728 x 90

-

مروین دایملی از حامیان دیرین مقاومت ایران، بدرود حیات گفت

-

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا
با کمال تأسف مطلع شدیم آقای مروین دایملی، نماینده پیشین کنگره آمریکا و ازحامیان دیرین مقاومت ایران، در سن 86سالگی بدرود حیات گفت.

مروین دایملی که قبل از نمایندگی کنگره، معاونت فرمانداری ایالت کالیفرنیا را برعهده داشت، یکی از پیشگامان فائق آمدن بر محدودیتهای‌نژاد پرستانه در آمریکا به‌شمار می‌رفت.
آقای دایملی نماینده دموکرات کنگره از ایالت کالیفرنیا، سالها ریاست زیرکمیته‌های عملیات بین‌المللی و آفریقا در کمیته امور خارجی را برعهده داشت و در زمره نخستین حامیان مجاهدین و مقاومت ایران در کنگره ایالات متحده بود.
مروین دایملی اولین نماینده کنگره آمریکا بود که در سال ۱۹۸۹ از قرارگاه اشرف بازید به‌عمل آورد و با رهبر مقاومت آقای مسعود رجوی، دیدار و گفتگو کرد.

در بیانیه‌یی که به ابتکار آقای دایملی در ژوییه ۱۹۹۲ در کنگره آمریکا به ثبت رسید و از حمایت اکثریت کنگره شامل 219 نماینده، برخوردار شد، از جمله آمده بود:
«زمان آن فرا رسیده است که جهان آزاد با کسانی که برای صلح و دموکراسی علیه رژیم ایران مبارزه می‌کنند هم جبهه شود. شورای ملی مقاومت ایران، تحت رهبری آقای مسعود رجوی، باعلام برنامه مشخص و تعیین سیاستهای مسئولانه نشان داده است که در قبال تحولات بین‌المللی مصمم، و قادر است در رابطه با صلح و ثبات در این منطقه حساس مشارکت کند... ریشه‌های مستحکم مردمی و مذهبی این مقاومت در میان مردم ایران، مهمترین مانع سوء‌استفاده رژیم ایران از احساسات مذهبی مردم است. از این‌رو، این مقاومت راه‌حل واقعی در برابر پدیده ارتجاع و قشریگری مذهبی است»

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی، با ابراز تأسف از درگذشت آقای مروین دایملی، نماینده روشن بین مردم کالیفرنیا در کنگره آمریکا، و حامی دیرین مقاومت مردم ایران، فقدان او را به خانواده محترم دایملی، به همکارانش در کنگره آمریکا، و به عموم حامیان مقاومت ایران در ایالات متحده، تسلیت گفت و برای آن زنده یاد، شادی روح آرزو کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9808e5e3-9bb1-4551-b473-e4746258b75b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات