728 x 90

اعتراضات در عراق,بحران سياسي عراق,اخبار عراق,

رویتر: شورشیان سنی و رهبران عشایر عراق در اجلاس اردن: تا تصرف بغداد جنگ ادامه دارد

-

 -
-
خبرگزاری رویتر گزارش داد شورشیان سنی و رهبران عشایر بعد از اجلاسی در پشت درهای بسته در اردن اعلام کردند به جنگ تا تصرف پایتخت عراق، ادامه می‌دهند. چندصد نفر از شخصیتهای عشایر، نمایندگان گروه‌های شورشی و افسران سابق در این اجلاس در پایتخت اردن شرکت کردند. اکثر شخصیتهای سنی گفتند برای آنها آلترناتیوی جز جنگیدن با مالکی باقی نمانده بود، مالکی در جنگش با استانهای شورشی، به‌طور فزاینده‌یی بر شبه‌نظامیان شیعی مانند عصائب که توسط رژیم ایران حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شوند، متکی است.
 

به گزارش خبرگزاری رویتر علامه عبدالملک السعدی چهره سرشناس مذهبی سنی گفت: عشایر ستون فقرات شورش بسیار گسترده‌یی هستند که علیه حکومت نوری مالکی می‌جنگند. وی افزود: این نیروها اکنون بخشهای وسیعی از غرب و شمال عراق را تسخیر کرده‌اند. رویتر افزود: در بیانیه پایانی اجلاسی که در اردن برگزار شد، از جامعه بین‌المللی خواسته شده از شورشیان برای نجات عراق و منطقه از آینده‌ای نامعلوم حمایت کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/918f879a-1cbe-47fb-9096-fa645400fe10"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات