728 x 90

ادبیات و فرهنگ,

«بوی بهار می‌آد»

-

پرویز یاحقی
پرویز یاحقی
در نمایش جمعه 10بهمن 93:
  «سختیها را می‌شود تحمل کرد، این مردم تحمل می‌کنند، ممکن است یک وقتی بیاید ما روزی دو وعده غذا بخوریم، چه اشکالی دارد؟! حتی اگر بدتر بشود، روزی یک وعده غذا بخوریم! الآن هم بعضیها روزی یک وعده غذا می‌خورند».

در مصاحبه تلویزیونی (25مهر 93):
  «من به‌طور مرتب ورزش می‌کنم. هفته‌ای دو روز در آب راه می‌روم و شنا می‌کنم».


یک سال پیش ولی‌فقیه ارتجاع یاوه‌یی من‌درآوردی را به‌منظور چارهٴ درگل‌ماندگی رژیمش به نام اقتصاد مقاومتی را در چندین ماده اعلام کرد و آن را برای اجرا به دولت و همهٴ مقامهای رژیم ابلاغ کرد، جا دارد پس از یک سال ببینیم منظور از این به‌اصطلاح اقتصاد مقاومتی چه بوده؟ چه سرنوشتی پیدا کرده و چه نتایجی داشته است؟
در این رابطه اصلاً لازم نیست راه دوری برویم و دست به تحقیقات کشّاف بزنیم، نوشته‌ها و اظهارات تبلیغاتچی‌های خامنه‌ای به‌اندازه کافی گویاست:
آخوند جنتی، دبیر شورای نگهبان خامنه‌ای و گماشته او در نمایش جمعهٴ تهران (10بهمن 93) گفت: چند روز دیگر سالگرد ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری است در این سالگرد باید رؤسای قوا و دست‌اندرکاران دستگاههای ذیربط به مردم گزارش دهند که برای تحقق اقتصاد مقاومتی چه کرده‌اند؟ اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم من نمی‌دانم چرا بعضی وقتها حرف فقط از دهن در می‌آید و توی فضا پخش می‌شود و می‌رود جزو هوا می‌شود».
«باد هوا شدن» اقتصاد مقاومتی چیزی نیست که مثلاً از دهان جنتی پریده باشد، فریاد و فغان از باد هوا شدن حرف ولی‌فقیه در مورد اقتصاد مقاومتی از مجلس ارتجاع هم مدام شنیده می‌شود. بهروز نعمتی از نمایندگان باند ولی‌فقیه در مجلس رژیم (15بهمن 93) می‌گوید: «من فکر می‌کنم که حق مطلب در بحث بیانات مقام معظم رهبری ادا نشده و واقعیت مطلب این است که ما فقط در حد شعار امسال را داریم رتق و فتق می‌کنیم و این نه زیبنده مجلس است، نه دولت و نه کارگزاران نظام. امروز همه دشمنان ما دست به دست هم داده‌اند که نظام ما را ساقط کنند، اما ما خودمان کمتر به فکر این موضوع هستیم و متأسفانه بدتر این است که کمتر به فکر بیانات مقام معظم رهبری هستیم، فقط در حد شعار، در حد این‌که فرض بفرمایید چهار تا بنر بزنیم، چهار تا کنفرانس بگذاریم، چهارتا سمینار… به نظرم موضوعات باید مد نظر قرار بگیرد»....
در مورد این‌که مقامهای رژیم تحت عنوان اقتصاد مقاومتی چه گلی به‌سر صنعت و تولید و اقتصاد زده‌اند نیز، حرفها شنیدنی است.
عزیز اکبریان یکی دیگر از اعضای مجلس ارتجاع در جلسه علنی (15بهمن 93) می‌گوید: جناب آقای نعمت زاده متأسفانه در زمان تصدی مسئولیت شما صنعت کشور هم‌چنان در رکود به‌سر می‌برد. صادرات غیرفعال است، استفاده از معادن هم‌چنان در اختیار آقا زاده‌هاست. خام فروشی معادن غوغا می‌کند. واردات بی‌رویه کالاهای لوکس، خصوصاً خودروهای لوکس چندین برابر افزایش یافته است. به جای نمایشگاه پوشاک تولیدات ایرانی، نمایشگاه پوشاک تولیدات ترکیه در تهران برپا می‌شود. قانون ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی و جلوگیری از واردات کالاهای مشابه که تولید داخل دارد، اجرا نمی‌شود. این وزارتخانه مهم برای اقتصاد مقاومتی هم‌چنان در خواب به‌سر می‌برد. … آقای نعمت زاده، با این اوضاع آیا بهتر نیست استعفا دهید.
به این ترتیب به نظر می‌رسد که «اقتصاد مقاومتی» خیلی هم بدون دستاورد نبوده است! اما فراتر از این، روزنامه‌های باند ولی‌فقیه صراحتاً می‌نویسند که دولت روحانی حتی یک ذره هم به اقتصاد مقاومتی اعتقاد ندارد و تمام امید و آرزوی خود را به تعامل با آمریکا بسته است.
کیهان خامنه‌ای (11بهمن 93) در یادداشت روز خود می‌نویسد: «اکنون و با گذشت یک‌سال از صدور فرمان رهبر عزیز برای توجه به اقتصاد مقاومتی، چه خوب است مسئولان امر به مردم صادقانه بگویند چند درصد در جهت تحقق این خواسته مهم ملی و دینی گام برداشته‌اند و در عالم واقع ـ نه روی کاغذ و بازی با آمار (چه کرده‌اند) ؟ آنچه واضح است و نمی‌توان انکار کرد، تمرکز و توجه دولت به مذاکرات و گشوده شدن راه نجات (!) از طریق رفع تحریمهاست!…»
روزنامه جوان (ارگان بسیج ضد‌مردمی ـ 14 /بهمن/93) می‌نویسد:
«دولت محترم شجاعانه به مردم پاسخ عملی دهد آیا اعتقادی به اقتصاد مقاومتی دارد؟ آیا این نسخه را عملی می‌داند؟ آیا تدابیری برای عملیاتی شدن آن دارد؟ … به نظر می‌رسد دولت محترم در مذاکرات هسته‌یی صرفاً به‌دنبال مذاکرات هسته‌یی نیست بلکه به‌دنبال حل مشکل اساسی با آمریکا و شکستن تابوی مذاکرات و نتیجه‌گیری نهایی است».
آخوند جنتی، در «همایش سراسری ستادهای دهه فجر سراسر کشور» (4بهمن ۹۳) صراحتاً گفت: «آنها اقتصاد مقاومتی طرح شده از سوی مقام معظم رهبری را قبول ندارند و می‌گویند نمی‌توان از این راه دشمن را شکست داد. این گروه از مدیران نظام، دائماً «‌چراغ سبز» به دشمن نشان می‌دهند… برخی که خداوند شر آنان را کم کند بر این باورند که با دشمن باید کنار آمد، در هسته‌یی باید کنار آمد و در سیاست باید کنار آمد در حالی که این رویارویی با مردم و رویایی با آرمانهای امام، انقلاب و خون شهداست».
اما ببینیم همین جماعت خامنه‌ای اقتصاد مقاومتی را که سال گذشته در پرده‌ای از ابهام بود، خودشان چگونه معنی می‌کنند. خوب است آن را از زبان جنتی گماشته قدیمی خامنه‌ای در نمایش جمعهٴ تهران (10بهمن 93) بشنویم:
سختیها را می‌شود تحمل کرد، این مردم تحمل می‌کنند، ممکن است یک وقتی بیاید ما روزی دو وعده غذا بخوریم، چه اشکالی دارد؟! حتی اگر بدتر بشود، روزی یک وعده غذا بخوریم! الآن هم بعضیها روزی یک وعده غذا می‌خورند».
حق با جنتی است، چه اشکالی دارد مردم روزی یک وعده غذا بخورند؟ یا اصلاً همان یک وعده را هم نخورند! اقتصاد مقاومتی یعنی همین! اما یک معنی دیگر اقتصاد مقاومتی را هم آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان خامنه‌ای، هنگامی که مجری تلویزیون رژیم از وی «رمز پرنشاطی و شادابی» اش را در سن 88سالگی پرسید، بیان کرد. جنتی در جواب ابتدا به مجری تذکر داد: «گفته‌اند ”و ان یکاد بخوانید و در فراز کنید“ » او سپس افزود: «من به‌طور مرتب ورزش می‌کنم. هفته‌ای دو روز در آب راه می‌روم (منظور جکوزی است) و شنا می‌کنم».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8e749458-79b4-4fd4-b360-23272fee0079"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات