728 x 90

بحران اقتصادي جهاني,

همایش اقتصادی بین‌المللی در قزاقستان

-

قزاقستان
قزاقستان
شرکت کنندگان در همایش قزاقستان از جمله دوازده برنده جایزه نوبل، با هدف مقابله با بحران اقتصادی کنونی گردهم آمده‌اند. در میان نظرات مطرح شده، گسترش دامنه فعالیت گروه بیست برای پوشش دادن کل دنیا و ایجاد یک پول واحد جهانی حائز اهمیت بودند.
در حدود ۷۵۰۰نفر در قالب هیأتهای نمایندگی مختلف برای شرکت در پنجمین همایش بین‌المللی اقتصاد در آستانه قزاقستان ثبت‌نام کرده بودند. دانشمندان، برندگان جایزه نوبل و سیاستمداران در قزاقستان گردهم آمدند تا در آستانه برگزاری نشست سازمان ملل، صندوق بین‌المللی پول و اجلاس گروه بیست مشاوره‌های لازم را در اختیار دولتهای شرکت‌ کننده قرار دهند.
شرکت کنندگان در همایش اقتصادی آستانه درباره مسائلی چون اقتصاد جهانی، نتایج آن برای کشورهای گوناگون و شیوه‌های بهبود اوضاع اقتصادی بحث و تبادل نظر کردند.
قائم‌مقام نخست‌وزیر قزاقستان، یکی از برنامه‌های همایش امسال را گسترش دامنه و تعداد کشورهای تصمیم‌گیرنده در اقتصاد بین‌المللی عنوان کرد.
او گفت: ”ایده گروه جهانی به این مفهوم است که مذاکرات دموکراتیک و سازنده نباید فقط محدود به هشت کشور صنعتی یا گروه بیست باشد بلکه همه کشورها می‌توانند در به‌وجود آوردن اقتصادی جدید مشارکت داشته باشند“.
جایگزینی دلار با یک ارز واحد جهانی از دیگر مسائلی بود که در این همایش بدان پرداخته شد. رابرت ماندل برنده کانادایی صلح نوبل از مدافعان این طرح است. او معتقد بود تجارت کشورهایی که با دلار داد و ستد می‌کنند در مواقع افت دلار به‌شدت آسیب‌پذیر می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/900ee91b-4df0-4834-b0c4-b704256eae46"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات