728 x 90

روابط ایران عربستان,اخبار خاورمیانه,

تشکیل نیروی مشترک عربی برای مقابله با رژیم ایران

-

خاورمیانه
خاورمیانه
خبرگزاری آسوشیتدپرس خبر داد:
متحدان عرب آمریکا شامل مصر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت در مورد پیمان معینی برای مقابله با شبه‌نظامیان بحث و بررسی می‌کنند تا یک نیروی مشترک را برای عملیات در سراسر خاورمیانه شکل بدهند. این اتحاد عمل در خدمت نمایش قدرت و وزنه تعادلی در برابر رقیب دیرینه آنها رژیم ایران است.
دو کشور به‌عنوان بازیگران بالفعل این اتحاد عملی می‌باشند. یک مقام ارشد نظامی مصر گفت: لیبی جایی است که شبه‌نظامیان چند شهر را گرفته و در یمن هم شبه‌نظامیان شیعی که با رژیم ایران ارتباط دارند کنترل پایتخت را به‌دست گرفته‌اند.
توجه آنها به یک نیروی مشترک نشان‌دهنده اشتیاق آنان برای فراتر رفتن از ائتلافی است که آمریکا برای انجام حملات هوایی علیه گروه داعش در عراق و سوریه گردهم آورده است.
عربستان و امارات متحده عربی در آن حملات در سوریه شرکت داشته‌اند.
سه مقام نظامی در مورد جزییات گفتگو کردند و نفر چهارم اظهارات آنان را تأیید کرد. یک مقام خلیج فارس که از مباحث مطلع بود به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: این دولتها در مورد چگونگی مقابله با اوضاع لیبی گفتگو می‌کردند و گفتگوها در مورد همکاری گسترده‌تر بر سر چگونگی مقابله با افراطیون در منطقه در جریان بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9ac36b23-5419-4815-999b-59eaa4678e8c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات