728 x 90

اخبار حوادث,اخبار کارگری,

فلج شدن یک کارگر محروم معدن بر اثر نبود امکانات ایمنی

-

معدن ذعال سنگ
معدن ذعال سنگ
مجید نیکخواه، کارگر آتش‌بار معدن همکار واقع در شهرستان راور کرمان بر اثر ریزش ناگهانی ذغال‌سنگ دچار حادثه شد و در اثر شدت جراحات وارده، به بیمارستان موسوم به باهنر کرمان منتقل شد.
این کارگر با تشخیص فلج اندام تحتانی به‌دلیل شکستگی مهره‌های کمر قرار است امروز تحت عمل جراحی قرار گیرد. در این معدن، عدم تجهیز راهروی کارگاه استخراج به چوب‌بست را عامل بروز حادثه برای کارگر جوان معدن همکار دانستند. یک منبع آگاه دلیل بروز این حادثه را رعایت نشدن اصول اولیه ایمنی کار عنوان کرد و توضیح داد عدم وجود چوب‌بست کاری (نصب دیواره‌ای چوبی در تونل جهت حفاظت از جان نیروی انسانی در حال عبور از تونل) در راهروی محل تردد کارگر حادثه دیده باعث ریزش ذغال و برخورد لیچه (سنگ سخت و سنگینی که گاه همراه ذغال ریزش می‌کند) با کمر وی شد که در نهایت مهرهای کمر این کارگر ۳۱ ساله دچار شکستگی شد.
کارگران این معدن در سالهای گذشته شاهد مرگ دلخراش تعدادی از همکارانشان از جمله عبدالرضا مولایی، علی حاج حسنی، علیرضا کاظمی و مجید شهریاری و این اواخر ابراهیم ضیاءالدینی بوده‌اند. سال گذشته هم در پی وقوع حادثه انفجار در معدن ذغال‌سنگ چشمه پودنه در روز اول اسفندماه 92 ، به کشته شدن سه کارگر انجامید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/866fa683-61f6-4263-ad39-86cd93efe24d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات