728 x 90

ابراز نگرانی کیهان خامنه‌ای نسبت به سقوط شتابان ارزش ریال و بالا رفتن قیمت ارز

سقوط شتابان ارزش ریال
سقوط شتابان ارزش ریال

کیهان خامنه‌ای ۱۶ آذر نسبت به سقوط شتابان ارزش ریال و بالا رفتن قیمت ارز، ابراز نگرانی کرد. این ارگان خامنه‌ای در یک تناقض‌گویی مدعی شد «وضعیت اقتصادی کشور خوب شده» و مدعی «خروج اقتصاد ایران از رکود» شد؛ اما بی‌درنگ در یک رویکرد متناقض گفت: «پس چرا دلار بالا می‌رود؟» و وضعیت بحرانی قیمت ارز را، نه به‌خاطر فروپاشی اقتصادی و نقش مافیای حکومتی، بلکه به این خاطر عنوان کرد که «معلوم است جاهایی دارند (قیمت ارز) را دستکاری می‌کنند!».

 

لازم به یادآوری است که نرخ دلار در زمان آغاز کار دولت رئیسی جلاد حدود ۲۵ هزار تومان بود و طی ۱۰۰ روز گذشته حدود ۲۵ درصد رشد داشته است.

افزایش نرخ دلار و بالا رفتن تورم در دوره ۱۰۰ روزه دولت رئیسی جلاد در حالی است که مهمترین وعده او در مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری امسال، بهبود وضعیت معیشتی مردم و تک رقمی کردن نرخ تورم است.

این در حالی است که بر اساس آمارهای رسمی، تورم اقلام خوراکی در ۱۰۰ روز گذشته همواره بالای ۶۰ درصد و تورم سالانه نیز حدود ۴۵ درصد بوده که بالاترین نرخ تورم در جهان بعد از ونزوئلا، یمن، سودان، لبنان و سوریه است.‎

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/44576be4-566f-4957-8353-cacdf4349dd4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات