728 x 90

زندانی سیاسی زهرا صفایی به ۸سال زندان و دخترش پرستو معینی به ۶سال زندان محکوم شدند

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

زندانی سیاسی زهرا صفایی به ۸سال زندان و دخترش پرستو معینی به ۶سال زندان محکوم شدند

با پرونده‌سازی جدید وزارت اطلاعات مجید اسدی و محمد امیرخیزی نیز به جرم هواداری از مجاهدین

پس از پایان محکومیت به یک سال حبس اضافی محکوم شدند

زندانی سیاسی زهرا صفایی ۵۸ساله که از اسفند ۹۸ در زندان به‌سر می‌برد، پس از تحمل ماهها شکنجه و بازجویی توسط یک بیدادگاه فاشیسم دینی حاکم بر ایران به اتهامات آخوند‌ساخته اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام و توهین به خامنه‌ای به ۸سال زندان محکوم شد. زهرا صفایی از زندانیان سیاسی دهه۶۰ است که از سال۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ در زندان بوده است.

پدر مجاهد او حاج حسنعلی صفایی، از زندانیان سیاسی هوادار مجاهدین در زمان شاه بود که در سال۱۳۶۰ توسط فاشیسم دینی حاکم بر ایران دستگیر و اعدام شد. نوه او پرستو معینی ۱۹ساله که همراه با مادرش دستگیر شده به ۶سال زندان محکوم شد.

زهرا صفایی و پرستو معینی در ماههای گذشته به‌شدت مورد بدرفتاری و شکنجه قرار گرفتند تا وادار به اعتراف اجباری و مصاحبه‌های تلویزیونی علیه سازمان مجاهدین شوند اما این ننگ را نپذیرفتند. آنها از فروردین ۹۹ به زندان قرچک ورامین تبعید و با زندانیان خطرناک در یک بند قرار گرفتند. زهرا صفایی از بیماری کبد به‌شدت رنج می‌برد ولی رئیس زندان قرچک به نام صغری خدادادی مانع اعزام او به بیمارستان می‌شود. پرستو معینی نیز در تیرماه ۹۹ در زندان قرچک ورامین به بیماری کرونا مبتلا شد و از درمان مناسب محروم بود.

از سوی دیگر وزارت اطلاعات رژیم برای ممانعت از آزادی زندانیان سیاسی هوادار مجاهدین مجید اسدی و محمد امیرخیزی که دوران محکومیت آنها پایان یافته است، به پرونده‌سازی جدید مبادرت کرده و بیدادگاههای قضاییه جلادان فعلاً هر یک از آنها را به یک‌سال زندان اضافی محکوم کرده تا کماکان در زندان بمانند.

مقاومت ایران بار دیگر دبیرکل، کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر ملل متحد و سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر، هم‌چنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای آزادی این زندانیان فرامی‌خواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ (۸ فوریه ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fdbc35a0-b813-44e6-bba7-9b2005491117"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات