728 x 90

فلسطين,

شکایت سهی عرفات

-

خانم سهی عرفات
خانم سهی عرفات
با شکایت سهی عرفات همسر رهبر فقید فلسطین، تحقیق درباره نحوه درگذشت یاسر عرفات وارد مرحله جدید می‌شود

خانم سهی عرفات همسر رهبر تاریخی مقاومت فلسطین شکایت‌نامه‌ای را در رابطه با مسموم کردن یاسر عرفات با ماده پلونیوم به عالیترین دادگاه فرانسه در پاریس ارائه داد. بیانیه صادره توسط دفتر وکیل فرانسوی «بیار اولیویه سور»، اعلام کرد که این شکایت توسط همسر عرفات و دختر کم سن و سال وی ارائه شده و هدف از آن اثبات حقیقت و به‌منظور احترام به یاسر عرفات صورت گرفته است. به‌نوشته روزنامه فیگارو، سهی عرفات، علیه بیمارستان نظامی «پرسی» در فرانسه که هشت سال پیش یاسر عرفات در آن درگذشت شکایت کرده است. خانم عرفات گفت: «مقامهای بیمارستان نظامی «پرسی» در پاسخ به تقاضای او برای دست‌یابی به پرونده پزشکی عرفات گفته‌اند بخشی از این پرونده، شامل آزمایشهای خون یاسر عرفات را نابود کرده‌اند».

پیش از این نیز محمود عباس رئیس دولت فلسطین خواهان ارجاع موضوع درگذشت یاسر عرفات به شورای امنیت ملل‌متحد و تحقیقات جدی بین‌المللی شده بود. وی از اتحادیه عرب نیز خواستار پیگیری این موضوع گردیده بود. اتحادیه عرب نیز در جلسات خود بر ضرورت تحقیق در این باره تأکید کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5e9853d0-5b05-4405-b007-f76141d7d3ec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات