از آنها را به قتل رساندند و مانع نفوذ آنها به استان خود شدند.
4. در لحج کمیته‌های مردمی وابسته به عبد ربه منصور هادی توانستند حوثیهای مسلح را از استان بیرون کنند و دهها تن از آنها را به هلاکت برسانند.
سخنگوی عملیات توفان قاطع اضافه کرد حوثیها هنوز تلاش می‌کنند که نیروهایشان را در مرزهای عربستان متمرکز کنند ولی ائتلاف این گروه را با توپخانه و هلیکوپترهای آپاچی هدف قرار می‌دهد. او گفت: تا زمانیکه حوثیها چنین تلاشهایی را ادامه می‌دهند ائتلاف نیز تهاجم به آنها را ادامه خواهد داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e2337869-f562-4b6d-b1f0-56fc0a3757f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات