728 x 90

اخبار سوريه,

سکوت و بی‌عملی جامعه بین‌المللی در قبال جنایت علیه بشریت در سوریه

-

 -
-
جامعه جهانی هم‌چنان چشمان خود را بر روی جنایات رژیم اسد در سوریه بسته است. بر اساس آمارهای ثبت شده ملل‌متحد هر ماه، حدود 6هزار نفر در این کشور کشته می‌شوند. تا کنون بیش از 9هزار کودک کشته شده‌اند. تازه بسیاری از قربانیان ثبت نشده‌اند.
 
بخش انگلیسی تلویزیون الجزیره:
این دختر بچهٴ شانس آورد که زنده ماند. مدافعان حقوق‌بشر می‌گویند که وی در حملات جنگنده‌های رژیم اسد به شمال شهر درعا با بشکه‌های انفجاری، مجروح شد ولی جان سالم بدر برد، اما خانوادهٴ «قمبر زیاد» خوش شانس نبود. ریم، راحف، اعلا و فرح، همگی از اعضای این خانواده هستند که کشته شدند تعداد کودکانی که در این‌جا کشته شدند، پنج نفر بودند.
یک پزشک سوری می‌گوید: «کشتار این کودکان بیگناه جنایت علیه بشریت است. من می‌خواهم تمام دنیا شاهد این جنایاتی که در کشور من صورت می‌گیرد باشند. این فقط یک کودک خرد سال است که با بشکه انفجاری هدف قرار گرفته است. چه کسی از حقوق این کودکان بیگناه دفاع خواهد کرد؟ چه کسی؟»
 
 

نیروهای حکومتی در حال بمباران مناطق حما، جوبر، نوا و حلب می‌باشند. بیشترین آمار کشته شدگان مربوط به حومه دمشق، شهر حمص و منطقه جنگ‌زده حلب می‌باشد. مدافعان حقوق‌بشر، تمامی تقصیر را بر گردن حکومت اسد و بمبارانهای بی‌وقفه و گسترده جنگنده‌هایش می‌دانند. در حال حاضر، سازمان ملل هم اعتراف می‌کند که قادر به دفاع از شهروندان عادی سوریه نبوده است.
 
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/120950c0-0556-432c-b6ab-b37cbd31d021"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات