728 x 90

بنیادگرایی اسلامی,

کویت - وزیر کشور علیه بنیاد گرایان آماده‌باش جنگی اعلام کرد

-

مسجدی در کویت 1
مسجدی در کویت 1
9تیرماه 1394-محمد الخالد الحمد الصباح وزیر کشور کویت گفت که نیروهای امنیتی کویت، بنیادگرایانی که تحت پوش نام اسلام در خاک این کشور مستقر شده‌اند را مورد هدف قرار خواهد داد.
پس از حمله انتحاری هفته گذشته به مسجد شیعیان کویت، که منجر به کشته شدن ۲۷ نفر و زخمی شدن بیش از 200نفر شد تدابیر امنیتی در کویت تشدید شده است.
بنیادگرایان که طی هفته‌های اخیر در مساجد شیعیان عربستان و یمن هم بمب‌گذاری کرده بودند مسئولیت انفجار به مسجد شیعیان کویت را هم به عهده گرفتند.
بیش از ۶۰ نفر در ارتباط با این بمب‌گذاری توسط نیروهای امنیتی کویت بازداشت شده‌اند. نیروهای امنیتی کویت همچنین یک بنیاد خیریه را که احتمال ارتباط با بنیادگرایان را داشته است تعطیل کرده‌اند.
وزیر کشور کویت در سخنان خود تأکید کرد که به جز این گروه که در مسجد شیعیان بمب‌گذاری کرد، هسته‌های فعال دیگری نیز در کشور وجود دارند که نیروهای امنیتی آنها را هم هدف قرار خواهند داد.
وزیر کشور کویت همچنین به این نکته اشاره کرد که ۵ نفر از افراد بازداشت شده به دریافت کمک مالی از خارج برای هدف قرار دادن مساجد این کشور اعتراف کرده‌اند.
بنا‌ به گفته مقامات کویت، فرد بمب‌گذار تبعه عربستان سعودی و ساعتهایی پیش از حمله انتحاری، از خاک عربستان وارد کویت شده بود و هدف آنها ایجاد تنش میان سنی‌ها و شیعیان این کشور بوده است.
شیعیان یک سوم جمعیت کویت را تشکیل می‌دهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e048420-974e-4d58-b0c2-1960d1e40020"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات