728 x 90

گفته ها و نا گفته ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های رژیم ۱۴آبان ۱۳۹۳

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
روزنامه‌های حکومتی به‌رغم آویختن دجالگرانه به مراسم عزاداری عاشورا، همراه با دود و دم فریبکارانه ضداستکباری نتوانسته‌اند اوجگیری تخاصمات درون نظام را حول زهر خوران و مذاکرات هسته‌یی لاپوشانی کنند:

مردم‌سالاری: در عاشورا هم مذاکره بود هم مقاومت

مردم‌سالاری: در قطعنامه مراسم 13آبان تأکید شد رفع همه‌جانبه تحریمهای ظالمانه

آرمان: عمان، نقطه پایان اختلاف هسته‌یی

کیهان: مشاور ظریف یا تبلیغاتچی وزارت‌خارجه آمریکا

رسالت: نقدی: در مذاکره با آمریکا به هیچ‌وجه مسیر سازش طی نمی‌شود

رسالت: مرگ بر آمریکا ترجمه پیام هیهات من الذله است

کیهان: نا معادله مذاکره با کدخدا در مسقط

کار و کارگر: استکبار سیتزی، پیام مشترک عاشورا و 13آبان

در صفحات داخلی روزنامه‌ها، کر هماهنگ دلواپسان علیه مذاکرات هسته‌یی به‌رغم منع رسمی در مورد طرح مسائل هسته‌ای، با اعلام وحشت از قریب‌الوقوع بودن زهر خوران؛ اوجگیری تخاصمات در رأس و بدنه نظام، را در پی داشته و ذلت رژیم در مذاکرات را تصویر کرده است:

کیهان: تبدیل مذاکرات 7 جانبه به مذاکرات دوجانبه با آمریکا - با حضور تشریفاتی و پوششی اشتون- خطای استراتژیکی بود که موجب طلبکارتر شدن آمریکا به‌عنوان «کدخدای» به‌رسمیت شناخته! گردید. با وجود برخی اقدامات نا به جا در این زمینه که در جریان سفر سال گذشته روحانی به نیویورک (مکالمه تلفنی با اوباما) آغاز شد و برخلاف ادعای طرف ایرانی مبنی بر «مذاکرات سازنده» و «تعامل دوجانبه در راستای اعتمادسازی»، طرف آمریکایی حتی نیم نگاهی هم به اعتمادسازی و تعامل دوجانبه ندارد... در عین‌حال هم‌چنان هیچ خبری از لغو تحریمها نیست البته پذیرش نیمی از سانتریفوژهای ایران نیز برای چند ماه‌ است و در نوبت بعد تعلیق همین سانتریفیوژها مطالبه خواهد شد!
آمریکایی‌ها مایلند آرزوی تعلیق تدریجی و پلکانی فعالیتهای هسته‌یی ایران و درآوردن آن به شکل کاریکاتور برنامه اتمی را ادامه دهند
به‌نحوی که ظاهر و دکور مراکز هسته‌یی حفظ شود اما فعالیتها و محتوای این برنامه متوقف شود. مانند سال گذشته طبیعتاً جور فضاسازی و وارونه‌نمایی واقعیتها را طیفی از رسانه‌های زنجیره‌یی در ایران باید بکشند و مدعی «توافق بزرگ قرن»، «تابو شکست» و «ابرقدرتها زانو زدند» بشوند!

کیهان: مشاور وزیر خارجه در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی مدعی شد تفاهم ژنو مرهون نگاه دوستانه آمریکا بود!

کیهان: به‌نوشته اکونومیست «مؤسسه کنترل سلاح» در واشینگتن و «گروه بحران بین‌الملل» توافقی سه مرحله‌ای را قابل پیش‌بینی می‌دانند؛ در مرحله نخست در یک دوره 3ساله نیمی از ظرفیت فعلی غنی‌سازی ایران مضمحل خواهد شد و دوره «برک اوت» یعنی ظرفیت تولید سوخت برای بمب را از دو و یا سه ماه کنونی به 9 تا 12ماه افزایش خواهد داد. در دو مرحله بعدی که تا سال 2031 امتداد خواهد داشت [!] ایران اجازه می‌یابد ظرفیت غنی‌سازی‌اش را بازسازی کند
همزمان واشینگتن پست در گزارشی مدعی شد: مذاکرات ایران و آمریکا به کاهش فاصله بین طرفین بر سر تعداد سانتریفوژهای تهران منجر شده است

وطن امروز: سرمقاله: گم شدگان لب دریا: اظهارات اخیر «علی خرم» مشاور وزیر امور خارجه ایران در کنار اظهارات متواتر «صادق زیباکلام» ترازی بارز از فقر دانش و معرفت آمریکاشناسانه نزد چنین «کارشناسانی» در ایران است!
«زیباکلامان» را ترغیب کنند تا رویکرد «سازش با آمریکا» را از طریق درخواست پایان دادن به شعار «مرگ بر آمریکا» و ابراز ندامت بابت اشغال «کنوانسیون وین‌ستیزانه سفارت آمریکا» (!) توجیه‌سازی کنند!... شواهد امر مؤید آن است که تا اطلاع ثانوی «نرود میخ آهنین در سنگ» و مشارالیهم کماکان گوهری را کز صدف کون و مکان بیرون است، پایمردانه طلب از گمشدگان لب دریا خواهند کرد!

در روزنامه‌های باند رفسنجانی روحانی کماکان ضمن ابراز خوش‌بینی در مورد امکان توافق در مذاکرات، بر ضرورت زهر خوران و غلط کردم گویی از صدور تروریسم و ارتجاع به کشورهای منطقه تأکید می‌شود.

جمهوری اسلامی: علی لاریجانی: در یک دوره‌هایی به نگاه ایران در منطقه توجه نمی‌شد اما امروز اذعان می‌کنم ایران رفتار مسئولیت‌پذیری برای ایجاد ثبات در منطقه نشان داده است، هم ظرفیت ایجاد ثبات داشته و هم برای دیگران ظرفیت سازی کرده است که این جایگاه مناسبی را برای آینده به‌وجود خواهد آورد.

اعتماد: موسویان عضو پیشین تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی:
امروز نگرانی اصلی و گلایه بزرگ آنها این است که ایران در تمام منطقه و کشورهای عربی نفوذ پیدا کرده است.
من اطمینان دارم که ایران برای چنین همکاریهای سازنده‌یی آماده است.
اگر قدرتهای جهان خواهان یک توافقنامه‌یی در چارچوب معاهده بین‌المللی ان‌پی‌تی باشند، ایران هیچ مشکلی ندارد
دولت ایران به یک سیاست موازی دوگانه نیاز دارد. بهبود روابط با کشورهای عربی همسایه و در عین‌حال و به موازات حل و فصل مسأله هسته‌یی با آمریکا و همکاری در مورد ثبات و امنیت خاورمیانه.

تخاصمات باندی در عرصه‌های مختلف همراه با بحرانهای اجتماعی اقتصادی در روزنامه‌های چهارشنبه 14آبان، تصویر روشنی است از رژیم غرقه در بحران.

آرمان: هجمه به هاشمی بیشتر خواهد شد

جهان صنعت: «مسکن مهر و اجتماعی» معضلی که دامن کشور را می‌گیرد؛ طرحهای دولتی بدون مطالعات اجتماعی

کیهان: عدم پرداخت معوقات جانبازان و ایثارگران و آزادگان و مشکلات قانونی

رسالت: مخالفت با طرح حمایت از آمران به معروف سیاسی است

رسالت: تلاش فتنه‌گران برای ناامن نشان‌دادن فضای دانشگاهها

جهان اقتصاد: معاون امور اقتصادی اتاق بازرگانی: تولید هنوز از شوک ارزی قامت راست نکرده است

کار وکارگر: عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی: سالانه به‌اندازه طلبهای شستا به طلبهای کارگران از دولت افزوده می‌شود

کار و کارگر: دریافتی 58 درصد بازنشستگان کمتر از 200هزار تومان است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/43e1b34c-d4a3-4037-afb4-7ed4874a59eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات