728 x 90

اعتراضات در عراق,بحران سياسي عراق,اخبار عراق,

سی.ان.ان: مالکی سیاستمداری که بر اختلافها فائق بیاید نیست

-

گزارش سی ان ان از پیام هفتگی مالکی
گزارش سی ان ان از پیام هفتگی مالکی
گزارش تلویزیون سی.ان.ان از پیام هفتگی نوری مالکی: این (پیام) شاید اولین نشانه باشد که نوری مالکی تلاش می‌کند حمایت عشایر سنی را از این هجوم به جانب بغداد (از داعش) جدا کند. تا کنون او هیچ تلاشی به هیچ شکلی برای ارتباط با رهبران سنی از فراز تقسیم بندیهای فرقه‌یی نکرده بود. اما در این پیام به‌روشنی می‌گوید که عشایر در این‌گونه خشونتها وارد نخواهند شد و بنابراین اشتباه است که بگوئیم عشایر از داعش حمایت می‌کنند. بنابراین این حرفها می‌تواند بالقوه در آینده استفاده شود که خط‌کشی بشود بین آن عشایری که به ما (سی.ان.ان) گفته‌اند که از داعش حمایت می‌کنند. اما این مسأله خیلی پیچیده است. شرابط خیلی سیال است... .

این (پیام) باید کمی بحران را آرام کند. این حرفها باید کمکی باشد که این پیام را بفرستد که او نخست‌وزیری است که مایل است سازش کند. اما باید توجه داشت به‌شدت خشم و تلخکامی و شقه‌یی که وجود دارد و همچنین این‌که این مسأله به‌خاطر کمبود اعتماد و اعتقاد به او به وجود آمده است. یک برداشت واقعی وجود دارد که او سیاستمداری که بر اختلافها فائق بیاید نیست. برای این‌که او اعتمادهای بسیاری را در گذشته سوزانده است و بنابراین مردمی خواهند بود که به این پیام نگاه خواهند کرد، در حالی که رهبران کردی و سنی کنارش بودند و خواهند گفت که ما به چیز مادی بیشتری نیاز داریم و ما نمی‌توانیم با نوری مالکی کار کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5c1d99c2-d476-4514-aeba-9cbdfeb144e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات