728 x 90

-

فراخوان دانشجویان انستیتوی نفت بغداد و تجمع جوانان دیالی علیه محاصره ظالمانه پزشکی علیه ساکنان لیبرتی

-

فراخوان دانشجویان انستیتوی نفت بغداد و تجمع جوانان دیالی
فراخوان دانشجویان انستیتوی نفت بغداد و تجمع جوانان دیالی
همزمان با افزایش محدودیتهایی که بر کمپ لیبرتی اعمال می‌شود که تابه‌حال منجر به‌شهادت 22تن از ساکنان لیبرتی شده، دانشجویان انستیتوی نفت بغداد و تجمع جوانان دیالی با صدور بیانیه‌های جداگانه این محاصره غیرقانونی و ضدانسانی را محکوم کردند و از آمریکا و سازمان ملل خواستار مداخله و وادار کردن دولت عراق به تعهداتش در قبال ساکنان لیبرتی شدند.

بیانیه دانشجویان انستیتوی نفت بغداد
از5سال پیش تا کنون ساکنان لیبرتی اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در عراق از محاصره‌ای همه‌جانبه در تمامی زمینه‌های زندگی رنج می‌برند. محاصره ضدانسانی پزشکی تا کنون باعث جان باختن 22تن از ساکنان شده است. آخرین نفر خانم فریده ونایی بود که در روز 5نوامبر2014 به‌دلیل ممانعت از رعایتهای ضروری در معالجه از طرف کمیته سرکوب اشرف؛ جان خود را از دست داد و علاوه بر این تعدادی از بیماران نیز در معرض خطر به‌صورت جدی هستند و متوقف نشدن محاصره، بی‌تردید باعث آسیبهای انسانی خواهد شد، ساکنین لیبرتی سالهاست که بشکل قانونی در عراق مقیم هستند و بر اساس قوانین بین‌المللی افراد حفاظت‌شده محسوب می‌شوند و کمیساریای عالی پناهندگان آنها را افراد مورد نگرانی ارزیابی نموده است و ممانعت از خدمات پزشکی آنان؛ نقض فاحش حقوق‌بشر و قوانین انسانی است.
ما به‌شدت این اعمال سرکوبگرانه را محکوم می‌کنیم و آمریکا و سازمان ملل‌متحد را که هر دو مسئولیت قانونی در مورد سلامتی و امنیت ساکنان لیبرتی دارند فرا می‌خوانیم تا به این موضوع توجه خاص نشان دهند و امکان دسترسی ساکنان به خدمات پزشکی را مهیا کنند.

بیانیه تجمع جوانان دیالی
محاصره پزشکی لیبرتی و بهانه‌ها و مانع‌تراشیهای نیروهای عراقی در مورد رفتن به بیمارستانها ادامه دارد و به‌عنوان نمونه 11نوامبر از انتقال 3 بیمار زن به بیمارستان ممانعت به‌عمل آوردند. همچنین نیروهای عراقی از رفتن مترجمین دو بیمار مبتلا به سرطان ممانعت کردند و آنها بدون مترجم به بیمارستان رفتند. همچنین در روز 12نوامبر از رفتن دونفر از زنان بیمار به بیمارستان با بهانه این‌که یک نفر بیشتر نمی‌تواند برود ممانعت به‌عمل آوردند. این دو بیمار قرار جراحی برای چشم داشتند و یکی از آنها برای بار دوم قرارش سوخت. در همین روز این نیروها مانع از همراهی3نفر از همراهان بیماران شدند و بیماران بدون نفر همراه به بیمارستان رفتند. قبل از این در روزهای 3تا8نوامبر نیز نیروهای عراقی مانع از اجرای دهها قرار پزشکی شدندکه با تلاشهای بسیار زیاد گرفته شده بودند. این بهانه تراشیها در حالی است که 53نفر از ساکنان به‌دلیل مشکلات بینایی در معرض از دست دادن بینایی خود هستند.
ما تجمع جوانان عراقی در دیالی این اعمال جنایتکارانه را محکوم می‌کنیم و به سازمان ملل و آمریکا فراخوان می‌دهیم به اجرای تعهداتشان در قبال سلامت و امنیت ساکنان با دخالت فوری برای محدود کردن این اعمال سرکوبگرانه و برداشتن محاصره جنایتکارانه و دسترسی آزادانه به خدمات پزشکی، اقدام کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f412db76-1766-4ac2-afea-3c5b62a27db3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات