728 x 90

حمله به اشرف,

گزارش تلویزیون کانال ۳ ایتالیا از کنفرانس رم و قتل‌عام در اشرف «خشونت غیرقابل تصور»

-

--
--
وزیر امور خارجه اما بونینو نقض حقوق این ساکنان را بارها افشا و محکوم کرده است

تلویزیون کانال 3 ایتالیا در بخش اخبار خود گفت: تصویر و صوت قتل‌عام ساکنان ایرانی کمپ اشرف که به‌دست نیروهای امنیتی عراق در روز یکشنبه اول سپتامبر اتفاق افتاد. قتل‌عامی که در آن 52تن از اعضای مقاومت ایران کشته شده و هفت‌ تن دیگر به گروگان گرفته شدند. نقض حقوقی که بارها به‌وسیله وزیر امور خارجه امّا بونینو افشا‌ شده است.

گزارشگر تلویزیون ایتالیا می‌گوید: نیروهای مهاجم صورتشان را با کلاه سیاه پوشانده و هدفهای آنها در چند قدمی شان قرار داشتند. کسی که این تصاویر را فیلم‌برداری می‌کند می‌داند که نوبت او هم خواهد رسید. جلیقه‌های ضدگلوله و کلاهخودها برای دفاع از خود کافی نیستند. برخی از تصاویر به‌راستی بسیار خشن هستند و نمی‌توان آنها را پخش کرد. این قتل‌ عام جمعی در روز اول سپتامبر انجام گرفت و روز بعد نمایندگان سازمان ملل‌متحد در اشرف، 52 جسد را شناسایی کردند.

محمد محدثین: 52نفر به قتل رسیدند در حالیکه دستهایشان از پشت بسته بود. همچنین زخمیها بر روی تخت بیمارستان تیرباران شدند. اینها افراد حفاظت‌شده بودند و سازمان ملل می‌بایست از آنها حفاظت می‌کرد.

سرجو دلیا: این اتفاق را من آخرین مرحله‌ی از بین بردن کامل تلقی می‌کنم که مطمئناً عراقیها اجرا کنندۀ آن بوده و رژیم ملاها طراح و دستور دهنده آن بوده است.

اما بونینو وزیر امور خارجه نیز این قتل‌عام را محکوم کرده و آن را غیرقابل‌قبول خواند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e3c7d898-27b9-4437-848b-f6d6b0b958a7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات