728 x 90

دخالتهاي رژيم,سوريه,

پروازهای مشکوک رژیم ایران از حریم هوایی عراق به سمت سوریه

-

نیویورک تایمز
نیویورک تایمز
نیویورک تایمز نوشت: دولت باراک اوباما بر نوری مالکی نخست‌وزیر عراق فشار گذاشته تا حریم هوایی عراق را به روی پروازهای باری رژیم ایران به مقصد سوریه ببندد.
یک مقام آمریکایی به نیویورک تایمز گفت گزارشهای معتبری وجود دارند که شبه‌نظامیانی که در داخل عراق برای مدت طولانی مورد حمایت رژیم ایران بودند و این رژیم آنها را برای سمت دادن تحولات داخلی عراق مورد استفاده قرار می‌داد، اکنون به سمت سوریه می‌روند تا به رژیم اسد کمک کنند.
نیویورک تایمز نوشت: پس از پیشرویهای ارتش آزادی سوریه و کشته شدن تنی چند از مقامات ارشد سوریه، رژیم ایران بر حمایت خود از اسد افزود و پشتیبانی از وی را دوبرابر کرد.
از جمله اینکه، پروازها از ژوئیه (تیرماه) از سر گرفته شده و هم‌چنان ادامه دارد، امری که باعث شد جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا که امور عراق را در دست دارد، روز 17 اوت با مالکی مجدداً تماس بگیرد.
نیویورک تایمز افزود: پیشتر، یعنی چند روز قبل از برگزاری نشست اتحادیه عرب در بغداد، هواپیمایی از رژیم ایران در عراق متوقف شد و اوباما به مالکی گفت این پرواز نباید مسیرش را به مقصد سوریه ادامه دهد.
نیویورک تایمز در مورد پیشبرد سیاستهای رژیم آخوندی توسط دولت مالکی افزود: مالکی به‌دنبال نگه‌داشتن روابط با رژیم ایران بوده است، در حالی‌که ایالات متحده تلاشهای بین‌المللی را هدایت کرده است تا تحریمها را علیه رژیم تهران اعمال کند. همزمان به‌نظر می‌رسد نخست‌وزیر عراق نگران سقوط بشار اسد است زیرا تحولات پس از سرنگونی بشار اسد، احتمالاً رقبای سنی و کرد مالکی را در منطقه تقویت خواهد کرد. برخی از کشورها که بیشترین اشتیاق را برای رفتن اسد دارند، مانند عربستان سعودی، قطر و ترکیه، روابط ضعیفی با مالکی و حکومت وی دارند.
نیویورک تایمز خاطرنشان کرد: عراق می‌تواند با اتخاذ چندین گام، پروازهای رژیم ایران را به سوریه متوقف کند. این گامها، شامل اصرار ورزیدن بر این‌که هر هواپیمای باری از ایران به مقصد سوریه باید در بغداد برای بازرسی فرود آید، یا آشکارا و بیدرنگ اعلام کند حریم هوایی عراق نمی‌تواند برای این پروازها مورد استفاده قرار گیرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/096159d4-b2d9-4c08-95e6-09fb8b741d89"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات