728 x 90

اخبار خاورمیانه,

نبردهای حومه لاذقیه و حلب سوریه

-

رزمندگان سوری
رزمندگان سوری
رزمندگان ارتش آزادی در ساحل سوریه به تهاجم نظامیان اسد و شبه‌نظامیان رژیم ایران که تلاش می‌کنند مناطق آزاد شده را اشغال کنند، پاسخ دادند.

رزمندگان گردانهای ارتش آزادی در جبهه لاذقیه، خود را برای در هم شکستن تهاجم نظامیان اسد آماده می‌کنند. آنها در این مکان تسلیحات خود را چک و بازرسی و مهمات مورد نیاز تیربارها را در خشابها قرار می‌دهند تا در صحنه نبرد آتش کوبنده بر سر دشمن فرو بریزند.

رژیم اسد که از پشتیبانی شبه‌نظامیان رژیم ایران و مزدوران عراقی برخوردار است، ماههاست تلاش می‌کند مناطق جبل اکراد و جبل ترکمان در شمال لاذقیه را از دست اپوزیسیون خارج سازد اما تا کنون تمامی این تلاشها شکست خورده است. با وجود آتش‌بس اعمال شده بر این منطقه، رژیم جنایتکار اسد حتی یک ساعت هم به آتش‌بس پایبند نبوده و از همان ابتدا با سوءاستفاده از آن مناطقی را در شمال لاذقیه اشغال کرد. رزمندگان هم در مقابل ساکت نماندند و به دشمن پاسخ دادند. درگیریها در این منطقه بلا وقفه ادامه دارد
بنا‌ به گزارش دیگری رزمندگان سوریه در حومه دمشق، تهاجم جدید نظامیان اسد و شبه‌نظامیان فرقه‌گرا را متوقف کردند.

رزمندگان اعلام کردند، تهاجم جدید نظامیان و شبه‌نظامیان اسد در جبهه جنوبی شهر داریا را به شکست کشانده و تلفات جانی و خسارتهای تسلیحاتی فراوانی به آنها وارد کردند. این تهاجم به‌مثابه نقض آشکار آتش‌بس 72ساعته اعمال شده توسط روسیه در شهر داریا و غوطه شرقی است. در همین اثناء نظامیان اسد، اطراف شهرکهای‌ خان شیح و ذاکیا را با توپخانه سنگین و موشک گلوله‌باران کردند. رزمندگان نیز در پاسخ به این جنایتها، پایگاههای نظامیان اسد در دیرماکر و دناجی را در هم کوبیدند و تمامی اهداف را به‌طور دقیق هدف قرار دادند.

از سوی دیگر فعالان در حومه جنوبی حلب گفتند، درگیریها میان رزمندگان و شبه‌نظامیان فرقه‌گرای رژیم ایران که تلاش می‌کنند به سمت شهر خان طومان پیشروی کنند، جریان دارد.

در این اثناء، رزمندگان ارتش آزادی اعلام کردند تهاجم نظامیان و شبه‌نظامیان اسد در منطقه کمپ حندرات در شمال حلب را سد کرده و تلفات جانی و خسارتهای تسلیحاتی زیادی به آنها وارد آوردند.

در شهر حلب نیز رزمندگان ارتش آزادی پایگاههای رژیم اسد در جبهه راموثه را با گلوله‌های خمپاره در هم کوبیدند و خسارات و تلفاتی را بر دشمن وارد کردند.
این در حالیست که درگیریهای شدیدی در مناطقی از حلب قدیم به‌وقوع پیوست.

همزمان با درگیریها، هواپیماهای روسی و رژیم اسد برای دومین روز متوالی، مناطق حلب را بمباران کردند. بمبارانها بر روی حومه شمالی و غربی حلب متمرکز بود. فعالان گفتند، در جریان این بمبارانها که منطقه آسیا و کفرحمراء ... تعدادی کودک جان باختند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a48c3ad4-3fe7-42bd-bf51-c63931c07956"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات