728 x 90

دعواي مالكي و كردها,اعتراض عليه مالكي,

تجمعهای مردم عراق علیه حکومت مالکی و دخالتهای رژیم آخوندی

-

تجمع های مردم عراق در روز جمعه
تجمع های مردم عراق در روز جمعه
به‌رغم درگیریهای شدید در شرق رمادی و آتشباری وحشیانه نظامیان مالکی دکتر عبدالرزاق رحیم مسئول روابط جنبش در استانهای به پاخاسته:
همه مردم عراق در این‌که مالکی به دور سوم نرسد متفق‌القول هستند و هدف استراتژیک ما آزاد کردن عراق از جمله از اشغال رژیم ایران است.
خطیب فلوجه: مالکی و دولت فرقه‌گرایش می‌خواهند تصویر آنچه در انقلاب مردم الانبار علیه ظلم رخ داد را تروریسم جلوه دهند. مالکی برای خلاصی از کسانی که در الانبار علیه او به‌پاخاسته‌اند؛ کنفرانس برگزار می‌کند.
خطیب تکریت: مالکی دست به کشتار جمعی مردم الانبار زده است.
خطیب عامریه بغداد: دولت مالکی شکست خورده است و باید استعفا بدهد.
در چهارصد و چهل و هفتمین روز اعتراض و جنبش در6 استان به‌پاخاسته عراق؛ و در هفتاد و هفتمین روز حمله مالکی به رمادی نماز جمعه در شش استان به‌پاخاسته به‌رغم درگیریهای گسترده در شرق رمادی و کشته و مجروح شدن تعدادی از مردم از جمله 6کودک؛ برگزار شد. جمعیت عظیم مردم در نماز وحدت و تجمع بزرگ جمعه در انبار، بغداد، دیالی، کرکوک، صلاح‌الدین و نینوا با شعار «با حکومت خودمان، دین و شرافت مان را حفظ می‌کنیم“ شرکت کردند. تمرکز سخنان خطبای جمعه این هفته تأکید ایستادگی مردم تا رسیدن به خواستهایشان بود و بر ادامه خیزش تا به‌دست آوردن حقوق مشروعشان و از بین رفتن ظلم تأکید کردند. تلویزیون بغداد جمعیت نمازگزاران را میلیونی توصیف کرد. همزمان با برگزاری نماز جمعه در استانهای به‌پاخاسته جریان صدر اعلام کرد فردا شنبه در استانهای جنوبی از جمله کربلا و ذیقار تظاهرات برگزار خواهند کرد آنها گفتند ما عهد کرده‌ایم که در مبارزه با فساد اداری و مالی که در اعماق دولت مالکی رسوخ کرده دست بسته نمانیم.
به گزارش تلویزیون رافدین؛ خطیب عامریه بغداد شیخ عدنان العانی حکومت مالکی را شکست خورده خواند و اعلام کرد این حکومت شکست خورده باید استعفا بدهد و جایش را به حکومتی دیگر بدهد... .. شیخ عدنان العانی همچنین گفت: اصرار ارتش مالکی در توپ‌باران بدون توقف منازل شهروندان در شهرهای الانبار که نه خانه‌های مردم از آن در امان هستند و نه مساجد و نه اماکن دیگر اقدامی برای هلاکت و نابودی انسانها و آبادی و آبادانی است وی گفت مالکی فلوجه را به پادگان نظامی تبدیل کرده و ارتباطات را قطع کرده و در همین حال می‌گوید مردم برگردند. خطیب عامریه بغداد تصریح کرد: نیروهای شبه‌نظامی مالکی نه دین دارند و نه وجدان در برابر چشمان این دولت آنها فقط دارند می‌کشند و آواره می‌کنند روزانه دهها نفر را میربایند و می‌کشند و جسد آنها را در جاده‌ها رها می‌کنند. فقط در همین ماه فوریه گذشته طبق آمار یونامی تعداد کشته شدگان به 2384نفر بالغ شده است
به گزارش تلویزیون رافدین خطیب تکریت مالکی را به برپاکردن جنگ و کشتار جمعی مردم الانبار متهم کرد... و گفت: مالکی همه اموال دولت را برای نیروهای شبه‌نظامی و نیز خائنین بیداری که طرفدار مالکی هستند خرج کرد تا بتواند مردم الانبار را کشتار کند... خطیب سامراء بر ضرورت بیرون کشیدن نظامیان مالکی از شهرهای الانبار و توقف توپ‌باران کور مناطق مسکونی شهرهای الانبار تأکید کرد. خطیب جمعه سامرا متحصنان را به ثبات قدم فراخواند و تأکید کرد آنها در سخت‌ترین شرایط حتی در گرمای تابستان و سرمای زمستان و شدت باران مقاومت کردند.
بنا بر گزارش رافدین در استان دیالی خطیب بعقوبه تأکید کرد: این جنبش برای رفع ستم از مردم عراق است و ایستادگی ادامه می‌یابد...
در استان الانبار خطیب نماز جمعه فلوجه تلاشهای مالکی برای زدن برچسب تروریسم به مردم الانبار را محکوم کرد و گفت کنفرانس مبارزه به تروریسم که دیروز پنجشنبه در بغداد پایان یافت چیزی جز پیدا کردن راهی برای حذف رقبای سیاسی مالکی از صحنه عراق نبود. خطیب جمعه افزود: مالکی به خوبی می‌داند که ارتش فروپاشیده‌اش در رمادی و فلوجه کاری نمی‌تواند بکند در حالیکه او می‌گفت این جنگ را ظرف چند ساعت فیصله خواهد داد اما ما اکنون وارد سومین ماه از انقلاب شده‌ایم و انقلابیون عشایر هم ‌چنان بر عزم و پافشاری خود ایستاده‌اند. خطیب فلوجه افزود: نبردها و پیروزیهای مستمر انقلابیون در رمادی و فلوجه، ادامه خواهد یافت تا خواسته‌ها محقق شوند و جلوی شبه‌نظامیان و نظامیان مالکی برای ورود به فلوجه گرفته شود.
به گزارش تلویزیون التغییر دکتر عبدالرزاق رحیم مسئول روابط جنبش در استانهای به‌پاخاسته اعلام کرد: همه مردم عراق در این‌که مالکی به دور سوم نرسد متفق‌القول هستند و هدف استراتژیک ما آزاد کردن عراق از هر گونه اشغال از جمله اشغال توسط رژیم ایران است.
عبدالرزاق رحیم گفت: ما قبلاً گفتیم یورشی که نظامیان مالکی با دستگیری دکتر احمد العلوانی و بستن میدان الانبار انجام دادند، فقط به الانبار ختم نمی‌شود، بلکه به بهانه پیگرد تروریستها، شش استان بپاخواسته را نیز در برمی‌گیرد و این چیزی است که در عمل اتفاق افتاده است، به گزارش التغییر عبدالرزاق رحیم در مورد ادامه خیزش و عملیات انقلابیون الانبار گفت: … جنبش مردم از مرحله مسالمت‌آمیز به مرحله دفاع از خود ارتقا یافته است. بنا‌ به گزارش التغییر عبدالرزاق رحیم مسئول روابط جنبش در استانهای به‌پاخاسته اعلام کرد: هدف استراتژیک ما آزاد کردن عراق از هر گونه اشغال از جمله اشغال رژیم ایران است.
عبدالرزاق رحیم افزود: مردم عراق از هر دو ترکیب شیعه و سنی، مواضع جریان صدر و موضع مجلس اعلا در رابطه با دور سوم نخست‌وزیری المالکی را می‌دانند، همه باهم در مورد این‌که دور سوم نخست‌وزیری المالکی خط قرمز است متفق‌القول هستند
به گزارش تلویزیون الرافدین امروز همزمان با تجمعات و نماز وحدت در 6استان به پاخاسته؛ در درگیریهای شدید مالکی و انقلابیون عشایر؛ یک هلیکوپتر نظامی مالکی در الانبار هدف موشک قرار گرفت و در منطقه الطاش رمادی سقوط کرد. همچنین یک فروند تانک نظامیان مالکی در محله البکر رمادی منهدم شد و همه سرنشینان آن از پای درآمدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a60394df-e87f-4401-bbc0-07c54fa49e12"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات