728 x 90

انتخابات آمريكا,

بررسی حالتهای چهره اوباما و رامنی در مناظره تلویزیونی

-

میت رامنی و باراک اوباما
میت رامنی و باراک اوباما
تلویزیون سی.ان.ان ـ پنجم اکتبر ۲۰۱۲
ناظران سیاسی روی تمامی کلماتی که کاندیداهای ریاست‌جمهوری در مناظره گفتند، تمرکز کردند. اما برای بررسی حالتهای چهره افراد هم یک نرم افزار ویژه ساخته شده است.

برایان تاد، گزارشگر سی.ان.ان: این روزها روی نگرش ما به این مناظره‌ها تمرکز زیادی می‌شود. ما به لحظات افراد هم توجه می‌کنیم. تن صدا، حرکتهای بدن و حالتهای چهره، معمولاً خبر از وضعیت درونی فرد می‌دهند. یک کارشناس بررسی حالات فرد می‌گوید نرم افزاری که برای سنجش این حالات نوشته شده، می‌تواند بگوید چه کسی برنده‌این مناظره شد.

گزارش:
کریس کول، کارشناس سنجش حالات بدن هنگام تماشای مناظره اوباما و رامنی در روز چهارشنبه به سیاست‌ها، پرونده مالیاتی و مسائل دیگر توجه نمی‌کرد، بلکه به این‌که آنها به‌لحاظ ظاهری چطور هستند، نگاه می‌کرد.
کریس کول می‌گوید: ”میت رامنی پر انرژی‌تر و ناطق‌تر از اوباما بود“.
کول متخصص در امور سنجش احساسات افراد و پروفسور در دانشگاه پردو است. او یک نرم افزاری به نام «چهره خوان» را برای کارش به‌کار می‌برد. این نرم افزار معمولاً توسط بازاریاب‌ها برای سنجش واکنش مردم به کالاهایی که آنها می‌فروشند، به‌کار گرفته می‌شود. اما کول این را برای سنجش حالات دو کاندیدای ریاست‌جمهوری به‌کار برد. این نرم افزار یک ماسک توری را روی چهره افراد می‌اندازد. کول می‌گوید این نرم افزار لرزشها و حرکات صدها عضله‌یی که در چهره افراد هست را بررسی می‌کند.
کول می‌گوید: ابروهای میت رامنی قدری بالا رفته بود که نشان‌دهنده احساس تعجب است. ولی همزمان لبها و بینی او یک احساس منفی یا تنفر را نشان می‌دهد.
به گفته کول چهره رامنی دائماً با لبهای به هم فشرده و ابروهای بالا رفته به حامیان او که از اقتصاد اوباما خشمگین بودند، کمک می‌کرد.
کول می‌گوید؛ رامنی با نشان‌دادن خشم و غضب در چهره خود، پلی را که می‌خواست بین خود و رأی دهندگانش ایجاد کند، به‌وجود آورد.

ولی به گفته کول، اوباما برعکس چهره‌های خنثی داشت و به ندرت ابروهایش را بالا می‌انداخت یا لبخند می‌زد، و یکجا هم نیشخند زد که طرفداران رامنی آن را گرفته و در یک تبلیغ جدید تلویزیونی گنجاندند.
در رابطه با توصیف حالات بدن، کارن برادلی کارشناس حرکات بدن در دانشگاه مریلند می‌گوید پرزیدنت اوباما در ابتدا که وارد سالن شد، با دست دادن قوی و گرفتن بازوی رامنی که علامت احاطه برطرف مقابل است، برتری خود را نشان داد. اما بعد از یک ساعت پرزیدنت پلاسیده شد.
کارن برادلی می‌گوید: ”اوباما زیاد پلک می‌زد که نشان می‌داد خسته شده است“.
یک دوربین هم پشت سر آنها نصب شده بود که دو نفر را با هم نشان می‌داد. در تصاویر این دوربین، رامنی راست قامت ایستاده بود، و هنوز انرژی داشت. اما اوباما قوز کرده و تمرکزش را از دست داده و سرش روی کاغذش می‌افتاد.
او می‌گوید پرزیدنت اوباما اغلب در این حالت قرار می‌گرفت، خصوصاً اواخر مناظره. به گفته او این حالت بدن اوباما به بینندگان می‌گوید رامنی مرا ضربه کرده است.

در نظرسنجی که بلافاصله بعد از مناظره انجام شد، مردم اغلب بر این اساس به رامنی رأی دادند و او را پیروز صحنه خطاب کردند.
این کارشناسان می‌گویند اگر اوباما می‌خواهد در مناظره بعدی برنده شود باید تحرک خود را بالا ببرد. ولی باید قبل از مناظره استراحت بیشتری بکند که با برنامه کاری رئیس‌جمهور انتظار غیرواقعی است. در مورد رامنی، او باید همین برخورد تهاجمی خود را حفظ کند. آنچه او در این مناظره نشان داد، بسیار قوی بود و نباید گافهایی که در مناظره‌های قبلی در مناظره‌های جمهوریخواهان می‌داد را تکرار کند. اگر بتواند این وضعیت را حفظ کند، برنده می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5f20778d-f3ec-4f41-80e8-0cba7f68988d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات