728 x 90

زندانیان سیاسی,اذيت و آزار زندانيان,اعتصاب زندانیا

ششمین روز اعتصاب‌غذای صدها زندانی زندان قزل‌حصار کرج

-

قزلحصار
قزلحصار
بر پایه گزارشهای دریافتی، اعتصاب‌غذای زندانیان سالن ۲ واحد ۲ زندان قزل‌حصار کرج که خواهان لغو حکم اعدام هستند وارد ششمین روز خود شد. این زندانیان که بیش از ۵۳۸ نفر می‌باشند از روز سه‌شنبه ۱۱ آذر ماه در اعتراض به اعدام ۱۱ نفر از همبندیهایشان و استمرار اعدامهای گروهی در این زندان دست به اعتصاب‌غذا زدند و خواستار لغو بدون قید و شرط احکام اعدام هستند.

زندانبانان خامنه‌ای، به‌خصوص حسینی رئیس زندان و یحیی‌پور ابتدا اقدام به تهدید زندانیان نمودند و حتی آنها را تهدید کردند که رقم اعدامها را به بیش از ۲۰۰ نفر افزایش خواهند داد اما زندانیان به آنها اعلام کردند که تا رسیدن به خواسته‌هایشان به اعتصاب‌غذای خود ادامه خواهند داد. دژخیمان وقتی که با تهدید نتوانستند زندانیان را مرعوب و وادار به پایان دادن به اعتصاب‌غذا نمایند به ترفند و فریب دیگری متوسل شدند و به آنها اعلام کردند که یک هفته به آنها فرصت دهند تا به خواسته‌هایشان رسیدگی شود ولی از آن‌جایی که این فریبها بارها تکرار شده است، زندانیان قاطعانه اعلام کردند که تا رسیدن به خواسته‌هایشان به اعتصاب‌غذای خود ادامه خواهند داد.

از طرفی دیگر زندانیان سایر سالنهای واحد ۲ زندان قزل‌حصار به زندانبانان و دستگاه قضاییه خامنه‌ای تا روز سه‌شنبه ۱۸ آذر فرصت داده‌اند تا احکام اعدام را لغو نماید و در صورت عدم تحقق یافتن خواسته‌هایشان اعتصاب‌غذا و اعتراضات گسترده تمامی واحد ۲ را فرا خواهد گرفت. دژخیمان ولی‌فقیه به فشارها و اذیت و آزار زندانیان به‌رغم ششمین روز اعتصاب‌غذای زندانیان سالن ۲ واحد ۲ ادامه می‌دهند که از جمله این فشارها انتقال زندانیان در سرمای طاقت‌فرسا به محوطه زندان و ساعتها نگه‌داشتن آنها در معرض سرمای شدید است.

نصب دستگاههای بسیار قوی پخش پارازیت در این واحد باعث ایجاد فشارهای جسمی و روحی مانند استرس، خستگی مفرط، سردرد و عوارض دیگر بر زندانیان شده است. در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ زندانی با حکم تأیید شده و قابل اجرای اعدام فقط در سالنهای مختلف واحد ۲ نگهداری می‌شوند و سایر زندانیان در این واحد یا حکم تأیید نشده اعدام دارند و یا در انتظار صدور حکم اعدام به‌سر می‌برند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/55a5c595-a72e-4e93-8974-62c41f630a97"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات