728 x 90

زندانیان سیاسی,

بیانیه زندانیان سیاسی اهل سنت در زندان گوهردشت

-

زندان گوهردشت کرج
زندان گوهردشت کرج
جمعی از زندانیان سیاسی اهل سنت محبوس در زندان گوهردشت کرج، به‌مناسبت دومین سالگرد جان باختن شش تن از یارانشان به‌نامهای اصغر رحیمی، کیوان زندکریمی، بهنام رحیمی، محمدظاهر بهمنی، هوشیار محمدی و بهرام احمدی بیانیه‌یی صادر کردند که متن آن به‌قرار زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم
دو سال از اعدام شش زندانی عقیدتی اهل سنت کرد که به‌صورت خیلی مظلومانه در زندان مواد قزل‌حصار اجرا شد گذشت ۶ جوانی که جرمی جز عقیده پاک توحید و یکتا پرستی و تبلیغ برای آن و دفاع از مظلومیت اهل سنت و توهیناتی که به عقاید اهل سنت شده بود نداشتند. اعدامی مخفیانه و با اتهاماتی واهی؛ آنها فکر کردند با اعدام عزیزانی که نمونه اخلاق و انسانیت بودند و به اعتراف مسئولان زندانهای رجایی شهر و قزل‌حصار این زندانها تابه‌حال چنین انسانهای با شرافت و آرام و متدینی به خود ندیده، همه چیز تمام شده؛ غافل از این‌که چنین اعدامهایی باعث می‌شود مظلومیت جامعه اهل سنت که همیشه از دید جوامع بین‌المللی پنهان بوده و کسی آن را مورد توجه قرار نمی‌داد بیشتر نمایان گردد و به این نتیجه برسند که زندانیان گمنام و بی‌گناه زیادی هستند که نیاز است دوربینها را به سوی آنان متوجه سازند.

آری دومین سال از شهادت مظلومانه این جوانان در حالی به‌سر می‌رود که هنوز مادرانشان درسوگ دیدار آخرشان رنج می‌برند چون قبل از اعدام نه با خانواده ملاقاتی داشتند و نه حتی تماس تلفنی که از خانواده‌هایشان حلالیت بطلبند حتی جنازه بی‌جانشان تحویل عزیزانشان داده نشد و خیلی غریبانه با دست‌بند در بهشت سکینه کرج بدون هیچ نام و نشانی بدون این‌که حتی مادران داغ دیده با آنها خداحافظی کنند به خاک سپرده شدند. کی جوابگوی این همه ظلم و تعدی است. رژیم ایران؟ بچه‌های اصغر رحیمی چه گناهی داشتند که باید بی‌پدرشوند، رویدا و ریان که پدر خود را ندیده‌اند... .. و هزاران ناگفته دیگر، به چه جرمی زنانشان بیوه شده‌اند فقط به‌خاطر این‌که به خیال خام خود جوانان اهل سنت را بترسانند یا می‌خواهند کینه چند ساله و عقده به‌وجود آمده در مورد تحولات فکری و مبارزه با خرافه گری را با اعدام جوانان این مملکت خالی کنند. خیال خام اینجاست هیچ وقت اعدام، زندان، شکنجه که طواغیت در زمانهای مختلف برای آزادی خواهان و عدالت طلبان تجویز کرده‌اند فقط به ضرر خودشان تمام شده و اگر تنه‌ها را بریدند با ریشه‌های در خاک چه می‌کنند. ما هم جمعی از زندانیان عقیدتی سنی کرد در زندان رجایی شهر یاد و خاطره این شهدا را به پاس جان فدایی و ایثارشان و همدردی با خانواده این عزیزان که با شهادت خود ندای مظلومیت ما هم شده‌اند گرامی میداریم، و از پروردگار عالمیان درجات عالی و صبر را برای خانواده‌هایشان خواهانیم.
از طرف جمعی از زندانیان عقیدتی کرد اهل سنت زندان رجایی شهر- دیماه 1393.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9104eedd-fef1-46ae-b336-8502e48f1275"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات