728 x 90

خدانور لجه‌ای در چهلمین روز پروازش نماد همبستگی شد

خدانور لجه‌ای شهید قیام شهریور ۱۴۰۱
خدانور لجه‌ای شهید قیام شهریور ۱۴۰۱

روز جمعه ۲۰آبان  چهلمین روز پرکشیدن شهید راه آزادی خدانور لجه‌ای است که در جمعه خونین زاهدان که نمازگزاران بلوچ هدف رگبار گزمه‌های خامنه‌ای قرار گرفتند و بهای آزادی میهن از شر وجود آخوندهای حرامی را پرداختند پرکشید و در تاریخ این میهن غرق در خون، جاودانه شد.

 

خدانور لجه‌ای شهید قیام

خدانور لجه‌ای شهید قیام

 

خدا نور لجه‌ای یک روز پس از جمعه خونین زاهدان در منطقه شیرآباد به‌شدت مجروح شد. روز ۱۰مهر در بیمارستان تأمین اجتماعی زاهدان، قلب سرشار از مهرش از تپش ایستاد و با خون سرخش درخت آزادی ایران زمین را آبیاری کرد.

 

تصویر مادر خدانور که از نگاهش درد و رنج و صبر و امید می‌تراود، نگاهی که در چشمان مادران قیام جز صلابت و ایستادگی هیچ رنگ دیگری نمی‌پذیرد و آرامش نگاهشان قلب‌ها را به آرامش دعوت می‌کند و زنان و جوانان شورشی ایران‌زمین در دامان همین مادران پرورش یافته و جنگنده و بی‌باک در یک جنگ نابرابر به صحنه می‌زنند و دشمن زبون را وادار به فرار می‌کنند.

تصویر مادر خدانور لجه‌ای، شهید قیام شهریور ۱۴۰۱

تصویر مادر خدانور لجه‌ای، شهید قیام شهریور ۱۴۰۱

 

او می گوید خدانور برای خواهرانش جای پدر خانواده بود و برای خود او یک همدم. او از سختی درد نبودن پسرش می‌گوید و می‌خواهد که «برای هیچکس چنین دردی نیاید».

خدانور پیش‌تر در ۲۳تیرماه ۱۴۰۱ نیز توسط مأموران جانی خامنه‌ای دستگیر شده بود. یکی از فعالین بلوچ، در توئیترش با انتشار تصویری از یک شهروند بلوچ اهل شیرآباد زاهدان خبر داده که نیروی انتظامی این شهرستان در یک یورش؛ خدانور لجه‌ای فرزند عیسی را بدون حکم قضایی در تاریخ ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ دستگیر کرده و پس از شکنجه خدانور لجه‌ای، او را با دست و صورت خونین به میله پرچم حیاط اداره آگاهی بسته‌اند تا او را تحقیر کنند.

خدانور لجه‌ای با دست‌های بسته اما چهره‌ای باز به جنگ با رژیم و مزدورانش رفته بود

خدانور لجه‌ای با دست‌های بسته اما چهره‌ای باز به جنگ با رژیم و مزدورانش رفته بود

خدانور لجه‌ای در اسارت

خدانور لجه‌ای در اسارت

خدانور لجه‌ای بهنگام نماز و نیایش در پیمودن راه فدا

خدانور لجه‌ای بهنگام نماز و نیایش 

 

نیروهای نظامی پس از بازداشت خدانور لجه‌ای، با نقض قوانین حقوق زندانیان، تصویر وی را که به یک تیر در بازداشتگاه بسته شده منتشر کردند. این اقدام خشم کاربران فضای مجازی را به همراه داشته است. او در ۲۷مرداد آزاد شده بود. 

هدف مزدوران خامنه‌ای از انتشار عکس او که به میله یک پرچم بسته شده گسترش فضای خفقان در جامعه بود. اما اینک این عکس به نمادی برای همبستگی با قیام سراسری تبدیل شده است. 

 

 

یکی از اقوام خدانور می‌گوید: این تصویری که از دست بسته او منتشر شد، قدیمی است. خدانور با فرزند یک بسیجی درگیر شده بود. این خانواده به‌دلیل ارتباط با حکومت توانستند حکم جلب او را بگیرند. او را توسط مأموران انتظامی آزار بدهند و بعد تصویر دست بسته او را خودشان منتشر کنند تا او را تحقیر کنند.

 

حرکت نمادین یه دختر در کرج به‌یاد خدانور لجه‌ای چهار شنبه ۱۸آبان

حرکت نمادین جوانان تهران به یاد خدانور لجه‌ای و جان‌باختگان جمعه خونین زاهدان چهار شنبه ۱۸آبان

خیابان انقلاب تهران یادآور یاد شهید، خدانور لجه‌ای ‎

 

اعتراضی دانشجویان دانشگاه هنر تبریز برای خدانور لجه‌ای، از شهدای زاهدان، مقابل ساختمان بسیج این دانشگاه.


شهید خدانور لجه‌ای، نفر اول سمت چپ، که با شوق در حال رقص دوچاپی بلوچی است

رقص و پایکوبی نشاط ‌انگیز خدانور لجه‌ای پیش از پروازش

گفته می‌شود خدانور روز شنبه در اعتراضات منطقه شیرآباد از ناحیه کلیه و پا مورد اصابت مستقیم گلوله قرار گرفته و در بیمارستان تأمین اجتماعی زاهدان بستری بوده که به‌علت شدت جراحات و عدم عمل جراحی و رسیدگی پزشکی جان‌باخته است.

 

سنگ مزار خدانور لجه‌ای

سنگ مزار خدانور لجه‌ای شهید قیام شهریور ۱۴۰۱

سنگ مزار خدانور لجه‌ای شهید قیام شهریور ۱۴۰۱

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5a717c00-d089-4952-9e28-2bef8dfcbedb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات