728 x 90

اول ماه مه- روز جهاني كارگر,

زندانیان سیاسی کارگر

-

روز جهانی کارگر -آرشیو
روز جهانی کارگر -آرشیو
در روز جهانی کارگر، بسیاری از کارگران مبارز میهنمان در زندانهای رژیم ولایت‌فقیه محبوسند. آنان به خوبی در نامه‌ها و دفاعیات خود بر این نکته انگشت گذاشته‌اند که جرمشان چیزی جز دفاع از حقوق کارگران نیست. از جمله شاهرخ زمانی در نامه‌یی که روز 31فروردین امسال برای کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل نوشت آمده است: ”من شاهرخ زمانی فعال سندیکایی در تاریخ ۱۴ خرداد سال ۹۰ در تبریز بدون حکم قضایی با زور اسلحه بازداشت و بدون سند و اتهامی و حتی یک کلمه بازجویی کتبی و شفاهی صرفاً توسط همین باندها در دادگاه به ۱۱ سال حبس محکوم شدم. پس از دادن حبس سنگین به‌طوریکه در دوران بازجویی عملاً تهدید به مرگ، تصادف ساختگی، ترور، قرار دادن در میان افراد جانی و خطرناک که تعادل روانی ندارند، مبتلایان به امراض مسری خطرناکی مثل سل، هپاتیت... شدم… من به جز فعالیت قانونی سندیکایی به‌عنوان نماینده کارگران سندیکای نقاشان تهران هیچ جرمی مرتکب نشده‌ام».

کارگر زندانی رضا شهابی هم در نامه‌یی به تاریخ 6آذر 91 از زندان اوین نوشته از جمله آورده است:“ من به‌عنوان عضو سندیکای کارگران شرکت واحد از همان اولین روز دستگیری با قطع حقوق و مزایا و بیمه تأمین اجتماعی توسط مسئولان شرکت واحد که ظاهراً با درخواست وزارت اطلاعات بوده است مواجه شده‌ام. در حالی‌که هیچ منبع درآمد دیگری نداشته و ندارم. جرم من دفاع از حقوق خودم و همکارانم و هم طبقاتی هایم بوده و هست… این چه عدالتی است که در آن راهزنان و گردنکشان و ویژه خواران دیروز و امروز از همه امکانات بهره‌مندند. دفاع بنده از حقوق عده‌یی کارگر مظلوم و زحمتکش و مورد تهدید واقع شده در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، است».

بهنام ابراهیم زاده یکی دیگر از زندانیان سیاسی کارگر است که در خرداد ۱۳۸۹ توسط مأموران امنیتی دستگیر و به 5سال حبس محکوم شد. به گفته یکی از همرزمانش، ”جرم ابراهیم‌زاده دفاع از حقوق صدها هزار کودکی است که بواسطه اعمال فقر تحمیلی حاکمان٬ آواره خیابان شده و مشغول به کارهای سخت شده‌اند“.

شماری از کارگران زندانی سیاسی طی دو سال اخیر در زندانهای دژخیمان خامنه‌ای به‌شهادت رسیده‌اند از جمله افشین اسانلو عضو سندیکای کارگران اتوبوسرانی، در سال 92 در آستانهٴ روز جهانی کارگر بر اثر فشارها و شکنجه‌های دژخیمان خامنه‌ای در زندان گوهردشت به‌شهادت رسید و به کهکشان شهیدان راه آزادی میهن پیوست.

در آبان 91 ستار بهشتی کارگر مبارز زیر شکنجه‌های جلادان در زندان اوین جان باخت و خونش را فدیهٴ آزادی مردم ایران و بهروزی کارگران کرد.

روزی نیست که رژیم کارگرکش آخوندی شماری از کارگران را به‌دلیل ایستادگی در برابر غارتگران حکومتی دستگیر نکند و به زیر شکنجه و زندان نبرد.

آزادی زندانیان سیاسی و زندانیان کارگر از خواسته‌های مبرم کارگران در تظاهراتها و اعتراضات ضدحکومتی‌شان است که در روز جهانی کارگر آن را به اوج خواهند رساند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3041cde6-4d00-4505-8d11-d8c5dfef968f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات