728 x 90

تظاهرات ایرانیان آزاده در بروکسل - حمایت از قیام سراسری مردم ایران برای یک جمهوری دمکراتیک + فیلم و عکس

تظاهرات ایرانیان آزاده در بروکسل  -۲۹مهر ۱۴۰۱
تظاهرات ایرانیان آزاده در بروکسل -۲۹مهر ۱۴۰۱

روز جمعه ۲۹مهر (۲۱ اکتبر) ساعت ۱۰۳۰صبح به‌وقت اروپا و ۱۳۰۰ به‌وقت ایران، در میدان شومان بروکسل، پشتیبانان مقاومت ایران و هواداران سازمان مجاهدین خلق در مقابل جلسه سران اتحادیه اروپا تظاهرات برگزار کردند. در این جلسه اتحادیه اروپا اعمال تحریم‌های جدید علیه رژیم ایران را بررسی می‌کند.

ایرانیان آزاده در این تظاهرات بر خواسته‌های زیر تأکید کردند:
۱. مشروط کردن هر گونه رابطه و مذاکره با رژیم به آزادی تمامی زندانیان سیاسی و دستگیر شدگان قیام
۲. به‌رسمیت شناخته شدن حق مردم ایران برای سرنگونی و حق دفاع مشروع متقابل در مقابل سرکوب وحشیانه رژیم
۳. بسته شدن سفارتهای رژیم و اخراج مزدوران اطلاعاتی و جاسوسان رژیم

 

در این صفحه گزارشات و تصاویر این تحول را دنبال کنید.

تظاهرات ایرانیان آزاده در بروکسل با همخوانی سرود ای ایران آغاز شد.

سخنرانی ابوالقاسم رضایی معاون دبیرخانه شورای ملی مقاومت

ابوالقاسم رضایی - معاون دبیرخانهٔ شورای ملی مقاومت

بنام خدا و به‌نام خلق قهرمان ایران، به‌نام انقلاب دمکراتیک مردم ایران، به‌نام شورشگران قهرمان، به‌نام کانونهای شورشی و شهرهای شورشی و به‌نام قیام بزرگ مردم ایران.

هم میهنان عزیز، همرزمان و همراهان سالیان دراز مقاومت، امروز سی و ششمین روز قیام قهرمانه مردم ایران است.

امروز به یمن تلاش‌ها و نبرد قهرمانانه کانونهای شورشی رژیم نتوانسته است آتش قیام‌های مردم را خاموش کند و به‌رغم تمامی جنایت‌هایش در هفته‌های اخیر قیام ادامه یافته است، چرا که از یک‌سو کانونهای شورشی با به آتش کشیدن مراکز سرکوب و اختناق جهل و جنایت پرچم می‌توان و باید را در مقابل نمی‌توان و نباید رژیم به اهتزاز در آورده‌اند و از سوی دیگر با سازماندهی، هدایت و حفاظت از قیامی که امروز ششمین هفته‌اش آغاز شده اجازه ندادند شعله‌های این قیام خاموش شود. اما اجازه بدهید یک حقیقت دیگر را هم با شما در میان بگذارم. قیام سراسری مردم ایران و رزم بی‌امان کانونهای شورشی توطئه شوم آخوندها را که می‌خواستند این‌طور القا کنند که مردم ناراضی خواهان بازگشت به گذشته و فاشیسم سلطنتی هستند خنثی کرد و در این قیام نه تنها از آن شعارهای آخوند‌ساخته خبری نیست بلکه مردم در شعارهایشان رو به آینده دارند. شعارهای مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر یا مردم ایران بیدارند از شاه و شیخ بیزارند به شعارهای عمومی تبدیل شده است. به‌نحوی که حتی تلویزیونهای معلوم‌الحال مجبور به پخش آنها شده‌اند. به عبارت دیگر مرزبندی ملی و تاریخی نه شاه و نه شیخ در سپهر سیاسی ایران می‌درخشد و یک ایران مستقل و دمکراتیک را نوید می‌دهد. ...حالا همانهایی که انقلابی دیگر را برای مردم ما روا نمی‌داشتند به واقعیت قیام و انقلاب و خیزشهای سراسر ایران اذعان می‌کنند و بسیاری از مبلغان رفرم و استحاله رژیم سخن از ضرورت انقلاب و سرنگونی می‌گویند. همان‌طور که مسئول شورای ملی مقاومت گفت: ما به آنها برای ورود هر چند دیر هنگام به جبهه براندازی و سرنگونی خوش‌آمد می‌گوئیم و امیدواریم که تا به آخر در این جبهه بمانند.

هم میهنان عزیز، در آغاز ششمین هفته قیام قهرمانانه مردم ایران با همه شهیدان مقاومت ایران به‌خصوص شهدای قیام اخیر عهد می‌بندیم که تا آخر بایستیم. عهد می‌بندیم تا آزادی مردم ایران آتش مبارزه برعلیه رژیم را شعله‌ورتر کنیم عهد می بندیم که تا سرنگونی تام و تمام دشمن و استقرار جمهوری دمکراتیک و مستقل و مبتنی بر جدایی دین از دولت از پا ننشینیم و خطاب به آخوندهای جانی می گوئیم، می‌رزمیم می‌جنگیم ایران را پس می‌گیریم و می گوییم ای جنایتکاران نه زره پوش، نه تانک، نه هلیکوپتر، نه آتش زدن زندان نمی‌تواند مانع سقوط شما شود. شعله‌های آتش این مقاومت ریش و ریشه شما را خواهد سوزاند و رژیم ننگین شما را در تمامیت آن به باد فنا خواهد داد و حالا خطاب به کشورهای اتحادیه اروپا می‌گوئیم حالا که فهمیدید مماشات با این رژیم فقط باعث کشتار بیشتر مردم ایران و مردم منطقه است حالا که با قیام مردم و فریادهای مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه‌ای از رأی و نظر آنها در مورد سرنگونی رژیم مطلع شدید به سیاست مماشات پایان دهید با این رژیم جنایتکار قطع رابطه کنید. لانه‌های جاسوسی آخوندها و سفارت خانه‌هایی که مرکز تروریزم و صدور بنیادگرایی است ببندید. مأموران و مزدوران اطلاعات و نیروی تروریستی قدس در پوششهای مختلف را اخراج کنید و تابعیتی‌ها و پاسپورت‌هایشان را ابطال کنید. تمامیت سپاه و وزارت اطلاعات آخوندی را در لیستهای تروریستی بگذارید. مردم و مقاومت ایران کار این رژیم سفاک را یک‌سره می‌کنند و آن‌قدر می‌جنگند تا میهنشان را از چنگال رژیم ضدایرانی آخوندها آزاد کنند بله ما همصدا با قیام‌کنندگان و شورشگران برای آزادی می‌گوئیم، می‌جنگیم می‌رزمیم ایران را پس می‌گیریم. بله شورشگران پیروزی می‌سازند و انقلاب دمکراتیک مردم ایران پیروز می‌شود، درود بر شما.

 

دولت نوروزی نمایندهٔ شورای ملی مقاومت ایران در انگلستان

با سلام و درود به همه شما اشرف‌نشانها، حامیان مقاومت و هم‌میهنان عزیز که از سراسر بلژیک در این تظاهرات بزرگ برای حمایت از قیام مردم ایران تا سرنگونی رژیم ضدبشری آخوندی جمع شده‌اید.

و با هزاران درود به رزم و عزم کانونهای شورشی به‌ویژه زنان و جوانان شجاع و شورشی و حامیان مقاومت ایران که در سراسر میهن اشغال شده به‌دنبال استمرار، گسترش تظاهراتها و قیامها بر علیه مظاهر ظلم و جنایت و سرکوب رژیم آخوندی و نیروهای مزدور و جیره‌خوار بسیجی و سپاه پاسداران ظلمت و تباهی آن هستند.

بیش از یک ماه است که قیام و اعتراضات گسترده مردم ایران ادامه دارد و امروز در سی و ششمین روز استمرار این قیامها در اقصی نقاط میهن در زنجیر هستیم. به یمن تلاشها و فداکاریهای زنان آزاده و شجاع ایران، جوانان و به‌ویژه کانونهای شورشی بشکه باروت و انفجاری این اعتراضات که با قتل جنایتکارانه مهسا امینی، دختر جوان ۲۲ساله کرد جرقه خورد هم‌چون خرمنی از آتش در تمامی ایران از شمال تا جنوب، از شرق تا غرب شعله کشید و رسید و به بیش از ۱۹۳کلان‌شهر و در سراسر ۳۱استان کشور فرا رسید. دامنه قیامها بسا فراتر رفته، همه اقشار جامعه ایران را در برگرفت... .

قیامی که قیامی که نوید‌دهنده استقرار جمهوری‌ دمکراتیک با جدایی دین از دولت خواهد بود. رهبر مقاومت برادر‌ مجاهد مسعود‌ رجوی گفت: «تنها راه مقابله با کشتار و جنایت‌های این رژیم جهل و جنایت آتش در مقابل آتش است».

رهبران کشورهای جهان آمریکا و اروپا به نقش رهبری‌کننده و شجاعانه زنان و جوانان ایران و خواسته‌های آنها برای آزادی اذعان کرده و از آن پشتیبانی کردند. خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران در اجتماع ۲۵هزار نفره ارلزکورت در لندن در سال۱۹۹۶ خطاب به آخوندهای ضدبشری و زن‌ستیز رژیم گفته بود که روزی به دست زنان قهرمان همین ملت شما را به زیر خواهیم کشید و سرنگون خواهید شد.

 

سرژ دو پاتول نماینده سابق پارلمان بلژیک

سرژ دو پاتول نماینده سابق پارلمان بلژیک

سرژدو پاتول نماینده پیشین پارلمان بروکسل نماینده پارلمان بلژیک در تظاهرات بروکسل گفت: به‌خاطر عزمتان و مبارزه‌یی که علیه حکومت تروریستی آخوندها دارید به شما تبریک می‌گویم. ما برای رسیدن به یک ایران آزاد در کنار شما هستیم. حکومت ایران هفته‌هاست سلاحش را به سوی جوانان و زنان نشانه رفته و در شلیک و کشتار تردید نمی‌کند. یک دختر ۱۷ ساله تنها به این دلیل که خواهان آزادی است به‌نحو وحشیانه کشته شده است. حکومت تروریستی آخوندها باید سرنگون شود تا مردم بتوانند به آزادیهای بنیادین خود برسند. تا زنان و جوانان آزاد زندگی کنند. شما برای این تظاهرات روز خوبی را انتخاب کردید. روز اجلاس سران اتحادیه اروپا تا به اروپا یادآور شوید که باید تحریم‌های قوی‌تری را علیه رژیم ایران اعمال کند. چون مقام‌های این رژیم قاتل و تروریست هستند. باید در مقابل آنها قاطعیت را بخرج داد و باید هر گونه مماشات را کنار گذاشت. باید هر گونه گفتگو حتی با این رژیم را کنار گذاشت. باید اقدامات جدی و قاطع اتخاذ کرد. باید مردم ایران به پیروزی و آزادی برسند.

 

مارک ژاک گیسل نماینده پارلمان بروکسل

مارک ژان گیسلس

مارک ژاک گیسل از نمایندگان پارلمان بروکسل از حزب سوسیالیست خطاب به تظاهر کنندگان بروکسل گفت: من تصمیم گرفتم از شورای ملی مقاومت حمایت کنم چون روی ارزشهای مشترک نظیر حقوق‌بشر و آزادی اشتراک نظر داریم. ما خواهان یک ایران آزاد و دمکراتیک هستیم. مبارزه شما مبارزه برحقی است و به همین دلیل من می‌خواهم از آن حمایت کنم. شما مبارزه سختی دارید اما مطمئنم که به پیروزی خواهید رسید. ما در کنار شما خواهیم بود به این مبارزه ادامه دهید منهم در کنار شما خواهم بود.

 

 

تصاویری از تظاهرات ایرانیان آزاده در بروکسل - حمایت از قیام سراسری مردم ایران برای یک جمهوری دمکراتیک ۲۹مهر ۱۴۰۱

تظاهرات ایرانیان آزاده در بروکسل - حمایت از قیام سراسری مردم ایران برای یک جمهوری دمکراتیک - 0

تظاهرات ایرانیان آزاده در بروکسل - حمایت از قیام سراسری مردم ایران برای یک جمهوری دمکراتیک - 1

تظاهرات ایرانیان آزاده در بروکسل - حمایت از قیام سراسری مردم ایران برای یک جمهوری دمکراتیک - 2

 

 

تظاهرات ایرانیان آزاده در بروکسل -۲۹مهر ۱۴۰۱ - 0

تظاهرات ایرانیان آزاده در بروکسل -۲۹مهر ۱۴۰۱ - 1

 

 

 

 

تظاهرات ایرانیان آزاده در بروکسل -۲۹مهر ۱۴۰۱ - 0

 

 

 

 

تظاهرات ایرانیان آزاده در بروکسل - 0

تظاهرات ایرانیان آزاده در بروکسل - 1

تظاهرات ایرانیان آزاده در بروکسل - 2

 

 

 

 

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e94492da-a3ea-49fa-b289-99f7dfd7ce4e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات