728 x 90

بنیادگرایی اسلامی,حمايت جهاني از مقاومت ایران,

گردهمایی در پاریس با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت همزمان با تظاهرات تاریخی مردم فرانسه - قسمت سوم

-

گردهمایی در پاریس با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت
گردهمایی در پاریس با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت
سناتور دکتر آردلین بن‌اونی - دبیر کمیسیون خارجه سنای رومانی
قبل از هر چیز اجازه بدهید از رومانی به‌نام همکارانم که در کنارمان در مبارزه برای یک ایران آزاد هستند، به شما سلام کنم.
سرکار خانم، رئیس‌جمهور مریم رجوی، همکاران عزیز، شخصیتهای گرامی، مقامات منتخب، دوستان عزیز فرانسوی و ایرانی، ما این‌جا هستیم تا در کنار شما حرکت کنیم برای همبستگی، برای یک ایران آزاد، برای آزادیهای خودمان و برای دموکراسی. ما این‌جا هستیم تا به مردم فرانسه تسلیت بگوییم و با یکدیگر بگوییم که برای خانواده‌های قربانیان دعا می‌کنیم. به همهٴ آنهایی در سراسر جهان که هنوز رنج می‌کشند، به همهٴ آنها در کمپ لیبرتی و دیگر نقاط که تحت سرکوب و فشار رژیمهای دیکتاتوری و تحت ترور و وحشت هستند.
یک شعر کوتاه هست که تلاش کردم به انگلیسی ترجمه کنم. نمی‌دانم درست در بیاید یا خیر. اما بدین صورت است که می‌گوید: «ممکن است طلا و نقره را از دست بدهید، ممکن است دانه و نان را از دست بدهید، اما اگر ایمان خود را از دست نداده باشید» و این‌جا می‌توانم عشق، امید و هر ارزش دیگری را اضافه کنم، «هیچ چیز را از دست نداده‌اید».
فکر می‌کنم آنچه از دست نداده‌ایم، ایمان و عشقمان است. ما امید خود را از دست نداده‌ایم که روزی همگی با هم در ایرانی آزاد دیدار خواهیم کرد، جشن خواهیم گرفت و گردهمایی پرشکوهی خواهیم داشت. در آن زمان می‌دانیم که از آن به بعد، دموکراسی در ایران آزاد برقرار خواهد شد.
چند هفته پیش در تیمی‌شوارا، شهر زادگاه خودم، 25سال آزادی را که بعد از یک انقلاب خونین از یک رژیم دیکتاتوری به‌دست آمد، جشن گرفتیم.
بله ما علیه هر نوع بنیادگرایی هستیم. مهم نیست که مذهبی، سیاسی یا هر نوع دیگری باشد. ما علیه هر نوع بنیادگرایی هستیم. بنابراین مسئولیت ما این است که به هر ایمان و دیدگاهی احترام بگذاریم و این‌جا هستهٴ آزادی ادیان است. این سنگ‌بنای همهٴ آزادیهای دیگر است. از آزادی ادیان به آزادی اقتصادی، آزادی بیان، آزادی عقاید و آزادی ترددات می‌رسیم. وقتی آزادی ادیان وجود نداشته باشد، هیچ آزادی یا دموکراسی در کار نیست.
شنیدم حضرت محمد گفته است، پیام جستجو برای علم، یک پیام عالی است. این خیلی مشابه پیام حضرت مسیح است که در مورد عشق، عشق خدا، عشق هم‌نوع خود و عشق مردم خود صحبت می‌کند. به این دلیل است که معتقدم، باید بیاموزیم چگونه به یکدیگر عشق بورزیم، چگونه همدیگر را بپذیریم، چگونه برای حقوق خود بجنگیم. چرا که این حقوق شرافت انسانی هستند.
25سال بعد از انقلاب، ما آموخته‌ایم که دموکراسی چیست. آموخته‌ایم که صرف‌نظر از این‌که به چه اقلیتی متعلق هستید، باید به شما احترام گذاشته شود، عشق ورزیده شود و باید پذیرفته شوید. این پذیرش ما، ارزشهای ما، امیدهای ما، این موضوعاتی است که برای آن می‌جنگیم. از شما می‌خواهیم به این نبرد نیک بپردازید، نبرد برای دموکراسی، نبرد برای آزادی. آرزو داریم به‌زودی همهٴ ما در ایران آزاد دیدار کنیم.

سناتور کیس دلانگه - عضو کمیسیون خارجه سنای هلند
خانم رئیس‌جمهور
خانمها و آقایان
دوستان گرامی
مفتخرم که با شما صحبت می‌کنم. طبعاً با تبریک سالی خوب برای شما و برای همه کسانی که با شما هستند آغاز می‌کنم. من در هلند و در دوران جنگ جهانی دوم متولد شده‌ام در هنگامی که کشور من توسط رژیم نازی به اشغال درآمده بود. از سالیان جوانی دریافتم که روش سیاست مماشات با رژیمهای ضددموکراتیک و تروریست بیهوده است. وقتی به شرایط سیاسی ایران نگاه می‌کنیم که از سالهای بسیار قبل، وجود داشته است، متأسفانه نمی‌توانم از احساساتی که قبلاً به من دست داده بود صرفنظر کنم. مماشات، رژیم ایران را تغییر نداده است، بالعکس این گردهمایی، یک گردهمایی بواقع منطبق با سنت فرانسویها است. از انقلاب فرانسه مقوله آزادی، برابری و برادری در روح کشور حک شده است سوقصدهای اخیر در فرانسه جنایتهای نوع جدیدی هستند که تحت نام خدا به‌وقوع پیوست؛ که مقوله بردباری را هدف قرارداده بود. این اعمال جنایتکارانه، این نابردباری، بنیادگرایی اسلامی را به یکی از مهیب‌ترین عوامل دوران ما تبدیل کرده است. مماشات هرگز، توجه به موقعیت ایران نیز حائز اهمیت است. این رژیمی است که شهروندان خودش را نه تنها حفظ نمی‌کند؛ بلکه عامل اصلی ترور آنهاست، دولتی است ترکیب شده از آخوندها که خودش را نماینده خدا می‌پندارد، دولتی است قشری که دانشجویان را به قتل می‌رساند، سازمانهای تروریستی را حمایت می‌کند  و به هر قیمت به‌دنبال کسب سلاح هسته‌یی در منطقه است. چند کلمه‌يی هم در مورد کمپ لیبرتی جایی که اعضای مقاومت ایران در آن محبوس شده‌اند، بگویم. یک سال قبل همکاران من در سنای فرانسه از همه گرایشهای سیاسی نسبت به لزوم حفاظت از اعضای مقاومت ایران در کمپ لیبرتی تأکید کردند و از دولت فرانسه خواستند از نفوذ خود در شورای امنیت سازمان ملل برای تضمین امنیت ساکنان آن استفاده کند، این وظیفه سیاسی فرانسه است، وظیفه سیاسی هلند است و وظیفه سیاسی اروپا است و وظیفه سیاسی جهانی است تا دراسرع وقت مانع از حملات رژیم ایران بشوند. متشکرم و سال نو مبارک.

نخست وزیر سید احمد غزالی
خانم رئیس‌جمهور، خانمها و آقایان منتخبان فرانسه، آقای دومینیک لوفور، خانمها آقایان،
دوستان عزیر مقاومت ایران، دوستان عزیر فرانسوی
در فردای اولین تهاجم جنایتکارانه که در قلمرو فرانسه و علیه مردم فرانسه بود به پاریس بازگشتم، . آن چه که مرا تحت‌تاثیر قرار داد این بود که در اولین ساعتهای پس از قتل ناشران شارلی ابدو، مردم فرانسه تصویر پرشکوهی از خود نشان دادند، در ساعتهای اولیه بعد از این واقعه، تصویر پر ابهتی دیدیم که دوست داشتیم از مردم فرانسه شاهد آن باشیم، بدون کنکاش و بدون بحث مردم فرانسه بلافاصله دریافتند که این حملات آنها را به‌عنوان مردم فرانسه و همچنین به‌عنوان تمدن فرانسه آماج خود قرار داده است و بر این باوریم که این جنایت بر علیه انسانیت هیچ مشروعیتی نمی‌تواند داشته باشد، و نه سایه‌يی از توجیه بر آن وجود داشته باشد، هر چه که دلیل یا دلایلی که منشأ آن بوده باشند، و تاییدی هم از طرف اسلام که دین صلح برادری، همبستگی و تحمل است نمی‌تواند داشته باشد. من فرانسوی نیستم ولی اعلام می‌کنم که این واقعه به همه ما در همه دنیا مربوط است و به همین خاطر است که در سوگواری مردم فرانسه شریک هستم و تسلیتهای صادقانه خودم را به آنها ابراز می‌کنم. هم بستگی از این جنبه که اکنون که جنایت به‌وقوع پیوسته و دست‌اندرکاران آن حذف شده‌اند ولی صفحه ورق نخورده است و از آقای رئیس‌جمهور فرانسوا هولاند شنیدم که به درستی می‌گفت موضوع تمام شده نیست بلکه بالعکس موضوع این است که چگونه باید به این پدیده پرداخت که مختص فرانسه هم به تنهایی نیست، در الجزایر به مدت 10سال مردم الجزایر به مقابله با یکی از بیرحم‌ترین جریانهای تروریستی که بتوان تصور آن را کرد پرداختند و تفاوتی با اینها نداشتند تنها اسم آن است که تغییر کرده، زنانی بودند که در مقابل شوهرانشان مورد تجاوز قرار گرفتند و بعد سر آنها را بریدند، دختران تجاوز شده و بعد سر بریده شده، کودکان کشتار شده و مردم الجزایر باید گفت به مدت دهسال در دهه 90 در یک انزوای کامل دیپلوماتیک به مقابله با آنها پرداختند یعنی غربیهایی که می‌گفتند این اتفاقات فقط برای دیگران می‌افتد. به همین خاطر است که یک فراخوان سمبلیک می‌دهم به رهبران کشورهای غربی و همچنین به طیف رهبران کشورهای عرب و مسلمان، که این پدیده تمام شده نیست اگر به منحرف کردن علل عمیق این پدیده ادامه بدهیم و این‌جا در یک مراسم سالانه هستیم تا تبریکات خودمان را به‌مناسبت سال نو به خانم رجوی و به برادران ایرانی و به‌واسطه آنها به مردم ایران ابراز کنیم و سلام بکنیم و از طریق آنها به ساکنان لیبرتی که آنها را فراموش نکرده‌ایم ولی باید به دولتهای غربی یادآوری کنیم که مقاومت ایران که عمیقاً در بین مردم ریشه دارد، آنها هم نبردشان را در یک بی‌تفاوتی و انزوای حاد نه از جانب خلقها بلکه از طرف دولتهای غربی به پیش برده‌اند. با سازمانی سر و کار داریم که اولین قربانی تروریسم سهمگین دولتی بوده و سازمانی که از 1997 آن را در لیست سازمانهای تروریستی هم گذاشتند. در حالی‌که وقتی به این مشکل پیچیده‌تروریسم به‌ویژه در عراق و سوریه یعنی دو کشوری که تحت نفوذ رژیم ایران هستند نگاه می‌کنیم، آرمانی که مقاومت ایران از آن دفاع می‌کند می‌تواند و به ناچار باید به‌عنوان منشأ راه‌حل پذیرفته شود زیرا آنها تنها نیروی سازمان‌یافته در جهان اسلام هستند که قادر به ساختن یک آلترناتیوی است برای یک دیکتاتوری خونریز که دیکتاتوری مذهبی ایران است.
امروز که باید روز جشن برای ما باشد تاثیر پذیرفته از سوگواری در فرانسه شد ولی در هر شری خیری هست. به ما اجازه دهید که به این مناسبت ارتباط بین این شهدای فرانسه و شهدای ایرانی که شمار آنها از فزون شدن باز نمی‌ایستد را دریابیم.
این چیزی بود که خواهر گرامی مریم رجوی می‌خواستم بگویم از صمیم قلب امید دارم و آرزو می‌کنم آرزوی طول عمر برای شما و طول عمر برای همراهان شما در مقاومت ایران را دارم که نبرد برای یک آرمان شریفی است. به شما همبستگی‌مان را می‌گویم همان‌گونه که با مردم فرانسه در این روزها داشتیم. با تشکر

انیسه بومدین، بانوی اول الجزایر در دوران پرزیدنت بومدین
خانم‌ها، آقایان، برادران و خواهران عزیز، خانم رئیس‌جمهور
ما الجزایریهای مسلمان متأسفانه در گذشته این نوع کابوس را خیلی تجربه کرده‌ایم. و من شخصاً فکر کردم، باید این کابوس را دوباره تجربه کنم. در تمام سالهای خونباری که الجزایر به خود دید و طی آن 200هزار نفر کشته شدند. آنها روزنامه‌نگار، کارگردان، نویسنده، افراد مسن، زنان، نوزاد و بچه بودند.
در واقع برای من همهٴ این افراد، یک مشت اراذل و اوباش از همه نوع هستند که برای پوشاندن اعمال بربریت خود، چون عبارت دیگری وجود ندارد، به آنها جامه یک به‌اصطلاح اسلام می‌پوشانند. ولی اسلام، این مافیای اراذل و اوباش را رد می‌کند. چون اسلامی که ما می‌شناسیم، به‌کار می‌گیریم و از اجداد خود نسل به نسل آموزش گرفته‌ایم، اسلامی است که از طریق رسولش حضرت محمد که چندی پیش میلاد او را جشن گرفتیم، می‌گوید که «ز گهواره تا گور دانش بجوی» : زمانی که اروپای قرون وسطی در تاریکی به‌سر می‌برد. این تمدن مسلمان درخشید و به اروپا میراث یونان را منتقل کرد و کشفیات خود را در زمینه علوم، پزشکی، شیمی، ستاره‌شناسی و ریاضیات مانند جبر، به‌ارمغان آورد. و همچنین قرآن به‌خوبی و به‌وضوح می‌گوید: «لا اکراه فی‌الدین»، هیچ اجباری در دین نیست. و هیچ بنی‌بشری را نمی‌توان مجبور به ایمان‌آوردن یا عمل به اسلام کرد. همه آزادند. اسلام واقعی دین آزادی است. ما که انسان هستیم و همچنین ما که مسلمان هستیم و از این فضای زیان‌بار رنج می‌بریم و می‌بینیم که یک حجاب چرکین روی اسلام انداخته شده است. برایمان چه باقی می‌ماند، غیر از این‌که بجنگیم و همگی با هم خط ببندیم با استفاده از عقل و خرد خودمان، وقتی که آنها فاقد آن هستند، با استفاده از عزم و شجاعتمان، وقتی آنها از سلاح بزدلی استفاده می‌کنند؛ چون آنها بزدل هستند. هیچ‌چیز برای زنان و مردان خیرخواه از هر مذهبی، غیرممکن نیست. و این به‌مراتب واجب‌تر از هر زمانی است که از اجرای این گفته بسیار زیبای انقلاب فرانسه پاسداری کرد: «همهٴ انسانها در زمینه حقوق، آزاد و برابر به‌دنیا می‌آیند» ؛ «برابر در زمینه حقوق»!. طبعاً ما برادران و خواهرانمان در کمپ لیبرتی را فراموش نمی‌کنیم که از خود این میزان شجاعت و عزم در آزمایشات پی‌درپی که دچار ابتلائش می‌شوند، به ما نشان می‌دهند. در کنار آنها هستیم و همیشه خواهیم بود.
و برای شما خانم رئیس‌جمهور که آنها را با این‌همه خرد و دلاوری رهبری می‌کنید و یک مبارزه خستگی‌ناپذیر را به‌پیش می‌برید، آرزو می‌کنیم که همهٴ تلاشهای شما به‌زودی به پیروزی برسد و فاشیسم مذهبی پایان یابد. با تشکر از توجه شما و باز هم سال نو مبارک همهٴ شما باشد. یک سال سرشار از صلح.

شیخ تیسیر التمیمی-قاضی‌القضات پیشین فلسطین
بسم الله الرحمن الرحیم. شکر و سپاس ما بر خداوند و درود من و ما بر سرورمان حضرت محمد و برادرش سرورمان حضرت عیسی علیه‌السلام و سایر پیامبران و فرستادگان خداوند. واما بعد،
خانم رئیس‌جمهور خواهر مریم رجوی؛ حضار گرامی؛
من از شهر قدس، سرزمین پیامبران و مهد تمدنها و رسالتها و سرزمین تعدد ادیان و افکار و فرهنگها به این‌جا آمده‌ام.. قبل از ترک قدس برای حضور در این مراسم در شروع سال جدید میلادی با شنیدن خبر جنایت شنیعی که این‌جا در فرانسه رخ داد، غافلگیر شدم. من سریعاً این جنایت را محکوم کردم. ما مسلمانان در محکوم کردن این جنایت به‌طور یکپارچه در کنار هم می‌ایستیم. همچنین خانم رئیس‌جمهور مریم رجوی به‌شدت این جنایت را محکوم کرد. بله، اوست که دارای درک صحیحی از اسلام است و دیدگاهی روشن در اصول و مبادی اسلام در مورد آزادی و عدالت و حقوق‌بشر و کرامت انسان و برابری بین زن و مرد دارد. این درک صحیح، تفاوتهای بین اهل تسنن و شیعیان را از میان می‌برد و بهمین دلیل و با کمال افتخار می‌توانم بگویم که خانم رئیس‌جمهور مریم رجوی با درک و دیدگاه صحیحش از اسلام و امیدهایش در محقق کردن آزادی و دموکراسی برای مردم کشور برادر ایران، تنها نماینده مشروع شیعیان در جهان است. اما در رابطه با این جنایتی که در فرانسه رخ داد باید بگویم که اسلام از آن بری‌‌ء است چرا که این عمل با ارزشهای اخلاقی و دینی اسلام در تعارض است. خداوند تبارک و تعالی می‌گوید هر کس فردی را بکشد بدون این‌که آن فرد کس دیگری را کشته باشد و یا در زمین فساد ایجاد کرده باشد گویی که همه مردم را کشته است و کسی که یک نفر را احیاء و زنده کند گویی که همه مردم را زنده کرده است. بله، تروریسم دین ندارد و وطنی هم ندارد. حضرت محمد (ص) و آنکس که خداوند وی را به‌عنوان رحمتی برای دو جهان فرستاد می‌گوید: در نزد خدواند ریختن خون ناحق نکوهیده‌تر از نابودی دنیاست. اسلام این است. وقتی که رسول خدا مکه را فتح کرد، سرمستی ناشی از پیروزی وی را نگرفت و در مورد کسانی که اهل و خاندان وی را مورد اذیت و آزار و شکنجه قرار داده و یارانش را کشته بودند همه‌شان را عفو نمود و به آنها گفت که بروید و شما آزادید، این است اسلام بزرگ. اما اگر بخواهیم که با تروریسم مقابله کنیم، جهان باید متحد شود تا منابع تروریسم را بخشکاند. کارگاه واقعی که تروریست تولید می‌کند و همه این اسامی‌يی که می‌شنویم، رژیم تهران است. رژیمی که بیش از 120هزار نفر از مردم خود را کشته تنها به‌دلیل این‌که آنان خواهان آزادی و دموکراسی بودند. بله، این رژیم ایران است که به رژیم بشار اسد در کشتار مردم سوریه یاری می‌رساند و این رژیم است که به نوری مالکی و سایر حاکمان عراق در کشتار مردم عراق اعم از شیعه و سنی یاری می‌رساند. این رژیمی است که بر علیه مجاهدین در کمپ لیبرتی توطئه می‌کند از طریق محاصره کردن آنان با ممنوعیت ورود دارو و غذا برای آنها و البته فقط این نیست بلکه با کشتن و مجروح کردن صدها تن از آنان همراه می‌باشد. بله این یک جنایت است. جنایتی ننگ‌آلود که بر پیشانی رژیم آخوندی ثبت شده است. به‌همین مناسبت جهان را فرا می‌خوانم تا در جهت تأمین حفاظت برای برادرانمان در کمپ لیبرتی، دخالت کنند. آنان پناهندگانی هستند که تمامی قوانین بین‌المللی در موردشان صدق می‌کند از جمله قانون انسان دوستانه بین‌المللی و کنوانسیونهای ژنو. آنان با دولت آمریکا توافقاتی برای حفاظت از خود امضا کردند بنابراین نباید محاصره شوند و با چنین درد و رنجهایی مواجه گردند. من می‌گویم که مبارزه با تروریسم نیاز غرب است و من الآن در فرانسه هستم و من می‌گویم که نیاز غرب است که برخورد دوگانه نداشته باشد و با تمامی اشکال تروریسم در تمامی جهان مبارزه کنند. بله، تروریسم بایستی با صداقت و شفافیت توصیف شود و تمامی منابع تروریسم خشکانده شود و نباید از ایران که تولیدکننده و منبع تروریسم در همه جاست، غافل شد و رژیم آخوندی و اسرائیل که مرتکب تروریسم دولتی سازمان‌یافته بر علیه مردم فلسطین می‌گردد. نمی‌خواهم صحبتم را طولانی کنم و امیدوارم که امسال، سالی مملو از شادی و خوشبختی برای تمامی جهانیان به‌رغم اختلاف دین و زبان و افکارشان، باشد. خدواند تعالی می‌گوید: ای مردم من شما را از زنان و مردانی آفریدم و شما را جزء مردم و دستجات مختلفی قرار دادم تا که آگاهی کسب کنید، و نه این‌که همدیگر را بکشید. بله آگاهی که در این‌جا بمعنای همکاری در جهت خیر و نیکی بشریت می‌باشد. تبادل آگاهیها و اطلاعات، بله این چیزی است که خداوند سبحان تعالی برای بشریت می‌خواهد. انشاءالله سالتان مبارک باشد بدون تروریسم و خشونت و بدون رژیم آخوندی در ایران. والسلام علیکم.

دکتر صالح رجوی
خانم رئیس‌جمهور، خانمها و آقایان، دوستان عزیز
وقتی آزادی در هر جای جهان زیر پا گذاشته می‌شود، همه زنان و مردان آزاد که شایستگی این نام را دارند، باید خود را طرف حساب قرار بدهند و وارد عمل شوند. همچنین همه ما در مقاومت ایران، متأثر و شوکه شدیم از این تراژدی و رسوایی که از طریق هفته‌نامه ”شارلی“ به ارزشهای جمهوری، دموکراسی و حقوق‌بشر ضربه زد. و در کشوری که سرزمین آزادی است، در کشوری که مهد دموکراسی و حقوق‌بشر است. یک باند اوباش، متعصب که اسلام را نمی‌شناسند، به نام اسلام تلاش کردند یک فضای ناامنی در فرانسه ایجاد کنند و وحشت و ترور را حاکم کنند. این دقیقاً همان چیزیست که رژیم آخوندی 30سال است در ایران می‌کنند. ولی آنها شکست خوردند. در این مورد مانند آن یکی، ما در برابر یک سناریوی واحد هستیم و آن استفاده نادرست، اغراق شده، شیادانه و فریب دهنده از نام اسلام و آلت دست کردن جنایتکارانه این دین است. در صورتی‌که در مقابل، مقاومت ایران که اولین بار خطر بنیادگرایی اسلامی را فاش کرد، تلاش می‌کند اسلام اصیل و منطقی را ترویج کند. اسلام بخشنده و متفاهم. اسلام برابری و برادری، اسلام حسن تفاهم بین همه ملتها، بین همه ادیان و همه عقاید.
در مقاومت ایران ما مستمراً به جامعه جهانی در رابطه با خطرات و ریسکهای بنیادگرایی اسلامی و برای صلح و ثبات جهان هشدار دادیم. ما همچنین اثبات کردیم که همه این گروههای تروریستی توسط رژیم آخوندی که پدرخوانده داعش است، تشکیل شده و پشتیبانی مالی می‌شوند، نفوذ می‌کنند و فرماندهی می‌شوند. و این مبالغه نیست. آن چیزی که در فرانسه در سه روز گذشته اتفاق افتاد، سهم روزانه همهٴ ایرانیها در این 35سال بوده است. 35سال زور و تحمیل در اشکال مختلف، یک سرکوب خونین که در کشور من حاکم است. ولی ما توانستیم مقاومت کرده و با کنار زدن ترس و حفظ روحیه آهنین، مجدداً از سراشیبی بالا برویم. با پیکاری خلل‌ناپذیر در همه زمینه‌های آزمایش. حتی زندانیان سیاسی در ایران همین رویکرد را در زندانها دارند. چیزی که زندانبان و شکنجه‌گرانشان را از پا درآورده و خسته کرده است. آنها در برابر این میزان عزم و قدرت و انگیزهٴ دموکراتیک مبهوت شده‌اند.
و آنچه که به گل سر سبد مقاومت ایران بر می‌گردد، قبلاً در کمپ اشرف و حال در کمپ لیبرتی، همان‌طور که می‌دانید در طی این سالیان، آنها در آتش و خون زندگی می‌کنند. در هر لحظه آنها منتظر یک حمله مرگبار هستند و به‌رغم همه محرومیتها و اهانتها آنها بسیار شاداب و سرزنده و دارای یک انرژی بسیار فوق‌العاده هستند. آنها بی‌وقفه می‌سازند و رژیم آخوندی را به چالش می‌کشند و این رمز مقاومت در برابر بنیادگرایی اسلامی است.
ولی راه‌حل و یا دقیق‌تر بگویم درمان چیست؟ چطور می‌توان بنیادگرایی اسلامی را از بین برد؟ که امروزه تبدیل به یک آفت جهانی شده است. و این را طی سالیان گذشته مشاهده کردیم.
امروز وقتی من این تجمع را در میدان جمهوری دیدم خیلی متعجب و شگفت‌زده شده بودم. شگفت‌زده به‌دلیل این‌که اولاً مسئولان فرانسوی در این شرایط توانستند اتحاد ملی و همزمان همبستگی بین‌المللی را شکل دهند. با خود می‌گفتم که اگر همه این افراد، دست در دست هم با مردم و مقاومت ایران با هم مبارزه کنند، فردا به بنیادگرایی اسلامی و تمامی عوامل تروریستی آنها، خاتمه خواهیم داد. امیدوارم که این محقق شود. سال نو را به همگی شما تبریک می‌گویم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c92dd4e-5bff-42bd-84e7-9b38414d48ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات