728 x 90

كهكشان رمضان پاريس,

خلیل مرون- مدیر مسجد بزرگ اوری پاریس: ما از مسلمانان سرکوب شده به‌خاطر عقیده در وطن‌شان که مجبور به ترک وطن شده‌اند حمایت می‌کنیم

-

خلیل مرون مد‌یر مسجد بزرگ اوری در پاریس
خلیل مرون مد‌یر مسجد بزرگ اوری در پاریس
خلیل مرون- مدیر مسجد بزرگ اوری پاریس
بسم الله الرحمن الرحیم
پشت سر من انسانهایی هستند که همیشه از آزادی و دموکراسی دفاع کردند. انسانهایی هستند که 10سال است از این جنبش رو به جلو در مسیر صلح و دموکراسی در کشوری که برای شما عزیز است حمایت می‌کنند.

من می‌خواهم اطلاعیه این افراد امروز حاضر در این‌جا را بخوانم. آنها شجاعت تأسیس این کمیته را داشتند. این کمیته دفاع از دوستان اشرفی است که در حال حاضر لیبرتی هستند. من این افتخار را دارم از طرف کمیته مسلمانان فرانسه در دفاع از اشرفیها به نمایندگان تشکلهای سیاسی، اجتماعی، مذهبی، سنی، شیعه، مردان سیاسی از همه جوامع، پارلمانترها، مدافعان حقوق زنان و مردان که از همه افقها به این‌جا آمدند، خوش‌آمد بگویم.

از آنجا که این اولین ظهورعلنی کمیته ماست، که در واقع ده سال است عمل می‌کند ولی امسال اساسنامه رسمی خود را اعلام می‌کند، من ترجیح می‌دهم از روی اطلاعیه بخوانم که از همین کنفرانس نشأت می‌گیرد و دارای امضای تمام برادرانی است که این‌جا مرا همراهی می‌کنند.

مسلمان برادر مسلمان است
او را سرکوب نمی‌کند. به او خیانت نمی‌کند.
کسی که به برادرش کمک می‌کند، خدا به کمک او خواهد آمد.

این بیانیه توسط مسلمانان فرانسوی از ملیتهای مختلف امضا شده است. این کمیته برای دفاع از یک هدف نیک تشکیل شده است که ده سال با برادران و خواهران ایرانی در جهت برقراری دموکراسی و حقوق انسانی در ایران و حفاظت نزدیک به 3000 پناهنده در کمپ لیبرتی در عراق که قبلاً در اشرف مستقر بودند فعالیت می‌کند. امروزه آنها با خطرات مختلفی مواجهند که زندگی آنها را تهدید می‌کند.

از نظر ما ارزشهای اصیل اسلام که بر پایه برادری، انسانیت، عدالت و برابری بنا شده است، ما را بر این می‌دارد که از مسلمانان سرکوب شده به‌خاطر عقیده در وطن‌شان که مجبور به ترک وطن شده‌اند حمایت کنیم. به‌خصوص وقتیکه آنها با اذیت و آزارهای زیادی تحت پوش اسلام مواجه شده‌اند. اجازه بدهید یک مثال از حضرت محمد بزنم. حضرت محمد هیچ‌گاه نخواسته بود که از مسلمانان برتر باشد. یک روز مردی به ملاقات او آمد و به او گفت، تو امیر ما هستی، در بین ما تو از همه بهتری و تو بهترین فرزند از کسانی که در بین ما هستند هستی. حضرت محمد جواب داد، خدا کند که شیطان شما را از راه به در نکند از آنچه که هستید. بگویید که من فقط محمد پسر عبدالله، پیامبر خدا هستم. من نمی‌خواهم که شما مرا برتر از آنچه خدا برایم معین کرده ببینید. پس برتری وجود ندارد حتی وقتی خودت سرور هستی.

همان‌طور که گفتم، ما در نظر داریم که ارزشهای اصیل اسلام، بر پایه برادری، انسانیت، عدالت و برابری ما را بر آن داشت که از برادرانی که به‌خاطر عقایدشان در وطن خود مورد سرکوب واقع شده و به ترک اجباری از وطن وادار شده و تحت ستم زیر پرده دین هستند، حمایت کنیم.

ساکنان کمپ لیبرتی، که تحت پوش قوانین بین‌المللی حفاظت‌شده‌اند و توسط کمیساریای عالی پناهندگان به‌عنوان پناهجو شناخته شده‌اند، تا به‌حال قربانی سه قتل‌عام (روی کلمه قتل‌عام تأکید دارم)، و فشار در کمپ اشرف، و حملات موشکی در کمپ لیبرتی بدون هیچ حفاظتی بودند.

در سال 2013، 18نفر جان خود را از دست دادند به‌دنبال این محاصره ضدانسانی و چندین نفر هم در وضعیت سلامتی وخامت باری قرار دارند.

ما به سازمان ملل (اگر هنوز وجود دارد) و آمریکا فراخوان می‌دهیم که مسئولیت خود در رابطه با حفاظت این پناهندگان ایرانی برعهده بگیرند و دولت عراق را مجبور کنند که به تعهدات بین‌المللی‌اش پایبند باشد و در راستای اجرای اقدامات حفاظتی لازم کارشکنی نکند.

ما به یک تحقیق بی‌طرفانه و شفاف سازمان ملل در رابطه با قتل‌عام 2013 در اشرف که منجر به کشته شدن 52نفر و به گروگان گرفته شدن 7نفر شد فراخوان می‌دهیم.

ما خواستار انتقال فوری کلیه ساکنان لیبرتی به آمریکا، اروپا و کشورهای مسلمانی که پذیرش آنها را قبول کردند هستیم و این‌که تا آن زمان مانیتورهای سازمان ملل همراه با یک اکیپ از کلاه آبیها در کمپ مستقر شوند.

ما همچنین از تلاشهای این جنبش برای دفاع از حقوق‌بشر در ایران و در مبارزه علیه افزایش اعدامها و اعمال شکنجه در این کشور علیه کسانی با هر عقیده و مذهب، حمایت می‌کنیم به‌خصوص که همه اینها به نام اسلام انجام می‌شود.

هوشیاری ما در شرایط فعلی ایران و منطقه باید بسا بیشتر باشد که این در سخنرانیهای بعدی بیشتر باز خواهد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cbf5a75d-49e2-46ae-aaf2-a1ab92161dec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات