728 x 90

بحران اقتصادى,

سقوط بی‌سابقه ارزش ریال در برابر دینار

-

سقوط ارزش ریال
سقوط ارزش ریال
یک رسانه حکومتی (عصر ایران)، از سقوط بی‌سابقه ارزش ریال در برابر دینار عراقی خبر داد و نوشت ریال به نصف ارزش دینار سقوط کرده و در بازارهای عراق، پول ایران را به گوشه‌یی پرتاب می‌کنند.
این رسانه حکومتی نوشت: ارزش پول ایران نه تنها در مقابل ارزهای معتبر از جمله دلار و یورو.. پایین آمده است، بلکه در برابر دینار عراق هم با سقوط حیرت انگیزی مواجه شده و به نصف آن تنزل یافته است. برخی از فروشندگان عراقی نه تنها در قبال عرضه کالا از ایرانیان، دلار مطالبه می‌کنند، بلکه با تمسخر، در مورد پول ایرانی سخن می‌گویند.

همین کسبه عراقی که چندین سال پیش، به‌دست آوردن اسکناس‌های ایرانی یکی از آمال و آرزوهایشان به‌شمار می‌رفت، امروز پس از ارائه، آن را به کناری پرت می‌کنند و خواستار هر نوع ارزی به غیر از ریال ایران می‌شوند.
این رسانه حکومتی افزود: چرا باید در حالی‌که 10سال پیش، پول ایران 10برابر پول عراق ارزش داشته است اینک وضع به‌گونه‌یی برسد که ارزش پول ما به‌اندازه نصف واحد پول عراق تنزل یابد!؟
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/60e8a9f2-a336-4e3e-8c21-3defd4d83d8f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات