728 x 90

مريم رجوي در نروژ92,سفرهاي خواهر مريم,

گراند ریپورت - گردهمآیی ۶۰ انجمن ایرانی مقیم کشورهای نوردیک در اسلو

-

گزارش سایت گراند ریپورت
گزارش سایت گراند ریپورت
سایت گراند ریپورت - 25 فوریه ۲۰۱۴
ایرانیان خارج از کشور در اسکاندیناوی از سازمان ملل مصرانه می‌خواهند تا از دموکراسی در ایران حمایت کند

ایرانیان مقیم اسکاندیناوی از جمله نمایندگان ۶۰ انجمن و جامعهٴ ایرانی روز سه‌شنبه به جامعه بین‌المللی فراخوان دادند تا روابط خود با رژیم ایران را قطع و از تغییر دموکراتیک در ایران تحت پلاتفرم رهبر اپوزیسیون، مریم رجوی حمایت کنند.
در یک سمینار بزرگ در اسلو در ۲۵ فوریه، جوامع ایران، روحانی را به‌عنوان یک میانه‌رو قلابی که درصدد حفظ دیکتاتوری مذهبی غرق در بحران است محکوم کردند. آنها گفتند از زمان شروع ریاست‌جمهوری روحانی ۶۰۰ نفر اعدام شده‌اند.
جوامع ایرانی طی بیانیه‌یی گفتند: "تنها راه برای دموکراسی و حقوق‌بشر و ایجاد یک سیستم غیرمذهبی در ایران سرنگونی رژیم در تمامیت آن توسط مردم ایران و مقاومت آنان است. بنابراین، حمایت کامل از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در کمپ لیبرتی وظیفهٴ هر ایرانی آزادیخواه و وطن‌پرست است.
آنها گفتند: "پلاتفرم ۱۰ ماده‌یی خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیدهٴ مقاومت ایران برای ایران آینده منعکس‌کننده آرمانهای عمومی مردم ایران است که از ۳۵ سال دیکتاتوری سیاه مذهبی جانشان به لب رسیده است."
رجوی که سخنران ویژه این سمینار بود، از دولتهای غربی مصرانه خواست تا این رژیم را وادار به توقف شکنجه و اعدام نمایند و به جنگ‌طلبی و تروریسم آن در سوریه، عراق و لبنان پایان دهند. او گفت: "خامنه‌ای و رژیمش از سر بن‌بست ناچار به عقب‌نشینی جدی در سرمایه‌گذاری عظیم ۲۰ ساله خود برای دستیابی به بمب اتمی شدند." و اضافه کرد که دولتهای غربی نباید با کوتاه آمدن از قطعنامه‌های شورای امنیت از جمله توقف کامل غنی‌سازی، پذیرش پروتکل الحاقی و متوقف کردن برنامه موشکی امکان دستیابی این رژیم به سلاح اتمی را باقی بگذارند.
جوامع ایرانی سازمان ملل و دولت آمریکا را به‌خاطر شکست در حفاظت از ۳۰۰۰ مخالفان ایرانی در کمپ لیبرتی، که طی سال گذشته مورد چندین حملات مرگبار موشکی قرار گرفتند، سرزنش کردند. آنها از جامعهٴ بین‌المللی مصرانه خواستند تا برای آزادی ۷ گروگان اشرفی، امنیت ساکنان لیبرتی، تحقیقات حول جنایت علیه بشریت در اشرف و استقرار دائمی ناظران و کلاه آبیهای ملل‌متحد در لیبرتی اقدام فوری انجام دهند.
سایر سخنرانان شامل رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک، گیر هارده نخست‌وزیر سابق ایسلند، کریستیان نورهایم و گیر جورگن از قانونگذاران نروژی، یوکوکاله عضو پارلمان استونی، و شخصیتهای سیاسی دیگر از کشورهای نوردیک می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5ee55613-41df-4efc-8931-2ee75176b420"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات