728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,

«زنان ایرانی پیشتاز مبارزه علیه بنیادگرایی» - کنفرانس در سنای ایتالیا

-

 -
-
روز چهارشنبه 28آبان برابر با 19نوامبر، کنفرانس «زنان ایرانی پیشتاز مبارزه علیه بنیادگرایی» در سالن مطبوعاتی سنای ایتالیا در رم با حضور گروهی از اعضای برجستهٴ سنا و شخصیتهای مدافع حقوق‌بشر در این کشور برگزار شد.

در این کنفرانس که به‌ریاست الیزابتا زامپاروتی نمایندهٴ پیشین پارلمان و از مسئولان انجمن حقوق‌بشری به قابیل دست نزنید برگزار گردید و به‌طور زنده از رادیو رادیکال ایتالیا پخش شد، سناتور لوچو مالان عضو هیأت‌رئیسه سنای ایتالیا پیام خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران را قرائت کرد.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در پیام خود به «کنفرانس زنان پیشتاز مبارزه با بنیادگرایی» ضمن تقدیر از همبستگی «ارزشمند منتخبان و مردم ایتالیا با مقاومت و مردم ایران» و با سپاس‌گذاری از تلاشهای آنها برای دفاع از حقوق‌بشر در ایران و تأمین حفاظت مجاهدان لیبرتی، به موج جنایت فجیع اسیدپاشی به زنان ایران توسط باندهای وابسته به حکومت آخوندی و اعتراضات مردمی علیه آن که به‌رغم سرکوب گسترده صورت گرفت اشاره، و خاطرنشان کرد: این جنایت فجیع از مدتها قبل با تصویب قانونی در مجلس آخوندها و اظهارات شخص خامنه‌ای و نیز تهدیدات باندهای سرکوبگر رژیم، زمینه‌سازی شده بود.
هدف، ایجاد ترس و وحشت در جامعه برای سرکوب هر چه بیشتر و فرونشاندن اعتراضات اجتماعی است. رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت با یادآوری ماهیت بنیادگرا و قرون‌وسطایی دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران و تأکید بر این واقعیت که رژیم برای ادامه حیاتش به سرکوب در داخل و صدور تروریسم و بنیادگرایی به خارج از مرزهای ایران متکی است،
وی اضافه نمود: تیزترین وجه سرکوبگری این رژیم ماهیت‌زن ستیز آن است. دیدگاهها و اظهارات سران این رژیم، قوانین، نهادهایش و رفتارش با مردم ایران مالامال از زن‌ستیزی است. زن‌ستیزی قلب ایدئولوژی بنیادگرایی و ارتجاعی است. از اولین روزهای شکل‌گیری این حکومت باندهای مزدور آن با شعار یا روسری یا توسری به زنان حمله کردند و با حجاب اجباری، تحقیر و توهین به زنان، اخراج گسترده آنان از مشاغل دولتی، ممنوعیت از قضاوت و تصویب قوانین تبعیض‌آمیز تلاش کردند زنان ایران را عقب برانند و از طریق سرکوب و ارعاب زنان، کل جامعه را تحت کنترل قرار دهند و به تسلیم بکشانند.
اما زن ایرانی نه تنها به حذف ‌شدن و پذیرش مرگ تاریخی و خانه‌نشینی آن‌طور که آخوندها می‌خواستند، تن نداد، بلکه برعکس تبدیل به پرچمدار مقاومت و الهام‌بخش ایستادگی و نبرد و مقاومت سایر اقشار و طبقات اجتماعی در ایران شد.
زن ایرانی در صف مقدم نبرد با رژیم زن‌ستیز آخوندی قرار گرفت، از جمله امروز در تظاهرات و حرکتهای اعتراضی علیه رژیم، زنان نقش ویژه و رهبری‌کننده دارند.

البته زنان مجاهد و مبارز که پیشتاز این مبارزه هستند، این راه را به‌سادگی طی نکرده‌اند آنها هر مرحله از این نبرد را با پرداخت سنگین‌ترین بها طی کرده‌اند، از شرکت در مبارزات سیاسی در سالهای نخستین حکومت آخوندها تا مقاومت درخشان در زندانها و شکنجه‌گاههای رژیم و پس از آنان زنان اشرفی در همهٴ صحنه‌های نبرد آزادی‌بخش، الگو و الهام‌دهندهٴ زنان ایران بوده و هستند.
زنان دلیری که زیر سنگین‌ترین تهاجم‌ها به اشرف و لیبرتی از جمله 27 حمله در هشت سال گذشته شامل شش قتل‌عام، مبارزه برای سرنگونی استبداد مذهبی حاکم بر ایران را هدایت کرده‌اند و اکنون با معرفی و انتخاب شورای مرکزی مجاهدین، مرکب از هزار زن قهرمان، الگوی زنان دلیر میهنمان در مبارزه با رژیم زن‌ستیز ولایت‌فقیه هستند.


در کنفرانس «زنان ایرانی پیشتاز مبارزه علیه بنیادگرایی» در سنای ایتالیا، شماری از سناتورها و شخصیتهای ایتالیایی به سخنرانی پرداختند؛ سخنرانان عبارت بودند از:
سناتور سیلوانا آماتی دبیر و عضو هیأت‌رئیسه سنا
سناتور لوئیجی منکونی رئیس کمیسیون حقوق‌بشر سنا
سناتور استفانیا پتزوپانه نایب‌رئیس شورای انتخابات و مصونیت پارلمانی سنا
آنتونیو استانگو عضو رهبری حزب رادیکال ایتالیا و انجمن به قابیل دست نزنید
همچنین گروهی از سناتورهای ایتالیایی شامل سناتور پائولو کورسینی نایب‌رئیس کمیسیون خارجی سنا، سناتور آنتونیو راتزی دبیر کمیسیون خارجی و سناتور لوئیجی کومپانیا عضو کمیسیون خارجی سنا در کنفرانس رم شرکت داشتند.
هیأتی از مقاومت ایران با حضور رضا اولیا هنرمند و مجسمه‌ساز عضو شورای ملی مقاومت و فریده کریمی عضو کمیسیون زنان شورا در کنفرانس حضور داشت.

جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا طی پیامی به این کنفرانس با تأکید بر ماهیت زن‌ستیز رژیم آخوندی و سرکوب سیستماتیک زنان برای ایجاد رعب و وحشت، گفت:
آخوندهای حاکم همواره نشان داده‌اند که هر گونه برابری بین زن و مرد را برای حاکمیت رژیمشان خطرناک می‌دانند.
زنان اشرفی (در) لیبرتی کسانی هستند که بیش از هر کس رنج کشیده و خشونت را تحمل کرده‌اند؛ قتل‌عام‌های صورت‌گرفته در زیر چشمان مقامات دولت (سابق) عراق از جملهٴ آنها است.
جولیو ترتزی سپس با یادآوری «تعهد اخلاقی و انسانی» ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی، در قبال ساکنان لیبرتی، به اتخاذ یک سیاست قاطع علیه رژیم توسط غرب و ملزم‌کردن آن به برچیدن برنامه بمب‌سازی اتمی و رعایت حقوق‌بشر، افزود: «این یک افتضاح است که کشورهای غربی بخواهند با تهران در رابطه با مشکلات عمومی از مبارزه علیه داعش یا به‌رسمیت شناختن پیگیری برنامه اتمی، یا حذف تدریجی تحریمهای اقتصادی بدون امضای یک قرارداد محکم و پایدار و واضح و نیز ملزم کردن ایران به تعهدات بین‌المللی در زمینه حقوق‌بشر، مذاکره کنند.
وضعیت زنان بایستی در اولویت مسائل قرار گیرد، زیرا درست از این جنبه است که می‌توان معیار بهبودی (وضعیت) جامعه را سنجید، چیزی که با این رژیم غیرممکن است.

در ادامه این جلسه الیزابتا زامپاروتی که ریاست جلسه را به عهده داشت در سخنان خود، گفت: «رهبری زنان در مقاومت ایران دارای استعداد تغییر بنیادین در ایران می‌باشند. رژیمی که با اعدام ریحانه جباری یک بار دیگر چهرهٴ واقعی خودش را نشان داد. مقاومت ایران با رهبری زنان به‌ویژه با رهبری مریم رجوی حتماً به پیروزی خواهد رسید؛ تا آن زمان ما نباید زنان و مردان مجاهدی را که هم‌اکنون در لیبرتی به‌سر می‌برند از یاد ببریم و می‌بایست هم‌چنان برای تضمین حفاظت آنها کوشا باشیم».


سیلوانا آماتی دبیر مجلس سنای ایتالیا در سخنرانی خود، گفت: سالها است که با مقاومت ایران آشنا هستم و همراه با آنها فعالیت می‌کنم. باید یادآوری کنم که در قبال بنیادگرایی نبایستی فقط به حرف‌زدن اکتفا کنیم. ایران کشوری است که زنان در آن مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند. این مطلب را مریم رجوی در همین محل در سال گذشته برای ما توضیح داد. کمیته سوم (مجمع) سازمان ملل (به‌تازگی) نقض شدید حقوق‌بشر در ایران را محکوم کرد. ما باید از این فرصت استفاده کنیم و مانع نقض حقوق‌بشر در ایران بشویم».
سناتور آماتی با یادآوری اعمال سرکوبگرانهٴ حکومت آخوندی علیه زنان و افزایش روند اعدام‌های وحشیانه توسط رژیم، تأکید کرد: «جامعه جهانی می‌بایست احترام حقوق‌بشر در ایران را درصدر برنامه‌های خود قرار دهد».

سناتور لوئیجی منکونی رئیس کمیسیون حقوق‌بشر سنای ایتالیا سخنران بعدی این کنفرانس بود. وی گفت: «رژیم مذهبی حاکم بر ایران آزادی‌کش و زن‌ستیز است. کافی است فقط به افزایش شمار اعدامها در ایران نگاه کنیم تا بفهمیم با چه حکومت وحشی‌یی روبه‌رو هستیم. بربریت متعلق به برهه‌یی از تاریخ است، اما با نگاهی به اوضاع ایران مثلاً موضوع اسیدپاشی به روی دختران و زنان ایرانی، متوجه می‌شویم که انگار این دورهٴ تاریخی در این نقطه از جهان توسط این رژیم تکرار شده است.
اگر چه امروز جامعه جهانی درگیر موضوع هسته‌یی است، اما نمی‌توان موضوع اساسی احترام به حقوق‌بشر را در کنار آن دنبال نکرد.
ما سال گذشته در کمیسیون حقوق‌بشر سنا این فرصت را داشتیم تا به صحبتهای خانم مریم رجوی گوش کنیم و از زبان او از اوضاع ایران باخبر شویم؛ این برای ما باعث افتخار است و ما آن‌را بسیار مفید می‌دانیم».

سناتور استفانیا پتزوپانه نایب‌رئیس شورای انتخابات و مصونیت پارلمانی سنا با تأکید بر اهمیت حمایت «ویژه پارلمان ایتالیا از مقاومت ایران»، همکاری با رژیم آخوندی در نبرد علیه داعش را «عمیقاً اشتباه» خواند، و گفت:
ما با دفاع از حقوق زنان در حقیقت از حقوق انسان دفاع می‌کنیم. متأسفانه این جنایات به‌نام اسلام صورت می‌گیرد، ولی ما می‌دانیم که این امر حقیقت ندارد. من در طول سالها فعالیتهای سیاسی خودم برای شناخت مذاهب به‌خصوص اسلام و نشان‌دادن تفاوت آن با بنیادگرایی فعالیت داشته‌ام. ما باید کاری کنیم که روز جهانی محو خشونت علیه زنان تنها یک تشریفات نباشد.

فریده کریمی عضو کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران در سخنرانی خود با یادآوری تصویب شصت و یکمین قطعنامه محکومیت نقض حقوق‌بشر توسط رژیم از سوی کمیته سوم مجمع عمومی ملل‌متحد خاطرنشان ساخت که بنیادگرایی برآمده از حکومت آخوندی امروزه به یک مشکل، تهدید و پدیده جهانی تبدیل شده است. تهدیدی که به‌طور خاص روی زنان تمرکز دارد.
وی افزود: «طی سی سال گذشته مقاومت ایران روی مبارزه با بنیادگرایی متمرکز شد؛ به‌طور خاص باید به قلب این مبارزه یعنی به اشرف و اکنون لیبرتی اشاره کرد. یعنی زنان و مردانی که مبارزه با این پدیده را هدف اصلی زندگی خودشان قرار دادند و با معرفی هزار زن به‌عنوان شورای مرکزی در این مبارزه گامی دیگر به جلو برداشتند.

آخرین سخنران آنتونیو استانگو عضو رهبری حزب رادیکال ایتالیا و انجمن به قابیل دست نزنید بود که در سخنرانی خود به نقش زنان در مبارزات مقاومت ایران اشاره کرد، و گفت:
«من شانس این را داشته‌ام تا بسیاری از زنان مقاومت ایران را از نزدیک بشناسم و به‌خصوص توانسته‌ام با آنان در اشرف دیدار کنم. آنها با روح همکاری و همبستگی جنبش مقاومت ایران را به‌پیش می‌برند.
در حکومت ایران تفاوت بین احمدی‌نژاد، خاتمی و روحانی فقط در اشکال است. ماهیت واقعی این رژیم فقط برای کسی پنهان می‌ماند که می‌خواهد خودش را فریب بدهد؛ (رژیم) ایران بزرگترین مشکل در تمامی خاورمیانه به‌خصوص در عراق و سوریه است و حضور این رژیم در عراق باعث سرکوب سنی‌های این کشور و گسترش فرقه‌گرایی شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e6d1d36-a481-4b39-994e-4a4a221652b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات