728 x 90

-

ایران چالش بزرگتر و استراتژیکتر

-

ژنرال وسلی کلارک فرمانده سابق ناتو
ژنرال وسلی کلارک فرمانده سابق ناتو
ژنرال وسلی کلارک، فرمانده‌ی ارشد سابق ناتو، در مصاحبه با تلویزیون سی.ان.ان.در پاسخ به سؤالی در مورد موقعیت رژیم ایران در اوضاع فعلی منطقه گفت:
... ما با رژیمی مواجهیم که به‌عنوان سدی در مقابل حل بحران هسته‌یی در مذاکرات عمل می‌کند و به غنی‌سازی اورانیوم و افزایش درصد آن ادامه می‌دهد. الآن ماه ژوئن است و دیگر چیزی به لبریز شدن کاسه‌ی صبر غرب باقی نمانده است. اگر ایرانیها فکر می‌کنند سوریه اذهان غرب را به سوی خودش منحرف می‌کند، کاملاً در اشتباه هستند. برای این‌که حقیقت امر این است که ایران چالش بزرگتر و استراتژیکتر برای ماست و این ایران است که توجهات را به خودش جلب خواهد کرد. بنابر‌این اگر ایرانیها فکر می‌کنند با بازی در سوریه و منحرف کردن توجهات، موفقیتی کسب خواهند کرد، سخت در اشتباه هستند.

اگر‌چه همه می‌دانیم جهان در حال حاضر با چالشهای متعددی روبه‌روست، از بحران اقتصادی اروپا گرفته تا موضوع انتخابات یونان و غیره؛ و همه می‌دانیم که تابستان سختی را پیش رو خواهیم داشت، اما همان‌طور که باراک اوباما خیلی جدی و صریح اعلام کرده است رژیم ایران قادر نخواهد بود سلاح هسته‌یی در اختیار داشته باشد. اوباما کماکان بر سر همین موضع هست و اگر من به جای رهبران رژیم ایران بودم روی این حساب باز نمی‌کردم که آمریکا وارد عمل نمی‌شود، آمریکا اگر مجبور شود، وارد عمل خواهد شد. رژیم ایران باید موضوع را جدی بگیرد و از مطامع هسته‌یی خودش فاصله بگیرد و پیشنهادات مناسبی را که آمریکا و دیگران در زمینه‌ی غنی‌سازی اورانیوم داده‌اند قبول کند. آنها نیازی به غنی‌سازی ندارند، اگر هم نیاز داشته باشند، دیگران در این زمینه کمک خواهند کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d0e8a756-c812-43b4-8f43-302de5da82ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات