728 x 90

خودکشی فضاپیمای کاسینی ناسا

پایانی شکوهمند برای فضاپیمای کاسینی
پایانی شکوهمند برای فضاپیمای کاسینی
فضاپیمای کاسینی بعد از 13سال گردش به دور سیاره زحل و بررسی قمرهای آن، اکنون در حال پیمودن مسیری است که به نابودی‌اش منجر خواهد شد، مسیری که تا ساعتهایی دیگر به‌صورت دستی به سمت اتمسفر بالایی زحل و به سمت نابودی خود حرکت می‌کند.
ماموریت خودکشی کاسینی، پایانی شکوهمند برای این فضاپیما خواهد بود

ماموریت خودکشی کاسینی، پایانی شکوهمند برای این فضاپیما خواهد بود.
 
چرا سازمان ناسا تصمیم به نابودی کاسینی گرفته است؟
چرا سازمان ناسا تصمیم به نابودی کاسینی گرفته است؟
در پاسخ به این سؤال باید گفت بعد از گذشت 20سال از پرتاب آن، فضاپیمای مورد اشاره دیگر به مقدار لازم سوخت برای حرکت ندارد. ضمناً برای حفاظت قمرهایی که به دور زحل می‌گردند، ناسا تصمیم به خودکشی کاسینی گرفته است.
 ماموریت خودکشی کاسینی، پایانی شکوهمند برای این فضاپیما خواهد بود.
ماموریت خودکشی کاسینی، پایانی شکوهمند برای این فضاپیما خواهد بود.
ناسا می‌گوید کاسینی در ساعت ۷:۵۴دقیقه به وقت محلی (یا ۱۶:۲۴دقیقه به وقت ایران) وارد اتمسفر زحل می‌شود. در واقع این زمان، هنگامی است که سیگنال‌های رادیویی پایانی کاسینی از زحل به مرکز کنترل مأموریت می‌رسد؛ سیگنالهایی که انتقال شان با سرعت نور، 83دقیقه به طول می‌انجامد.
 
در حالی که کاسینی به سمت زحل حرکت می‌کند، تصاویر پایانی را از این سیاره و قمرهایش به ثبت خواهد رساند و سپس برای آخرین بار، محتویات حافظه خود را به مرکز کنترل ماموریتمی‌فرستد. متأسفانه دوربینهای کاسینی از دیروز خاموش شده‌اند و بنابراین خبری از تصویربرداری از لحظات پایانی نخواهد بود. با این همه، 8آزمایش علمی از مجموع 12آزمایش کاسینی کماکان تا ثانیه آخر به کار خود ادامه می‌دهند و اطلاعاتی از اتمسفر زحل جمع‌آوری خواهند کرد که هیچ زمان دیگری به دست نیامده است.
 
 
به گفته ناسا، هنگامی که کاسینی به اتمسفر زحل با دمای 10درجه برخورد می‌کند، سرعتی معادل 113هزار کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. در حالی که هوا فشرده‌تر می‌شود و فشار افزایش می‌یابد، این فضاپیما از رانشگرهای خود برای حفظ ثبات استفاده می‌کند و آنتن اصلی‌اش را به سمت زمین نگه می‌دارد.
 
 
بعد از این‌که رانشگرها به بیشینه خود رسیدند، کاسینی دیگر کنترلی بر حرکت خود نخواهد داشت و شروع به لرزش می‌کند. هنگامی که دمای آنتن اندکی افزایش بیابد، ارتباط با زمین قطع می‌شود و فضاپیما، از ارتفاعی 1500کیلومتری شروع به سقوط آزاد می‌کند.

 

ماموریت خودکشی کاسینی، پایانی شکوهمند برای این فضاپیما خواهد بود.ماموریت خودکشی کاسینی، پایانی شکوهمند برای این فضاپیما خواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5e9a6f2b-01ce-45db-9927-dc2af2a87224"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات