728 x 90

مسائل اجتماعي ايران,

پزشکان و وکلا هم از داغ و درفش و زندان حکومت آخوندی درامان نیستند

-

وکلای دراویش
وکلای دراویش
رژیم آخوندی رضا حیدرپور پزشک بهداری زندان اوین را که بدن مجروح شهید ستار بهشتی را معاینه کرده بود، بازداشت و به بند امنیتی 209 زندان اوین منتقل کرد… وی گزارش کرده بود ستار بهشتی در زیر شکنجه دچار خونریزی ریه، کبد، کلیه و مخچه، شده است.

این اولین بار نیست که رژیم پزشکان معالج شهیدانی را که زیر شکنجه پاسداران رژیم آخوندی شکنجه شده و به‌شهادت رسیده‌اند، دستگیر یا سربه نیست می‌کند، و تا این رژیم هست حتماً آخرین بارهم نخواهد بود. در حکومت آخوندی رژیم نمی‌تواند تحمل کند که پزشک یا وکیل آزاده‌ای به وجدان کاری خود وفادار باشد. به جاست به چند نمونه از سابقه‌ امر اشاره شود:
در جریان قتل زهرا کاظمی در زیر شکنجه، پزشکی که او را معاینه کرده بود و گواهی داد که زهرا کاظمی در اثرضربات شکنجه به قتل رسیده است، تحت تعقیب قرار گرفت و مجبور شد به خارج از کشور بگریزد و آنجا جنایات رژیم آخوندی در جریان قتل زهرا کاظمی را افشا کند.
خبرگزاری آسوشتیدپرس در 11فروردین 84 نوشت ”: یک پزشک سابق ارتش ایران که زهرا کاظمی را معاینه کرده بود گفت این خبرنگار قبل از این‌که در اسارت فوت کند مورد ضرب و شتم قرار گرفته و شکنجه شده است و مورد تجاوز قرار گرفته است.
این پزشک گفت او زهرا کاظمی، خبرنگار آزاد 54ساله را در 26ژوئن 2003 در یک بیمارستان نظامی در تهران معاینه کرده است و متوجه جراحاتی وحشتناک بر تمامی بدنش گردیده است که تنها می‌توانست به‌وسیلهٴ شکنجه و تجاوز به‌وجود آید“

این سرکوب فقط شامل پزشکان نیست و وکلای زندانیان سیاسی نیز تحت تعقیب و دستگیری و زندان و شکنجه قرار می‌گیرند. رژیم آخوندی اضافه بر این‌که پزشک معالج زهرا کاظمی را تحت تعقیب قرارداد، وکیل خانواده زهرا کاظمی را نیز تحت تعقیب قضایی قرارداد و او را به 5سال حبس تعزیری و محرومیت از کلیه حقوق اجتماعی محکوم کرد. عبدالفتاح سلطانی وکیل خانواده زهرا کاظمی در14 دی سال 85 به خبرگزاری حکومتی ایسنا گفت: ”به اتهام افشای اسناد محرمانه به چهارسال حبس تعزیری و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شده‌ام. وی افزود: در ادامه پنج سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از کلیه حقوق اجتماعی هم در حکم صادره ذکر شده است“.
در شرع ضد‌مردمی حکومت ولایت‌فقیه و دستگاه قضاییه آن، دفاع از کسی که زیر شکنجه‌های وحشیانه این حکومت به قتل رسیده است و افشای جنایت گزمگان حکومتی، افشای اسناد محرمانه تعبیر می‌شود و وکیلی را که صرفاً وظیفه حرفه‌ای خودش را انجام داده محکوم به حبس می‌کند.
در جریان قتلهای کهریزک نیز، پزشک معالج زندان که گواهی به شکنجه و قتل شهدای قیام داده بود، توسط رژیم آخوندی کشته شد و رئیس جنایتکار پلیس تهران گفت: ”وی در اثر ابتلا به افسردگی دست به خودکشی زد زیرا به دادگاه احضار شده بود و ممکن بود به5سال حبس محکوم شود“.
عفو بین‌الملل در بیانیه‌یی در مورد قتل دکتر پوراندزجانی پزشک کهریزک نوشت: ”دکتر پوراندزجانی 26ساله به دوستانش گفته بود تهدید به مرگ شده است. این تهدیدات به‌منظور ممانعت از افشای شکنجه در کهریزک توسط وی بوده است. کهریزک برای زندانی کردن دانشجویان معترض پس از انتخابات مورد استفاده قرار گرفت. مقامهای ایران وجود شکنجه در این مکان را مورد تأیید قرار دادند، جائیکه حداقل 3تن به قتل رسیدند“.
در بیانیه عفو بین‌الملل همچنین آمده است: ”رئیس پلیس تهران گفت وی در اثر ابتلا به افسردگی دست به خودکشی زد زیرا به دادگاه احضار شده بود و ممکن بود به5سال حبس محکوم شود، اما پدر این پزشک به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت خودکشی فرزندش برایش قابل‌قبول نیست. وی خاطرنشان کرد که او شب قبل از حادثه با فرزندش که در سلامت کامل بود صحبت کرده بود“.
رئیس جنایتکار پلیس تهران نمی‌گوید به چه جرمی این پزشک آزاده به دادگاه احضا شده بود و ممکن بود به 5سال حبس محکوم شود. مگر جرم این پزشک غیر از این بود که به فرموده‌های مقامات حکومت آخوندی تن نداد و مرگ شهدای قیام را عادی جلوه نداد و شکنجه‌های ایادی رژیم در مورد شهدای قیام را انکار نکرد .
این ادعای رژیم که پزشک کهریزک خودکشی کرده آن‌قدر رسوا و مفتضح بود که حتی کارگزاران و ایادی رژیم نیز آن را باور نمی‌کردند و همان زمان پزشکیان عضو مجلس ارتجاع گفت: ”ما در این مورد از پزشکی قانونی استعلام کرده‌ایم چرا که با توجه به سن پایین و نداشتن سابقه بیماری، مرگ او بر اثر عارضه قلبی مشکوک است“.
وی به‌منظور تسویه‌حساب با باند ولی‌فقیه ارتجاع افزود: ”مسأله مرگ مشکوک این پزشک را از طریق دادگاه، مراجع قضایی و پزشکی قانونی پیگیری خواهیم کرد تا علت دقیق این مرگ مشخص شود“.
وکلای آزاده‌ای هم که وکالت دراویش را به عهده گرفته بودند فقط به‌خاطر این‌که از همکیشان خود که جرم آنان مخالفت با رژیم آخوندی بود، دفاع کرده‌اند، به زندان محکوم شدند. 7تن از این وکلا و مدافعان حقوق دراویش را در بیدادگاههای ضد‌مردمی آخوندی به بیش از 56سال زندان محکوم نمودند.
اکنون نیز نوبت به پزشکی رسیده که وجدان حرفه‌یی‌اش به او اجازه نمی‌داده که قتل ستار بهشتی در زیر شکنجه را انکار یا توجیه کند، رژیم ضدبشری آخوندی فقط به این دلیل او را بازداشت کرده تا یکی از شاهدان قتل را در گروگان داشته باشد، تا بتواند قتل ستار بهشتی در زیر شکنجه را انکار کند، و شاهدی از شاهدان شکنجه و قتل شهید ستار بهشتی، مزاحمتی برای رژیم ودستگاه سرکوب و شکنجه آن ایجاد نکند، وگرنه دلیلی ندارد پزشکی که دراستخدام همین رژیم است بازداشت شود مگر این‌که اطلاعاتش در مورد قتل ستاربهشتی و درز آن به افکار عمومی باعث رسوایی بیشتر برای رژیم گردد.
آری، در حکومت آخوندی وکلا و پزشکانی هم که فقط به وجدان حرفه‌ای خود وفادار باشند و نخواهند شرف انسانی خود را به این رژیم بفروشند، به کام مرگ این رژیم جنایتکار گرفتار می‌شوند و یا به دام زندان و شکنجه رژیم می‌افتند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9c98e728-539c-4699-b254-54551e19404b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات