728 x 90

صدور تروريسم,

حمله مسلحانه به یک کشتی تجاری در تنگه هرمز

-

تنگه هرمز
تنگه هرمز
به گزارش سازمان ناتو، روز گذشته (30مارس) یک قایق تندرو به یک کشتی تجاری در حال عبور از تنگة هرمز حمله کرد و به سوی آن آتش گشود. رویتر به استناد گزارش ناتو می‌افزاید: «یک کشتی ناشناس تجاری صبح یکشنبه دو بار مورد تیراندازی از نزدیک توسط یک قایق سریع‌السیر که 6فرد مسلح به مسلسل سوار آن بودند قرار گرفت. این حمله، از سوي کشتی تجاری به‌وسیله آب‌پاش آتش‌نشانی دفع گردید و کسی آسیب ندید.
به‌گفته ناتو، این حادثه 90دقیقه بعد از آن بود که دو قایق سریع‌السیر با خدمه‌یی که اونيفرم نظامی به تن داشتند به یک کشتی تجاری دیگر نزدیک شده بودند. این دو قایق تندرو که هر کدام 3 تا 4سرنشین داشت، تا فاصله 150متری به کشتی تجاری نزدیک شدند، اما شلیکی صورت نگرفت و قایقها بعد از مدتی به سمت سواحل ایران رفتند.
سخنگوی مرکز کشتیرانی ناتو، ضمن اعلام این خبر گفته است هویت مهاجمان مشخص نیست، اما شماری از رسانه‌ها با اشاره به اظهارات قبلی برخي از سرکردگان سپاه که بارها از تعداد زیاد قایقهای تندرو برای حفظ امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز سخن گفته و همچنین به بستن تنگة هرمز تهدید کرده بودند، اشاره کرده‌اند.
ناتو گفته است تحقیقات درباره این دو حادثه در حال انجام است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c791dd98-85fb-4a4a-a684-8beaf529693b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات