728 x 90

نیویورک تایمز: حمله اسراییل به تأسیسات هسته‌یی ایران بعید است، تمرکز روی پایگاههای نظامی، اهداف اطلاعاتی یا رهبری است

تأسیسات هسته‌یی ایران
تأسیسات هسته‌یی ایران

نیویورک تایمز روز سه‌شنبه ۱۷مهرماه درباره احتمال حمله نظامی اسراییل به رژیم ایران نوشت: حمله اسراییل به تأسیسات هسته‌یی ایران بعید است، تمرکز روی پایگاههای نظامی، اهداف اطلاعاتی یا رهبری است.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد که انتظار نمی‌رود اسراییل در پاسخ به حمله موشکی رژیم ایران در هفته گذشته، به سایت‌های هسته‌یی این رژیم حمله کند. اما ممکن است پایگاهها، اهداف اطلاعاتی یا رهبری را هدف قرار دهد.

این روزنامه افزود که اسراییل احتمالاً به‌جای آن روی پایگاههای نظامی، اهداف اطلاعاتی یا رهبری تمرکز خواهد کرد، اما در صورت پاسخ رژیم ایران، ممکن است برنامه هسته‌یی را نیز هدف قرار دهد.

بر اساس این گزارش، مقامات ارشد سابق و کنونی اسراییلی به «تردیدهایی» اشاره کرده‌اند که آیا اسراییل می‌تواند به برنامه هسته‌یی ایران آسیب جدی وارد کند یا نه.

گفته می‌شود در حالی‌که مقامات پنتاگون در حال بررسی این موضوع هستند، اما در هر صورت این اسراییل است که تصمیم خواهد گرفت که بهترین زمان برای حمله به تأسیسات هسته‌یی ایران چه زمانی باید باشد.

این سؤال می‌تواند مطرح باشد که آیا حمله احتمالی به اندازه کافی مؤثر خواهد بود تا برنامه هسته‌یی رژیم ایران را متوقف کند، یا این‌که فقط باعث می‌شود این برنامه زیرزمینی شود یا تهران آن را تسریع کند. واشنگتن به جای حمله، خرابکاری، دیپلماسی و تحریم‌ها را به‌عنوان بهترین راه‌حل برای برخورد با این برنامه توصیه کرده است.

در گزارش آمده است که اسراییل برای سال‌ها برنامه واقعی برای حمله به برنامه هسته‌یی ایران نداشت و در عوض بر حزب‌الله تمرکز می‌کرد تا این‌که نفتالی بنت در سال ۲۰۲۱ نخست‌وزیر شد.

تایمز اسراییل روز ۱۷مهر نوشت: نفتالی بنت در بیانیه‌ای نوشت: «برای اولین بار، ما این توانایی را داریم که بدون ترس از واکنش وحشتناک و غیرقابل تحمل علیه ایران اقدام کنیم». او می‌گوید: «رژیم تروریسم و ​​آدم کش ایران برای اولین بار افشا و آسیب‌پذیر است.
بنت می‌گوید: «این یک پنجره فرصت است که در آن ما مشروعیت و توانایی آسیب جدی به رژیم ایران و برنامه هسته‌یی آن را داریم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f70f69c6-ec27-4c61-a2d5-28bcb7e67434"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات