728 x 90

اعتصاب زندانيان,

سی و دومین روز اعتصاب‌غذای شش زندانی سیاسی کرد در قزلحصار کرج

-

زندان قزلحصار کرج
زندان قزلحصار کرج
اعتصاب غذای 50تن از زندانیان زندان مراغه
اعتراض خانواده‌های زندانیان اعتصابی قزلحصار و استمداد از مجامع بین‌المللی

شش تن از زندانیان سیاسی اهل سنت در زندان قزلحصار کرج، سی و دومین روز اعتصاب‌غذای خود را سپری می‌کنند. این زندانیان به‌نامهای حامد احمدی، جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی، کمال ملایی، صدیق محمدی و سید هادی حسینی در اعتراض به احکام اعدام اعتصاب‌غذا کرده‌اند. دژخیمان این زندانیان را در بند عمومی که مربوط به زندانیان جنایی است نگهداری می‌کنند.
شش زندانی مقاوم اعتصابی هم‌اکنون در وضعیت جسمی وخیمی هستند. آنان از مشکلات شدید بینایی و شنوایی، دردهای عضلانی و بیخوابی رنج می‌برند.
خانواده‌های سه تن از زندانیان اعتصابی زندان قزل‌حصار با انتشار نامه‌یی از سازمانها و نهاد‌های حقوق‌بشری برای نجات فرزندانشان یاری خواستند. در قسمتی از این نامه‌ها آمده است: ما خانواده‌های زندانیان جمشید دهقانی، حامد احمدی و کمال مولایی حدود چهار سال و نیم است فرزندانمان در زندان و تحت شکنجه‌های روحی و روانی به‌سر می‌برند و هر لحظه در معرض اعدام قرار دارند، ما از تمام نهاد‌های حقوق‌بشری تقاضا داریم پیگیر پرونده‌ فرزندانمان باشند و برای جلوگیری از اعدام آنها تلاش کنند.
50تن از زندانیان زندان مراغه از روز سه‌شنبه 12آذرماه دست به اعتصاب‌غذا زدند. این زندانیان که در بند جوانان هستند نسبت به شرایط طاقت‌فرسای زندان از جمله نبودن وسایل گرمایشی در فصل سرما اعتراض کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8a196881-0627-47a5-89d9-dc1df983789f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات