728 x 90

حمله هوایی به منطقه المزه سوریه محل ملاقات‌های اعضای سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان

حمله هوایی به منطقه المزه سوریه
حمله هوایی به منطقه المزه سوریه

گزارشها حاکی از حمله هوایی اسراییل به ساختمانی در غرب دمشق، پایتخت سوریه، است که تلفاتی به جا گذاشته است.

رویترز روز ۱۷مهر در گزارشی از سوریه نوشت: خبرگزاری دولتی سوریه گزارش داد که اسراییل به یک ساختمان مسکونی در حومه مزاح در غرب دمشق پایتخت سوریه حمله کرد.
رسانه‌های دولتی سوریه گزارش دادند که گزارشهای اولیه حاکی از آن است که این حمله منجر به زخمی شدن غیرنظامیان شده است.
رسانه‌های دولتی پیش‌تر گزارش دادند که پدافند هوایی سوریه اهداف متخاصم را در مجاورت دمشق رهگیری کرده است.
اسرائیل سال‌هاست که حملاتی را علیه اهداف مرتبط با ایران در سوریه انجام می‌دهد، اما پس از حمله ۷ اکتبر سال گذشته گروه فلسطینی حماس به خاک اسراییل که جرقه جنگ غزه را آغاز کرد، چنین حملاتی را افزایش داده است.

 

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه روز سه‌شنبه ۱۷مهر اعلام کرد که در حمله ساختمانی در منطقه المزه سوریه، چهار نفر کشته شده‌اند.

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه گفت این ساختمان در منطقه المزه محل ملاقات‌های اعضای سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان بوده است. منطقه المزه محل اقامتگاههای امنیتی و سفارتخانه‌ها از جمله سفارت رژیم ایران است.

کانال ۱۲ تلویزیون اسراییل نیز با اعلام کشته شدن چهار نفر در این حمله گفت که این ساختمان محل رفت و آمد مداوم اعضای ارشد سپاه پاسداران بوده است.

وزارت دفاع رژیم اسد اعلام کرد هفت نفر «شامل زنان و کودکان» در حمله اسراییل به ساختمانی «تجاری» در محله المزه دمشق کشته شدند.

در این بیانیه آمده که این آمار تلفات مقدماتی است و امدادگران در حال جست‌وجوی آوار برای یافتن بازماندگان هستند.

در حمله اسراییل به ساختمان مورد استفاده سپاه پاسداران و اعضای حزب‌الله ایران در دمشق ۴ نفر کشته شدند

 

سایت فرست پست در این باره نوشت:
در حمله هوایی روز سه‌شنبه اسراییل به ساختمانی در پایتخت سوریه که توسط سپاه پاسداران برای دیدار با حزب‌الله استفاده می‌شود، چهار نفر کشته شدند.
خبرگزاری فرانسه به‌نقل از دیدبان حقوق‌بشر سوریه مستقر در بریتانیا گفت: «اسرائیل ساختمانی را هدف قرار داد که مأموران ارشد سپاه پاسداران و حزب‌الله در آن تردد می‌کردند و هم‌چنین خودرویی که در مقابل ساختمان پارک شده بود... چهار نفر را کشتند».
پیش از این، خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، از حمله اسراییل به یک ساختمان مسکونی در محله مززه دمشق که مقر امنیتی و سفارتخانه‌ها است، خبر داده بود.
تصاویر تلویزیونی خبرگزاری فرانسه از صحنه، ساختمانی را نشان می‌دهد که در دود غرق شده و آوار و قطعات فلزی تکه‌تکه شده روی زمین پخش شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5648cfbe-ba07-444d-a8fc-7792e9a6b7ff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات