728 x 90

اذيت و آزار زندانيان,زندانیان سیاسی,

پرونده‌سازی جدید برای فشار به زندانیان سیاسی ایرج محمدی و محمد امین آگوشی

-

زندان زاهدان - زندانیان سیاسی  ایرج محمدی - محمد  امین آگوشی
زندان زاهدان - زندانیان سیاسی ایرج محمدی - محمد امین آگوشی
دستگاه قضاییه رژیم آخوندی به‌منظور فشار بیشتر بر زندانیان سیاسی ایرج محمدی و محمد امین آگوشی، در زندان تبریز اقدام به پرونده‌سازی جدیدی به بهانه ”اخلال در نظم زندان“ برای آنها کرده است.

به گفته یکی از بستگان زندانی سیاسی ایرج محمدی ”وضعیت وی در زندان تبریز بسیار نامساعد است و بعد از این همه سال حبس حتی یک تخت و پتو ندارد و روی موزائیک می‌خوابد. اعتراض هم که می‌کنند برایشان پرونده جدید تشکیل می‌دهند “.

وی افزود: ”به‌دلیل شرایط سخت زندان و تحمل هشت ماهه سلول انفرادی در بازداشتگاه سپاه پاسداران ارومیه که توأم با ضرب و شتم بوده و به‌طور خاص به‌دلیل ضرباتی که به سرش خورده دچار بیماری و اختلالات اعصاب و روان شده است و در حال حاضر در زندان تبریز نیازمند درمان و دارو است ”.

خاطر نشان می‌شود که ایرج محمدی در اردیبهشت ماه سال ۸۸ به همراه محمدامین آگوشی و احمد پولادخانی دستگیر و سرانجام در فروردین ۱۳۹۱ هر کدام به ده سال حبس تعزیری همراه با تبعید محکوم شدند.
 
بیشتر بخوانید:

وضعیت غیرانسانی زندانیان اهل سنت در زندان گوهردشت کرج

زندانیان اهل سنت در زندان گوهردشت کرج

زندانیان اهل سنت در زندان گوهردشت کرج

 تعداد 30زندانی اهل سنت در سالن 10 زندان گوهردشت کرج در شرایط غیرانسانی و تحت فشارهای قرون‌وسطایی دژخیمان خامنه‌ای به‌سر می‌برند.

این زندانیان که تعداد زیادی از آنها به اعدام محکوم شده‌اند مبتلا به بیماریهای مختلف هستند و شماری از آنها نیاز به‌عمل جراحی دارند، اما دژخیمان خامنه‌ای از اعزام آنها به بیمارستانی در خارج از زندان ممانعت به‌عمل می‌آورند.

هواخوری این زندانیان تنها سه ساعت در روز است. در مواردی دژخیمان عمداً برای آزار و اذیت این زندانیان آب‌گرم را قطع می‌کنند و حتی گاهی تا دو الی سه روز زباله‌ها را از این بند خارج نمی‌کنند. سه سال است که زندانیان از خوردن گوشت محروم هستند.

این زندانیان همگی از شهرستانهای دورافتاده هستند و مواردی هم پیش می‌آید که خانواده زندانی از یک شهرستان دور مرزی برای ملاقات می‌آید اما از دادن ملاقات به آنها خودداری می‌کنند.

زندان گوهردشت - مقاومت زندانیان در برابر یورش گارد زندان به سالن ۲۱، بند

مزدوران گارد زندان گوهردشت در یورش به سالن شماره 21، در بند هفت که اکثراً زندانیان سیاسی مذهبی اهل سنت در آن محبوس هستند، با مقاومت زندانیان مواجه شدند، مأموران سرکوبگر می‌خواستند با پوتین وارد محوطه سالن شوند که زندانیان جلوی آنها ایستادند و مانع شدند.
نهایتاً در اثر ایستادگی زندانیان مأموران سرکوبگر مجبور شدند که پوتینهای خود را در آورده و وارد سالن شوند.
این تهاجم روز 13بهمن انجام شده بود.

یورش دژخیمان خامنه‌ای به بند ۴ زندان گوهردشت کرج

چهارشنبه 9دیماه 94 - دژخیمان زندان گوهردشت کرج برای دومین بار در ده روز اخیر به سالن ده بند 4 این زندان یورش برده و اقدام به تفتیش و بازرسی وسایل زندانیان کردند.

به گزارش رسیده از زندان گوهردشت کرج، زندانیان این بند از اهل سنت بوده و عمدتاً محکوم به اعدام هستند. دژخیمان با یورش به این بند، کلیه وسایل زندانیان را به هم ریخته و حتی برخی وسایل و اشیاء زندانیان را نیز با خود برده‌اند.

این زندانیان از سوی قضاییه رژیم با اتهامهایی نظیر اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، افساد فی‌الارض و محاربه محاکمه و به اعدام محکوم شده‌اند.

یورش گارد ویژه زندان گوهردشت کرج به زندانیان اهل سنت

دوشنبه 7دی 94 نیروهای گارد ویژه به زندانیان اهل سنت در سالن ده و دوازده زندان گوهردشت کرج یورش بردند.

این یورش با اعتراض زندانیان و تهدید به اعتصاب روبه‌رو شد و دژخیمان خامنه‌ای را مجبور به عقب‌نشینی کرد.

بر اساس آخرین گزارشها اوضاع در زندان گوهردشت کرج متشنج است و فشار بر زندانیان سیاسی شدید است.

این وضعیت بعد از انتقال تعدادی از زندانیان اهل سنت به بند هشت گوهردشت تشدید شد.

اسامی شش تن از منتقل شدگان از این قرار است:
ماموستاخالد منصوربلاغی، طالب ملکی، پوریا محمدی، بهمن رحیمی، یاور رحیمی و کاوه شریفی

بر اثر اعتراض و مقاومت زندانیان رژیم مجبور شد این زندانیان را به بند چهار سالن ده برگرداند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f821c19-8217-43d5-ae84-932be9a7e61e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات