728 x 90

حملات اسراییل به لبنان؛ آمار کشته‌شدگان حملات اسراییل به مرز ۵۰۰ نفر رسید

حمله اسراییل به جنوب لبنان
حمله اسراییل به جنوب لبنان

لبنان می‌گوید آمار کشته‌شدگان حملات اسراییل به مرز ۵۰۰ نفر رسید؛ از جمله ۳۵ کودک
وزارت بهداشت لبنان می‌گوید آمار کشته‌شدگان حملات وسیع و متعدد اسراییل طی ۲۴ساعت گذشته، اکنون به ۴۹۲نفر رسیده که ۳۵کودک هم در میان آنها دیده می‌شوند.
بر اساس همین گزارش شمار مجروحان این حملات هم‌اکنون به ۱۶۴۵ نفر رسیده است.
در حالی که وزیر بهداشت لبنان می‌گوید اکثر کشته‌شدگان «غیرنظامی‌اند» و مناطق هدف قرار گرفته مسکونی‌اند، ارتش اسراییل می‌گوید نقاطی را زده که حزب‌الله در آن موشکهای کروز، پهپاد و راکت مستقر کرده بوده از جمله اماکن شخصی و مسکونی که بنا بر ادعای اسراییل حزب‌الله از آنها تحت عنوان سپرانسانی سود برده است. اتهامی که حزب‌الله و وزیر بهداشت لبنان آن را رد می‌کنند.

 

ارتش اسراییل می‌گوید ظرف ۲۴ساعت گذشته ۱۳۰۰هدف متعلق به حزب‌الله را در داخل لبنان زده است.
اسرائیل می‌گوید موشک‌های کروز حزب‌الله، راکت و پهپادهای این گروه را که به‌گفته ارتش این کشور در «مرکز روستاها و خانه‌های شخصی» جاسازی شده بود هدف قرار داده است.
ارتش اسراییل در این اطلاعیه مدعی شده که حزب‌الله بنا داشته این موشکهای کروز، پهپاد و راکتها را به سمت خاک اسراییل پرتاب کند «و همزمان جان غیرنظامیان لبنانی را به خطر بیاندازد».

 

این حملات پس از تبادل شدید آتش بین اسراییل و حزب‌الله رخ داد. اسراییل با هشدار به شهروندان لبنان خواست که مناطق تحت کنترل حزب‌الله را تخلیه کنند. سخنگوی ارتش اسرائیل، دریاسالار دانیل هاگاری، تأیید کرد که نیروی هوایی اسراییل صدها هدف حزب‌الله را در جنوب و شرق لبنان هدف قرار داده است.

این مرگبارترین روز درگیریهای اخیر بین اسراییل و حزب‌الله بوده و نگرانی از افزایش تنشها و گسترش جنگ به مناطق بیشتر را به همراه داشته است.

این حملات که به‌عنوان شدیدترین تبادلات آتش بین اسراییل و حزب‌الله در حدود یک سال گذشته توصیف شده است، به‌دنبال شلیک راکت‌های حزب‌الله به شمال اسراییل در حمایت از حماس در غزه انجام شد.

اسراییل اعلام کرد که بیش از ۳۰۰هدف حزب‌الله را پس از هشدار به ساکنان جنوب لبنان مبنی بر تخلیه مناطق نزدیک به سایتهای این گروه مورد حمله قرار داده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل، دریاسالار دانیل هاگاری، در پیامی از طریق شبکه‌های لبنانی به زبان عربی از ساکنان خواست تا از مناطق تحت کنترل حزب‌الله فاصله بگیرند.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، در ویدیویی تأکید کرد که این حملات برای بازگرداندن امنیت به مناطق شمالی اسراییل و بازگشت ساکنان آنها به خانه‌هایشان ادامه خواهد یافت. وی از مردم اسراییل خواست تا در این روزهای حساس خونسردی خود را حفظ کنند.

در پی این حملات، حزب‌الله نیز با پرتاب موشک به مواضع نظامی اسراییل واکنش نشان داد. عماد کریدیه، رئیس شرکت مخابرات لبنانی، اعلام کرد که بیش از ۸۰ هزار تماس تلفنی اتوماتیک برای هشدار به ساکنان جنوب لبنان در رابطه با تخلیه دریافت شده است، که به‌گفته وی بخشی از جنگ روانی اسراییل برای ایجاد هرج و مرج است. برخی از این تماس‌ها تا بیروت پایتخت لبنان نیز گسترش یافته است.

جوزف غفاری، یکی از ساکنان بیروت، در این باره گفت: «اگر حزب‌الله پاسخی سنگین به حملات اسراییل بدهد، این امر می‌تواند جنگی تمام‌عیار را آغاز کند که ما توان تحمل آن را نداریم».

این حملات هوایی پس از یک شبانه‌روز تبادل آتش بین حزب‌الله و اسراییل و شلیک موشکهای حزب‌الله به شمال اسراییل صورت گرفت. به‌گفته منابع خبری لبنان، حملات هوایی اسراییل در جنوب و شرق لبنان به بیش از ۳۰۰ نقطه نظامی حزب‌الله گسترش یافته است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f5cbdf5c-e13d-4968-a8c1-65a9335b1d4c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات