728 x 90

حمله به اشرف,

بیانیه‌های حقوقدانان عراقی و عرب: محکومیت دفن مخفیانهٴ پیکرهای شهیدان اشرف برای از بین بردن آثار جرم، ضرورت تحقیق بین‌المللی

-

52 شهید حماسه اشرف در 10 شهریور
52 شهید حماسه اشرف در 10 شهریور
تلاش مالکی برای پاک کردن ادله و آثار جرم در هراس از عواقب ارتکاب جنایت علیه بشریت در اشرف ضرورت یک تحقیق مستقل و جامع از سوی ملل‌متحد را مضاعف می‌کند

جمعیت وکلا مصری برای دفاع از ساکنان اشرف و لیبرتی دربرگیرنده بیش از نه هزار وکیل و حقوقدان عرب از سیزده کشور عربی اعلام کرد:
تدفین مخفیانه 52 شهید اشرفی در محلی نامشخص جنایت علیه بشریت و علیه انسانیت به‌شمار می‌آید که مشمول مرور زمان نمی‌شود و مالکی و عاملان این جنایت و کسانی که طرحهای آخوندهای حاکم بر ایران را اجرا می‌کنند، بدون مجازات نخواهند ماند.

به گفته طاهر بومدرا، رئیس حقوق‌بشر یونامی در عراق، تمامی تصمیمات مربوط اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران باید با موافقت سفیر رژیم ایران در عراق صورت می‌گرفت.

ما جامعه جهانی را به یک تحقیقات بین‌المللی درباره قتل‌عام 52تن از ساکنان اشرف و تدفین مخفیانه آنها و ربوده شدن 7تن دیگر و سپردن عاملان و طراحان و آمران این جنایت به دادگاه جنایی بین‌المللی، فرا می‌خوانیم.

بیانیه تجمع حقوقدانان مستقل: ابعاد فرو رفتن در جنایت ضدبشری و نقض عمدی حقوق‌بشر کار، دولت عراق را به جایی رسانده که اقدام به دفن 52 شهید حمله روز اول سپتامبر 2013 به اشرف بدون اطلاع به مجاهدین و بستگان شهیدان می‌کند.

مرتکبان این جنایت می‌خواهند آثار جرم و جنایت علیه بشریت را از بین ببرند. ما این اقدام ضدانسانی را که جنایتی علاوه بر جنایات قبلی است، محکوم می‌کنیم.

ما، جامعه جهانی و سازمانهای حقوق‌بشری و مجامع حقوقی را فرا می‌خوانیم تا موضعی قوی در قبال دفن مخفیانه اجساد اتخاذ کنند.

ما سازمان ملل و دولت ایالات متحده آمریکا را مسئول حفاظت حقوق سازمان مجاهدین خلق و اعضای آن در قبال این‌گونه تجاوزها می‌دانیم.

بیانیه سازمان حقوقدانان آزاده: حکومت مالکی پیکر 52 شهید را که در جنایت اول سپتامبر در اشرف به‌شهادت رسیدند، بدون حضور سازمان ملل و خانواده‌هایشان در محل نامعلومی دفن کرد. این در حالی است که نمایندگان ساکنان در عراق و خارج از عراق در پنج ماه‌ونیم گذشته در صدها فراخوان و در ارتباط با مقامهای عراقی و آمریکایی و ملل‌متحد در لیبرتی و بروکسل و پایتختهای اروپایی خواستار تحویل پیکرهای شهیدان به خانواده‌ها و یارانشان در لیبرتی شدند.

مالکی در هراس از عواقب جنایت ضدبشری که مرتکب شده در تلاشی مذبوحانه می‌خواهد همه ادله و آثار جرم و جنایت را پاک‌ کند، به همین خاطر ما بر ضرورت تحقیق مستقل و جامع از طرف سازمان ملل دربارهٴ جنایت اشرف در اول سپتامبر (10شهریور) تأکید می‌کنیم.

سازمان حقوقدانان خواهان انتقال پرونده این کشتار و دفن مخفیانه از طرف شورای امنیت به دادگاه جنایی بین‌المللی است.

بیانیه انستیتو پژوهش‌ها و مطالعات عربی: روز دوم سپتامبر یونامی شهدای حمله به اشرف را به دولت عراق تحویل داد، اما دولت عراق با اقدام ارتکاب جنایت دیگری که در نوع خود از فجیع‌ترین جنایتها از منظر حقوق‌بشر است، اقدام به دفن این شهدا به‌طور مخفیانه کرد که هدف آن از بین بردن آثار و نشانه‌های این جنایت زشت است تا دستهای آغشته به خون مجاهدان شریف اشرفی را بشوید، این جنایت دیر یا زود منجر به مجازات دولت عراق و رژیم آخوندها، خواهد شد.

باید که یک تصمیم و اراده روشنی برای اجرای تحقیقات در رابطه با این کشتار از سوی دادگاه بین‌المللی جنایی اتخاذ شود.

سازمان ملل نمی‌تواند مسئولیت خودش را در این زمینه نادیده بگیرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7e6cfc8e-0d95-4290-b8b1-f2fd5a7a90e4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات