728 x 90

ليبرتي,

اعتراض به‌عملکرد غیرقانونی مارتین کوبلر و درخواست تعیین یک نماینده شخصی بی‌طرف برای لیبرتی و اشرف

-

ایتالیا و کانادا
ایتالیا و کانادا
فراخوانهای کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان  و کمیته کانادایی دوستان ایران دموکراتیک به دبیرکل ملل‌متحد

کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد که ریاست مشترک آن را کارلو چیچولی و الیزابتا زامپاروتی نمایندگان پارلمان ایتالیا برعهده‌دارند خطاب به بان کی‌مون دبیرکل ملل‌متحد اعلام کرد:
ما از موضعگیری ناعادلانه کوبلر علیه ساکنان لیبرتی و اشرف در مصاحبه 20اکتبر خود با یک تلویزیون عراقی وابسته به رژیم آخوندی که در آن برای رفتار غیرقانونی علیه ساکنان راه باز کرده است بسیار متاسفیم.
قرار بر این نیست که نماینده ویژه دبیرکل در سمت ایران باشد و در گفتگو با ایستگاههای رادیو تلویزیونی که توسط رژیم ایران تأمین مالی می‌شود برای نقض پایه‌ای‌ترین حقوق آنان راه باز کند.
به عکس سازمان ملل‌متحد مسئولیت حفاظت و حمایت از ساکنان لیبرتی و اشرف را به‌عهده دارد. از همین رو کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان از شما به‌عنوان دبیرکل ملل‌متحد می‌خواهد که برای تضمین امنیت و کرامت مخالفان رژیم ایران در اشرف و لیبرتی از صدور هر گونه بیانیه غیرقانونی توسط نماینده ویژه جلوگیری کنید و یک نماینده شخصی بی‌طرف که به قوانین بین‌المللی و حقوق‌بشر پایبند باشد برای امور اشرف و لیبرتی تعیین کنید.

کمیته کانادایی دوستان ایران دموکراتیک در نامه خود به دبیرکل ملل‌متحد نوشت:
مارتین کوبلر به‌دنبال ملاقات با سفیر رژیم ایران در بغداد که یک فرمانده شناخته شده نیروی تروریستی قدس است و گفتگوی غیرقانونی وی راجع به اشرف و لیبرتی اکنون در مصاحبه با یک تلویزیون عراقی که توسط رژیم ایران پشتیبانی می‌شود به یک اظهارنظر غیرمسئولانه پرداخته است که تنها می‌تواند جانبداری از کسانی باشد که هیچ احترامی برای قانون بین‌المللی قائل نیستند و موضعگیری وی به‌هیچ‌وجه یک رویکرد بی‌طرفانه با پناهندگان ایرانی در عراق نیست.
با توجه به‌شهادت مقام سابق سازمان ملل آقای بومدرا در کنگره آمریکا ما پیشنهاد می‌کنیم یک نماینده بی‌طرف برای برخوردهای آینده با ساکنان اشرف و لیبرتی تعیین کنید. بی‌عملی یا سهل‌انگاری سازمان ملل می‌تواند عواقب به‌غایت نامطلوبی داشته باشد ما بر انتصاب یک نماینده شخصی بی‌طرف از سوی شما که پایبند به اصول شرافتمندانه و بنیادین سازمان ملل باشد برای امور اشرف و لیبرتی اصرار داریم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d67490ab-a398-4144-8daa-aaf1f6b294e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات